Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e keer buitenkweken (wiet)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

1e keer buitenkweken (wiet)

Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

Het is al een vaak voorkomende topic op verschillende forums maar het
    lijkt met toch handig voor mij en voor andere dummy's.

Binnenkort wil ik graag mijn eerste buitenkweek doen voor eigen gebruik, maar ben er helemaal nieuw in.
    Op verschillende websites heb ik gelezen hoe je moet kiemen etc. maar ik heb toch een aantal vraagjes.

1: Ik heb zaadjes uitgekozen en ben klaar om te beginnen, hoe groot moet de pot zijn in de eerste paar weken?
    2: Wat voor voeding (graag uitgebreide uitleg) moet ik gebruiken in de eerste paar weken?
    3: Als de plant groter en groter word moet je het overplaatsen naar een grotere pot (hoe groot?)
    4: als de plant groter is, wat voor voeding moet ik dan gebruiken (graag uitgebreide uitleg)
    5: Hoe zit het met de nacht? is het de bedoeling dat je het lekker buiten laat staan behalve als het regent, of moet je het veilig in je
    schuurtje zetten?

Alvast bedankt!

Re: 1e keer buitenkweken (wiet)

Lees anders eens wat kweekverslagen en posts bij het buitenkweek lijntje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aaron500 View Post
      (graag uitgebreide uitleg)
      Op het forum staat reeds genoeg info die al je vragen kan beantwoorden...

Begin maar met eerst wat (veel) te lezen!!!
      sigpic
      100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

1. Zou voor een 6 of 11L pot gaan en later overpotten.
        2. Hangt er vanaf op wat voor medium je gaat kweken. Zelf gebruik ik in het begin (soms) Seedbooster, Powerroots, Alga Grow, en Vita Race allemaal bio merk duidelijk verschil qua. snelheid en ontwikkeling.
        3. 15-60 Liter
        4. Bloeiperiode bijv. Terra Bloom of Alga Bloom eventueel in combinatie met een bloeibooster als Green Sensation.
        (wel goed flushen etc. eventueel)
        (zie bijv. dutch-headshop.nl > voeding, vind je zowel voor groei als bloei) < niet bedoelt als reclame
        5. Planten staan 's nachts binnen veel lekkerder natuurlijk, geen insecten, constante wat warmere temperatuur, maar als ze groter worden zou ik ze gewoon buiten laten staan.
        Als er toppen aan komen is het een ander verhaal, sommige kweken in een kruiwagen of grote potten en rijden/slepen deze 's nachts naar binnen tegen dieven, sommige kweken gewoon in de volle grond en binden ze overal vast. Eventueel kan je er ook gewoon gigantische veel hoog gaas omheen doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aaron500 View Post
          Hallo allemaal,

Het is al een vaak voorkomende topic op verschillende forums maar het
          lijkt met toch handig voor mij en voor andere dummy's.

Dan lijkt me handiger als je de kweekinfo doorleest in plaats van de vraag voor de zoveelste keer te stellen.

Binnenkort wil ik graag mijn eerste buitenkweek doen voor eigen gebruik, maar ben er helemaal nieuw in.
          Op verschillende websites heb ik gelezen hoe je moet kiemen etc. maar ik heb toch een aantal vraagjes.

1: Ik heb zaadjes uitgekozen en ben klaar om te beginnen, hoe groot moet de pot zijn in de eerste paar weken? staat overal beschreven
          2: Wat voor voeding (graag uitgebreide uitleg) moet ik gebruiken in de eerste paar weken? graag zelf uitgebreid onderzoek doen wat verschillende kwekers zoal gebruiken toont eigen initiatief in plaats van lui/laksigheid!
          3: Als de plant groter en groter word moet je het overplaatsen naar een grotere pot (hoe groot?) afhankelijk van hoe groot de plant gaat worden
          4: als de plant groter is, wat voor voeding moet ik dan gebruiken (graag uitgebreide uitleg) ook deze uitleg staat al zeer uitgebreid beschreven als je zelf de moeite doet ALLES te lezen en niet er overheen te lezen!!!
          5: Hoe zit het met de nacht? is het de bedoeling dat je het lekker buiten laat staan behalve als het regent, of moet je het veilig in je
          schuurtje zetten? Buiten = buiten en dan ga je niet heen en weer slepen, doe je met aardbeien en dergelijke toch ook niet!!!

Alvast bedankt!
          Alvast bedankt voor je eigen initiatief
          HOE MOET IK ONTKIEMEN
          JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

Vroeger kreeg je toch een welkomstmailtje op JD met allemaal handige linkjes enzo ?

Is dat niet meer ?
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik kan me volgens mij ook niet herinneren er 1 gehad te hebben, wel stond er eerst een banner met info over t forum zelf en hoe je alles moet gebruiken

Verstuurd vanaf mijn LT26i met Tapatalk
              Terminate the hate and spread the positive

Comment

Bezig...
              X