Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zaadkweek zomer 2014!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zaadkweek zomer 2014!

    Korting op 420shop
    Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

    #2
    Re: Zaadkweek zomer 2014!

    Alle dame blanche kruisingen zou ik voor binnen bewaren. Jamaica en hazes ook.
    Royal dane is gewoonweg niet lekker.
    De rest zoek je zelf maar uit
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Zaadkweek zomer 2014!

      Bedankt voor je tips.

      Maar wat zou een mooie combi op kunnen leveren of wat zijn zaden om zuinig op te zijn??

      Voorstellen voor kruizingen??

      Grtz!
      Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

      Comment


        #4
        Re: Zaadkweek zomer 2014!

        Ik vraag me af of je weet waar je aan wil beginnen.
        De zoveelste amateur die zomaar wat gaat doen met als gevolg dat die zaden straks in omloop komen en misschien ook nog wel doorverkocht worden aan 'n gierige opkoper!!!
        Met als gevolg dat er weer baggerzaad in omloop komt waar menig mens veel te hoge verwachtingen van krijgt.

        Je hebt genoeg zaden voor de komende 5 -10 jaar buiten te kunnen kweken voor 'n lekker rokertje.
        Waarom als 'n kip zonder kop zaden willen gaan kweken???
        De meeste kunnen amper 'n plant tot 'n goed einde brengen en dan zaad willen gaan kweken zonder enige kennis!!!!
        Zaadkweken is meer als mannetje en vrouwtje bij elkaar zetten..
        Zaadkweken is 'n kunst die je moet leren door de jaren heen en weten waar je mee bezig bent.
        HOE MOET IK ONTKIEMEN
        JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

        Comment


          #5
          Re: Zaadkweek zomer 2014!

          ik ben helemaal niet de persoon hier iets over te zeggen..

          ik kruiste zelf door met alles wat ik in handen kon krijgen tot het fout ging door onwetendheid.
          vorig jaar heb ik het ietsje anders aangepakt, ik kreeg van een aantal soorten reguliere zaden in handen.
          sommige soorten waren al kruisingen op zich maar dat doet er niet toe, ik besloot om eerst te zorgen voor een behoorlijk voorraad zaad van iedere soort die ik heb gekweekt (in zaadkweek)

          van 10 zaadjes maak je er met wat geluk 200 tot 300 ..

          uit 10 zaadjes gaan 'kweken' is ook maar prutsen, wat denk je dat het zal geven met 3 .. krijg je geheid commentaar op, maar daar zit ik op zich niet zo mee.

          ikzelf wilde eerst meer zaad per soort, jij wil zelfs op guerilla gaan zaadkweken.. dat kan perfect lukken, maar uiteraard weet je ook dat het kan mislukken dus in dat geval ben je als je 'maar' met 3 of 10 zaadjes op 1 plek gaat kweken gelijk alles van die soort kwijt ..

          geen idee welke zaden 'uitzonderlijk' zijn dus ik kan je niet zeggen welke met zorg en voorbereiding te behandelen en welke je gewoon in het wild kan mikken. maar als je de mogelijkheid hebt om voor de zomer nog een zaadkweek te doen met 1paar planten dan heb je statistisch veel meer kans om je soort te behouden ..

          ik bazel maar wat of topic, geenszins belerend bedoeld, ik zeg maar wat uit mijn eigen ervaring .. wat zaden kweken betreft ..
          resultaat van mijn kweeksels ben ik nu aan het uitvissen overigens .. dus ik kan nu nog niet eens zeggen hoe ik het er vanaf bracht

          alvast succes met je vrij uitgebreide keuze !!

          Comment


            #6
            Re: Zaadkweek zomer 2014!

            In plaats van telkens dit commentaar te leveren angel, kan je ook is advies geven.

            Begrijp me niet verkeerd, maar als je vind dat er bagger zaad in de omloop is dan lijkt mij het meer als DUIDELIJK dat ervaren mensen de onervaren helpen? Dit is een hobby forum, dus lijkt me duidelijk dat we elkaar helpen. Maar bijna elke keer dat ik iemand vind met word zaad kweek er in, kan ik wedden dat je dit verhaaltje op zet.. Maar advies der over? Sorry heb ik nog niet gezien.
            Dit is een hobby forum geen klaag forum..

