Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geen ervaring met non-auto flower

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Geen ervaring met non-auto flower

Korting op 420shop
    Hoi,ik ben een amateur groeier en ik heb wat tips nodig
    2jaar geleden groeide ik me eerste wietplant dat was een
    AutoFrisian Dew ik had er maar een. Hij groeide goed goedde oogst alles ging goed.
    1jaar later dus een jaar geleede. Heb ik de zelfde autoflower geplant maar dan in plaats van 1 heb ik er 5geplant. Dat ging ook goed maar ik vind het jammer dat er zo weinig aan groeit dus dit jaar wil ik normale (gefeminiseerde) zaden kopen maar hoe laat ik die "floweren" is dat gewoon binne zetten voor een paar uur?
    en is het te laat om te planten? Ik ga 1maart naar Amsterdam zaad kopen bij azaruis.
    en is het onderhoud anders dan met autoflower?
    alvast bedankt voor uw tijd. groette Mali
    Met een lekker pafje op zijn tijd...raak je de weg soms even kwijt.

Re: Geen ervaring met non-auto flower

hoi mali, ik denk dat je 'buiten' een paar plantjes wil kweken. een gewone weedplant gaat tegen eind augustus ook vanzelf in de bloei omdat het langer donker blijft. 12 uur licht en 12uur donker, dan gaat het plantje bloeien. als je de nachtperiode onderbreekt, korter maakt, gaat ze terug groeien en dat is iets wat je moet voorkomen. krijgen je plantjes 's avonds nog licht van bv buiten verlichting gaan ze niet bloeien, zefls al eens meegemaakt dat een lantaarnpaal roet in het eten gooide
    dusss, staat er een lantaarnpaal in de buurt of gebruik jij of je buren vaak de buitenverlichting koop dan een paar autoflowers voor de zekerheid en een paar gewone feminised zaadjes om te proberen.
    en als je de zaadjes begin maart ontkiemt ben je mooi op tijd voor een grote plant; als je eind mei ontkiemt krijg je ongeveer dezelfde grootte als autoflowers.
    weet jij nog welke plantjes jij gegroeid hebt (merk, soort)en hoeveel je geoogst hebt?

Comment

Waar komt die lantaarnpaal opeens vandaan ?
      Als die maar ver genoeg staat kan het niet veel kwaad. Maanlicht is zelfs intensiever.
      Tja, je moet je plant niet in de volle schijnwerpers zetten, maar dat lijkt me logisch.

Maarre Mali, Je bent nog vroeg zat heh....in mei beginnen is echt vroeg genoeg !

Gewone, of fem. zaden hoef je niets aan te doen als ze in de volle grond staan. (misschien een beetje voeding, als het echt arme grond is waar anders niets groeit)
      Rond ijsheiligen kun je die buiten planten/zaaien, en dat groeit wat tot augustus/september, en dan gaan ze vanzelf in bloei.
      Meestal zo'n 8-9 weken later kun je oogsten, dus veel bidden voor een fijne nazomer.

Je kunt ze dwingen eerder in bloei te gaan door bijvoorbeeld een maand eerder elke dag voor een periode van 12 uur donker te zetten.
      Daarmee simuleer je het eind van de zomer, plant gaat dus eerder aan bloeien denken.
      Dat komt wel vrij precies, elke dag zelfde tijd. En liefst zo donker mogelijk.
      Nadeel is dat je plant in een pot moet, dat beperkt de groei en geeft eerder problemen dan in de volle grond.

Noot: 25 september is het in Nederland dit jaar pas 12/12 buiten.
      Gelukkig zijn er ook vroege soortjes en soortjes die minder lang bloeien en toch lekker opbrengen. (100-200-300-400-enmeer-gram hebben we het over)
      Wel zaak om dus even wat "WELKE PLANT" topics te zoeken (er staan er minstens 100 op JD) en een echte buitensoort te zoeken en niet als een dolle kip wat zaden aan laten smeren die pas in oktober gaan bloeien en dan nog eens 10 weken nodig hebben.

Een andere tip is om de buitenverslagen van vorig jaar te checken, dan zie je wat soortjes en weet je meteen of en hoeveel ze geoogst hebben.

Ohja, en ik zie nu dat we in de member introductie zitten.
      Niet voor vragen/antwoorden...maar om jezelf voor te stellen....
      Dus ik zal het kort houden.

Welkom op JD.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

dankjewel, voor jullie snelle antwoord
        wat ik vorig jaar gegroeid heb en 2jaar geleden zijn http://azarius.nl/seedshop/outdoor-c...h-passion-fem/
        dit jaar ga ik og cheese groeien http://azarius.nl/seedshop/green_lab...bel-feminized/ of probeeren
        ik hoop dat het lukt, 1maart koop ik de zaadjes en dan 4maart laten kiemmen.
        ps: ik groei alleen buiten
        bedankt voor jullie antwoord mvg mali
        Met een lekker pafje op zijn tijd...raak je de weg soms even kwijt.

Comment

tot zover het lezen van replies .. zucht ..

veel succes in maart

Comment

hihi sorry die lantaarnpaal komt uit mijn slechte ervaringen vandaan een gewaarschuwd mens, is er twee waard
            kleine noot terug, eind augustus beginnen de meeste soorten te bloeien. ok 25 sept is 12u 12u maar je kan een wietplant ook afbloeien in een 14u licht 10u donker periode, dit word echter niet gedaan omdat de opbrengst nagenoeg hetzelfde blijft en je stroomverbruik een stuk hoger ligt...

Comment

Ik denk eerder dat de niet bloeiende plant aan de genetica heeft gelegen.
              Gezien de enorme overbelichting in Nederland, zeker in stadsgebieden, is het vrijwel nergens volledig donker.
              Ik kweek zelf naast een terras verlichting en mijn terras verlichting (of dat van m'n buren) staat altijd aan.
              Planten stellen zich in op de omgeving waar zij in staan.
              de normen die op het forum vermeld staan, zijn idealen.
              Nu moeten we wel zien, dat wij hier hobby kwekers zijn en soms verre van ideaal wonen.
              Te koud, te nat te licht etc, Nederland is helaas niet het ideale land.
              En toch, halen wij ieder jaar weer onze oogst binnen, slecht soms,maar we oogsten wel.

Deze plant stond vrijwel onder een lamp en heeft overduidelijk, geen problemen gehad van Zwerflicht.

Struikje2.jpg

In de buitenverslagen, kan je zien dat meerdere kwekers onder ons, onder dit soort omstandigheden kweken.

Vale, had een plant vrijwel onder een lantaarnpaal staan, Berrie en OerHippie kweken op hun balkon aan de straatzijde.

Als je naar een breeder toegaat, moet je gewoon melden, dat de omstandigheden niet ideaal zijn.
              Stel vragen en laat je goed voorlichten, maak vooral jouw wensen duidelijk.

Een goede breeder, verwacht dit van je en zal je met trots zijn beste producten willen aanbieden.

En oops...
              Ohja, en ik zie nu dat we in de member introductie zitten.
              Niet voor vragen/antwoorden...maar om jezelf voor te stellen....
              Dus ik zal het kort houden.

Ik ook.......

Welkom op JD.
              Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
              Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Bezig...
              X