Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Apollo 13, een stukje plastic en een ouwe sok.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Apollo 13, een stukje plastic en een ouwe sok.

hey,

lees het net door,

gratis kweken kan. ga naar een bos zoek daar een drassige plaats neem het aantal liter aarde dat je nodig hebt meeen laat deze drogen. ga dan naar de boer en vraag een koeievla, laat die goed uitdrogen totdat ze verkruimelt eigenlijk .
    als je deze twee hebt en ze zijn droog meng je max twee soeplepels gedroogde koeievla ertussen. als je je plantje eerst laat groeien en ontkiemen in stekgrond en na twee weken in deze grond steekt zul je zien dat deze zich hier goed gaatin thuisvoelen. je kan er dan altijd nog dingen tussen mengen maar dat geeft meestal al extra kosten mee.
    had dit ergens gelezen op het net met pics enzo erbij. da was nen oude NLer die al zijn buitenkweekjes op de hippiemanier deed

anders stuur je me maar een pm heb wel nog wat liggen die nuttig is .

@bobo

wat doe je met je gebruikte coco's? ken er anders wel iemand voor

grtz okiwiet
    a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door okiwiet
      @bobo wat doe je met je gebruikte coco's? ken er anders wel iemand voor grtz okiwiet
      Mijn vrouwke gebruikt dat om de aarde van de kamerplanten luchtiger te maken en moet zeggen die hebben het graag.

grtz

Comment

lol, die dingen kan je bij elke plant gebruiken, mn buurman doet ze in van die klompjes aan de muur

even ontopic:

ik heb inmiddels de meeste benodigdheden bij elkaar, (zie een van bovenstaande posts). Ook heb ik zaterdag zaadjes gekocht bij 'High Five' in Almere. Ik vroeg ze of ze white skunk (white label) hadden, maar specifiek white hadden ze niet, super skunk wel, maar die was wat prijziger. ik heb me daarom South India x Skunk laten aanbevelen. geschikt voor buiten, maar kan ook binnen gekweekt worden. Ik ben inmiddels van plan om ook 1 plantje binnen te zetten en te kijken hoe me dat bevalt.

nog even terug naar die mest Asef Stikstof- Kalkammonsalpeter (KAS) is deze bruikbaar? en vanaf wanneer moet ik deze gaan toedienen? na een week of 3?

cheerzz mensen, en alvast bedankt!

Comment

Vorm van het product

Kalkammonsalpeter, magnesammonsalpeter, zwavelzure ammoniak, ureum en veel mengmeststoffen worden in korrelvorm geleverd. Er is wel enig verschil in uiterlijk en vorm tussen de verschillende producenten / merken.

Dosering / gebruiksaanwijzing

Algemeen:

Met stikstofhoudende meststoffen dient in de regel elk jaar te worden bemest. Zie ook het artikel over stikstof uit de bodemkrant.

De dosering van stikstof door middel kunstmest verdient voorzichtigheid. Teveel ineens stimuleert de groei te sterk, waardoor ziekten en plagen of andere praktische problemen met een gewas kan ontstaan. Bij een gazon kan bij een te hoge dosering van stikstof de groei zo sterk zijn dat er vaker moet worden gemaaid om de groei bij te houden.

De bodem geeft ook stikstof af, de ene (veel) meer dan de andere. Vandaar dat in de bodemanalyse een op uw bodem toegesneden advies wordt aangegeven.

Bij strooien over het gewas kunnen achterblijvende korrels, maar ook achterblijvend stof van de bemesting schade veroorzaken. Spoel deze dan in voorkomend geval met ruim water van de planten af.

Stikstof beweegt zich in zand zeer gemakkelijk door de grond. In klei- en veengronden beweegt het goed door de grond

verontreinigingen

Geen relevante verontreinigingen bekend.

Bijwerkingen / nadelen

Sommige stikstofmeststoffen zoals zwavelzure ammoniak, ureum en ammoniumnitraat maken zuren in de grond vrij, dit kan bij bodems onder de 5 een probleem zijn. Sommige soorten ureum bevatten (teveel) biuret, deze stof is schadelijk voor planten.