            Lijkt wel of je bang bent voor concurrentie.. (terwijl ik geloof dat dit voor zich zelf is en niet voor verkoop)
            sigpic

            Comment


              #7
              Re: Zaadkweek zomer 2014!

              met 5 of 10 zaadjes is simpel weg niet genoeg om deftig te selecteren

              das al punt 1

              de rest komt later ^^
              Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

              Comment


                #8
                Re: Zaadkweek zomer 2014!

                ik ben niet bang voor concurrentie want als dat zo zou zijn ging ik wel postzegels sparen
                de reden dat ik niet KAN helpen is omdat de meeste amper de ballen verstand hebben van tuinieren.
                ik ga mijn tijd niet verspillen om alles op 'n fatsoenlijke manier uit te leggen terwijl alle info op internet te vinden is.
                alleen zijn de meeste TE LUI en TE LAM om zelf moeite te doen om die info op te zoeken.
                in plaats daarvan worden er 1001 vragen gesteld die op 1001 manieren worden beantwoord.
                als ik dan steeds de onwetendheid van anderen recht zou moeten trekken (grof uitgedrukt) zit ik 24/7 hier op het forum.

                daarnaast zie jij mijn reactie als geklaag, ik zie het als; ik geef MIJN mening
                wat je er verder voor onnozele dingen erbij gaat denken, als bang voor concurrentie, slaan daarbij ook nergens op!
                HOE MOET IK ONTKIEMEN
                JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                Comment


                  #9
                  Re: Zaadkweek zomer 2014!

                  Ik snap wat K1 en Angel bedoelen. Je gaat hoogstwaarschijnlijk gewoon teleurgesteld worden als je eenmaal je nieuwe zaden hebt.
                  Dat is super zonde van de tijd, zaden en je motivatie.

                  Wat zij bedoelen gaat meer om het selecteren van je beste vrouwtje en mannetje. Het is het beste om de keuze zo groot mogelijk te maken.
                  Dan is het uiteindelijk overgebleven plantje hoogst waarschijnlijk(!) beter dan dat je uit 10 plantjes selecteert.

                  Maar wat, als je nou net dat ene plantje hebt dat uit de grote selectie zou komen, maar jij haalt haar toevallig uit je pakje met 10 zaden, dan veranderd er niets aan de genetica
                  Dan kun je gewoon kruizen. Ik zeg, bespaar jezelf de moeite en plant lekker die jamaica of Purple widow x powerplant

                  Mooie collectie heb je zeker

                  Comment


                    #10
                    Re: Zaadkweek zomer 2014!

                    Wat een reacties opeens! Fijn!

                    @ Angel777: Het is ook maar een proefballon die ik hier eerst eens opgooi. Bovendien is het puur voor de lol en voor mezelf bedoeld, hooguit voor de ruil in kleine aantallen met andere hobbykwekers...
                    Heb idd NOG niet veel kennis van zaadkweken; maar ben me druk op internet aan het inlezen. Tegen de zomer zal de minimale basiskennis om een hobbyzaadkwerkje te doen er toch wel moeten kunnen zijn.

                    @ EL Guerilliero: Fijn dat je meedenkt! Dit waardeer ik!!

                    Het is misschien idd beter eerst voor het vermeerderen van het zaad te zorgen zodat ik hopelijk volgend jaar verse zaden heb.
                    Had me dit zelf ook al bedacht.

                    Het risico dat ik een of meerdere soorten kwijt raak neem ik op de koop toe....

                    Binnen kweken van zaad is ivm met kosten en stroom niet meer mogelijk vrees ik, bovendien zou ik dan het risico lopen me eigen gewone wietoogst vol met zaad te krijgen (daar waar ik het juist niet wil hebben....).

                    Dan de tuin; oog geen optie ivm met opvallendheid en asndacht vragen op hier wordt wiet gekweekt + kans/garantie mijn oogst binnen vol zaad te krijgen...

                    Vandaar de keuze op guerrilla. Heb al een paar spots gevonden en enkele gedeeltelijk voorbereid.

                    4 spots voor zaadkweekjes + 2 voor Spliff contest (zoek nog meer)

                    @ SmokingDad: Het is idd puur voor mezelf, gewoon voor de lol en om er van te leren. Bovendien is guerilla natuurlijk spannend!

                    Grtz!

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    @ Angel777: ben niet te lui of lam; lees dus erg veel hier en elders, en vraag enkel jullie raad....
                    wil je niet 24/7 overal aan storen en op in (hoeven) gaan doe het dan ook niet is mijn advies. Snap dan ook niet waarom je hier dan toch op reageert... Verder niks niet verkeer bedoeld hoor, peace!

                    @ K1; snap je punt volledig... This is all i have. Vooropgesteld dit is ook maar een proefballonnetje he...

                    @ Cookaap: Weet dat voor goede selectie aantallen van 150-200 zaden nodig zijn, heb die helaas niet.
                    Wie weet zet ik het idee ook wel uit me hoofd vanwege idd de weinige zaden en dus het altijd aanwezige risico bij guerilla...

                    Thanks! Ben ook wel blij met al deze zaden, enkele gewonnen, paar gekregen, meeste uit ruil verkregen.

                    Grtz
                    Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

                    Comment


                      #11
                      Zaadkweken is 'n kunst die je moet leren door de jaren heen en weten waar je mee bezig bent.
                      Moet die wel de juiste advies krijgen inplaats van nutteloze 'meningen' geven. Of zijn er nog meer mensen zo als jou die het in 1 dag allemaal kunnen?

