Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Planning buitenkweek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Planning buitenkweek

dan zoek je toch iets wat jij leuk vind ?

iets wat iemand anders leuk en lekker vind daar vind jij mss niks aan ..

jou planning is leuk, zeer leuk, je doet meer dan vele andere nieuwelingen.. maar ons vragen wat jij leuk zou vinden om te blauwen is zo .. euh hoe zeg ik dat ook weer.. moeilijk (lijkt me nog de beste benaming) .. grote opbrengers .. mja iedereen wil grote opbrengers .. maar je zal ze toch zelf zo moeten kweken zodat ze groot opbrengen ..

je hebt gelijk wat AF'jes betreft .. leuke makkelijke plantjes, je gooit ze in de grond en wat later heb je wiet .. alleen heb je daar niet echt een lekker voorraadje aan .. wil je kiloknallers dan zal je toch buiten moeten kweken bij een mooie warme zomer .. hmmm tegenslag zeker .. hier ook .. binnen begin je bij wat jij hebt op je lijstje, zoek in wat verslagjes naar een soort die jou de ogen uitsteekt (foto's die jou doen wegdromen zo van 'dat wil ik ook')

zelf kan ik je enkel rasah aanraden, ik kweek een goed jaar .. met wisselend succes en bij die rasah vond ik mezelf terug .. grote toppen (ook al had ik behoorlijk kleine planten) met een betere lamp (lees ik werkte maar met spaarlampen) hadden dat ook knallers geweest .. en ik vond ze nu al zo mooi en groot ..

lees alles van QnQ, biopromaster, berryryder, hjm, en zo kan ik nog wel even door gaan .. blani en nik niet vergeten die kunnen er ook wat van ..
    vaak ligt de opbrengst niet aan de soort maar aan de kweker ..

het is niet zo dat als ik jou een soort aanraad dat jij dan zomaar knallers zal kunnen oogsten.. je zal moeten weten wat je aan het doen bent (als je dat al weet zoveel te beter, dan blaat ik hier maar wat naast de kwestie)

veel lees en later kweekplezier ..

oja nog even dit .. een verkoper verkoopt en heeft verkoopspraatjes .. een duidelijk verslag lezen is vaak wijzer en informatiever .. en een juiste weergave van wat kan/niet kan

succes

Comment

Hallo allemaal,

zoals beloofd zal ik de aanpassingen laten zien:
      (onderstreepte stukjes zijn verbeterd door de medewerker en jullie)

Voorbereiding:

Start:

Eind April/Begin Mei

Benodigheden tot nu toe:

-Big Bang Green House zaden(word uitgezocht)
      -Kleine potjes (0,5/1 liter pot
      -Zaai en stekgrnd

Benodigheden later stadium:

-AARDE Plagron Royalmix 50 liter (Ik kan ook aarde bij de crowshop halen.. beter? of het bij dit soort laten)
      - Alga Bloei 1 liter Plagron
      - vleermuizenmest 5ltr
      - 40 liter pot

1: ontkiemen2cm 2: Buitenkweek kan beginnen!

Week 1: Zodra het zaadje is geontkiemd, zet ik het in de volle buitenzon. Maar s’nachts in het schuurtje zetten.
      Week 2: Laten groeien. (geen of zeer weinig water?) Nog s’nachts in het schuurtje zetten.
      Week 3: verpotten naar een 40 liter pot, en daar de Royalmix in doen.
      Week 4: Laten groeien en dagelijks wat water.
      Week 5: Laten groeien en dagelijks water.
      En verder geen idee, gewoon laten groeien en er op letten?

3: De bloei

1: Zodra de bloemen tervoonschijn komen voeg ik wekelijks wat Alga bloei toe.
      (hoeveelheid? I don’t know)

2: Let op toprot! Voorkom dit door bijv. een doorzichtig dakje te plaatsen voor de regen.

3: Verder opletten of er andere schimmels of andere fratsen tevoorschijn komen.

4: Oogsten

1: Na ongeveer (9 weken klopte niet) kan je beginnen met oogsten, dit kan je zien door kleine glinsteringen.

2: Veel kwekers oogsten aan de hand van de kleur van de meeldraden. Vaak wordt geoogst zodra veel (80% klopt niet) van de ‘haartjes’ bruin zijn. Echter kunnen deze draden ook bruin kleuren door vocht, hou hier rekening mee.
      3: Als de wiet rijp is kan je beginnen met de bladeren te knippen, zodat er een kaal bosje overblijft
      5: Droogen
      Het drogen dient te gebeuren in een droge ruimte met geringe luchtvochtigheid. De temperatuur mag niet te hoog zijn, maar ook niet te laag. Tussen de 17 en 21 graden celcius is ideaal. Warmte en licht zorgen voor omzetting van THC in onder andere CBD en CBN, welke bepalend zijn voor de uitwerking van de wiet. Het drogen neemt ongeveer twee weken in beslag. Wanneer je de wat dikkere takjes kunt breken is de wiet droog genoeg.