Contact met planten

Kalkammonsalpeter, zwavelzure ammoniak, ammoniumnitraat, 12+10+18 en andere kunstmest-mengmeststoffen met stikstof geven schade aan de plant wanneer de plant hiermee (langdurig) in contact komt. Er is dan ook geen extra toevoeging aan plantgaten gewenst. Bij strooien over het gewas kunnen achterblijvende korrels, maar ook stof schade veroorzaken. Spoel deze dan in voorkomend geval met ruim water van de planten af.

Toegestaan in de biologische land- en tuinbouw

Geen van de genoemde meststoffen is toegestaan

Grtz

Comment

hhmmmmjah inderdaad, hij maakt de grond juist enigszins zuur, en dat willen we nu juist niet.
            ik heb een beetje meegenomen, maar als ik het niet kan gebruiken voor de wiet kan ik er altijd nog een rookbom van maken

even een update: helaas heb ik mijn fototoestal laten vallen vrijdagavond, dus ik zal even een toestel moeten lenen van vrienden. maar voor de eerste indruk:

Mn Zaadjes zitten in de grond!

Comment

normaal zal je geen water moeten geven morgen, het slimst is om er iest zoals cellofaan over te spannen, dan blijft de vochtigheid hoog en binnen twee dagen haal je dat er af anders versmacht je het kiempje.

Grtz

Comment

ok thx

Comment

Comment

ok, ik wilde ze ook in potjes doen, maar die heb ik ff niet, maar vermoedelijk morgen krijg ik die wel, daar stop ik dan wel wat andere zaadjes in kheb er een stuk of 10 dus ik probeer er gewoon nog een paar.

ik heb mn calve potjes omwikkeld met aluminiumfolie.

Comment

ik begin beetje te twijfelen of ik wel buiten wil kweken in plaats van binnen. buiten duurt me eigenlijk te lang, maar binnen heb ik veel hulpmiddelen nodig maar krijg ik ook de 'stank'

anyways, vanaf nu ga ik mijn 1e post even editen met updates in het proces.

Comment

kheb weer een nieuwe vraag: stel dat ik mn planten binnen houdt, wat zou ik dan moeten doen aan licht? kan ik ze gewoon voor het raam zetten? (fijn aan een drukke weg met veel schoolkinderen en mama's ) of moet ik dan lampen aanschaffen? en welke lampen zijn dan het voordeligst / meest rendementvol? ik had al gelezen over TL-33, is dat een goede keus? deze zijn immers niet duur bij de GAMMA.

Comment

Je wilt alles zo voordelig mogelijk aanpakken, dat heb ik ondertussen al wel door . Maar als je spreekt over rendement en opbrengst enz. is het natuurlijk aangeraden dat je toch iets

Comment

je moet niet altijd direct een HPS kweek doen , met spaarlampen of TL geraak je ook heel ver .

meestal is het makkelijker om 1g/Watt te krijgen met spaarlamp of TL tov HPS .

En met de geur had ik ook wat vragen maar oki heeft me iets goed verteld .
                            en dat is een netje of een nylonkous or wathever met actieve kool gevuld en die hang je aan je uitlaat dus wanneer je lucht van binnen erdoor gaat krijg je geen geur overlast .

er is nog altijd een kleine investering nodig maar niet zoveel als bij een HPS en is je ELE rekening is ook een pakje lager .

maar kijk er eens naar op u gemak en kijk wat het bestje is voor u .

greetz cookie .

Comment

meestal is het makkelijker om 1g/Watt te krijgen met spaarlamp of TL tov HPS .

Comment

haha ok, nou alvast bedankt voor de tips, ik kreeg net ook een pm van okiwiet, en die had het ook al over spaarlampen, denk dat ik dus maar een 26 watt spaarlamp ophaal bij de GAMMA ofzo, ik ben immers toch maar 2 plantjes aan het groeien.

zijn er nog types of kleuren die het best zijn wat betreft spaarlamp? Ik heb een E27 max 60Watt fitting.

Comment

Bezig...
                                X