                      Als iemand bij mij wat verkeerd last op me school, en ik leg de laaste touch der op. Maar ik zie dat deze kerel ook niet helemaal heeft opgelet, ga ik dan zon verhaal op hangen? Hell no, want weetje waarom.. Als ik later over een brug rij of w/e dan wil ik niet dat het kapot ga, dus ik geef deze persoon dan advies hoe die het wel moet doen, of geef ik hem de spullen/advies om de techniek wel goed uit te kunnen voeren.. Maar stel het is de zoveelste keer voor deze persoon. Tja, dikke vinger. Maar dan heb je ook al x aantal keer geholpen bij de zelfde persoon..


                      Edite: Helemaal vergeten, veel succes El Plantos
                      sigpic

                      Comment


                        #12
                        Re: Zaadkweek zomer 2014!

                        Je vervuilt mijn topic niet hoor! Vind prettig zo wat te brainstormen...

                        Grtz
                        Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

                        Comment


                          #13
                          Re: Zaadkweek zomer 2014!

                          Oorspronkelijk geplaatst door El Plantos View Post
                          Heb al een paar spots gevonden en enkele gedeeltelijk voorbereid.

                          4 spots voor zaadkweekjes + 2 voor Spliff contest (zoek nog meer)

                          is vast niet de bedoeling van spliff net omdat er kans op 'geen oogst' is .. al is dat thuis ook geen garantie
                          meld dit maar ff omdat ik dat vorig jaar ook wou doen .. sorry man

                          Comment


                            #14
                            zou je uit een experiment hoger kwaliteit kunnen halen dan iemand die jarenlang heeft geoefend. Menig zaadkweker zal je vertellen dat het draait om mazzel hebben: het juiste fenotype vinden. Sommige mensen doen daar jaren over. Anderen zijn veel eerder tevreden (sannie bijvoorbeeld) en roeien met de riemen die ze hebben. Dat is lef hebben. Die S5 haze (of de NL#5) komt volgens mij ook uit een vrij kleine selectie, tenminste het is de VIJFDE ergens van geweest.. Het had ook de 1000000000002e kunnen zijn. De breeder had klaarblijkelijk mazzel, maar waarschijnlijk had hij gewoon een erg domme keus gemaakt want uit een kleine selectie kan nooit wat moois komen, volgens sommigen hierboven.

                            Ook vergeten/verdringen mensen - en vooral de 'semiprofessionele' zadenkwekers - waar het originele zaad vandaan komt. Dat is al een selectie van circa 1000 planten geweest bij bijvoorbeeld Sensi seeds, daarna 1 op 1 doorgekweekt met hetzelfde genotypeAls je hobby en werk/broodwinning/bijverdienste door elkaar haalt, dan ga je maar zitten janken op Speescees z'n forum.
                            De ander heeft het fout, maar hoe het wel moet, dat zeg ik lekker niet! Puh! Want anders moet ik iedereen gaan helpen. Conclusie: Andere mensen zijn lui en dom en kunnen nooit opgezocht hebben wat ik ook al opgezocht heb. Ook al hebben ze nog niks gevraagd, ze weten het antwoord toch niet! Want zij hebben geen internet enzo. ofzo. Ik weet eigenlijk niet waarom ik die presumptie maak, maar het is nu eenmaal zo. Omdat het zo is. Want ze doen het fout. Wat ze fout doen, ook al hebben ze nog NIETS gedaan? Jaaaaaa, dat zeg ik dus niet. Maar het is wel fout zeg ik je!
                            Of het daarna bij een handelaartje beland of niet; waarom zou iemand zich daar druk om maken? Als je kwaliteitszaad wilt, koop je bij een kwaliteitshop. Als je 't op de gok wilt doen, dan klop je aan bij growshopmarktplaats of zo. Maar iedere sul weet dat het dan ook verkeerd kan gaan. Het is immers een marktplaats; je hebt 0 rechten en je mag alleenmaar hopen dat de verkoper eerlijk is. Ik weet zelf ook dat als ik bij growerschoice aanklop, ik nooit zuivere koffie mag verwachten. Evenals bij wietzaadjes.nl. Zij die dat niet beseffen (en dat kan even prikken) hebben in mijn ogen waar voor hun geld: een wijze les voor twee tientjes.


                            Zout- en pepermodus uit. On topic!

                            Bij nader inzien wel een kruisidee:
                            Haze S5 x Kuamnoinon kruisen met de Nadia. Daarna check je uit die zaden of er paarse knallers tussen zitten (en lekker ruikende kerels) die vroeg bloeien; zo ja, die weer doorkruisen.. Neem uit de zaden die daaruit komen een x aantal en houdt bij hoe ze zich gedragen. De leukste die kruis je weer door, zet dat door tot de 8e generatie en je hebt een stabiele lijn. Dat konden ze in Egypte, zo'n 3000 jaar geleden al met graan. Het zou bullshit zijn als dat nu niet meer kan..
                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                            Comment


                              #15
                              Last edited by El Plantos; 9 January 2014, 08:11.
                              Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

                              Comment

                              Bezig...
                              X