.................................................. .................................................. .................................................. .......................................

Klopt dit zo wat meer?
      Ik doe echt mijn best om het zo goed mogelijk te doen!

Nu ga ik ff verder zoeken naar de zaadjes en laat ik vandaag weten.

PS: De medewerker vertelde dat ik het beste na het overpotten een 40 liter pot kon gebruiken.
      Klopt dit?
      en kan je voor de groei&bloei de zelfde aarde gebruiken?

Laterzz
      Last edited by aaron500; 12 February 2014, 13:31.

Comment

sigpic
        100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Yoyo,

daar ben ik dan weer.

Ik heb een verslagje gevonden http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...al-Power-Plant
          en dat lijkt me wel wat omdat ze niet zo groot lijkt. (zie foto)

Is dit een aanrader?

Laterzzzz

Comment

Zoek eens op Northern Light autoflower.

Wordt niet zo groot, is een makkelijk te kweken plant en levert voor een autoflower een meer dan behoorlijke opbrengst.
            Heb recentelijk +/- 320 gram van drie dames afgehaald. (Binnen onder HPS)
            sigpic

Comment

@aaron Dat was wel inclusief 8 weken verduisteren he
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

O oke, dat ken ik eerlijk gezegd niet man.

Ik vind het uitzoeken erg lastig omdat iedereen wat anders zegt (zowel op het forum als op websites).
                Misschien kan ik mijn wensen laten zien:

-Goede algemene opbrengst. (ligt natuurlijk ook grotendeels aan je manier van werken)
                -gemiddeld 19% THC
                -Word niet al te groot, zodat ik het nog met een busje kan vervoeren naar een andere tuin.

Ik ben niet lui om het zelf uit te zoeken maar ik vind het tot nu toe erg lastig om de juiste te vinden.
                Hopelijk kan iemand mij helpen om binnenkort goed te kunnen beginnen!

PS. zaterdag ga ik alle benodigdheden halen.

Laterzzz
                Last edited by aaron500; 12 February 2014, 17:49.

Comment

Yo allemaal,

Ik heb via de 420 shop en dutch-headshop wat soorten gevonden en deze leken me wel wat

-Original Clone BlimBurn AK-47 gefeminiseerd (5 zaden) huismerk

-AK-47 gefeminiseerd (5 zaden) huismerk -http://www.dutch-headshop.com/nl/ak4...erk-p-740.html

Lijkt het wat?
                  PEACE-LOVE-AND-WEED-225.jpg

Comment

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Yo QnQ,

Het liefste zou ik dat ook doen maar het moet toch aan wat dingen voldoen als het kan.
                      Hopelijk kan me iemand toch nog "het" zaadtype zeggen...

Anders bel ik morgen nog wel ff de crowshop.

Laterz
                      a82lmDy.png
                      Last edited by aaron500; 13 February 2014, 18:46.

Comment

Growshop... (en niet crowshop)
                        sigpic

Comment

Taal Nazi

Ik vind een Crowshop ook leuker......
                          Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                          Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Ik zou die lagen wc papier over de zaadjes achterwege laten! Schaaltje afdekken met plastic en gaatjes erin om te ademen is voldoende. Anders loop je het risico dat de worteltjes vast komen te zitten in de wc papier en ze afbreken. Dus een schaaltje oid met daarin een laag wc papier doordrenkt met water. Het overtollige er idd uitgieten. Daar de zaadjes op leggen. Laag plastic over je schaaltje daarin gaatjes in prikken. In het donker op een temperatuur boven de 20 graden en dat is dan goed genoeg.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Het wc papier blijft zo nat genoeg totdat ze ontkiemt zijn.
                            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

Comment

Thanks voor de tip!
                              vandaag was het helaas te druk om te bellen naar de Growshop, dus dat word morgen.

Comment

Hallo allemaal,

Helaas wou de growshop medewerker mij telefonisch niet verder helpen dus heb ik
                                nog ffies rondgekeken op de forum.

Deze lijkt me wel wat:

-White Rhino
                                -Shunk #1 geremiseerde zaadjes
                                http://sensiseeds.com/nl/gefeminisee...-gefeminiseerd

Welke lijkt het beste?

Comment

Bezig...
                                X