Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buitenkweken,

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Buitenkweken,

Korting op 420shop
    Hallo allemaal.

Dit is de eerste keer en jaar dat ik buiten wat plantjes heb staan. Ik ben in midden in Maart begonnen met het ontkiemen vanwege de mooi weken die we hadden.
    De eerste weken gingen lekker en de stekjes groeiden hard door, Feministen, AK-47 3x en Feminist Nothern light, beide AutoFLower
    Na het verpotten van de plantjes vertoonde ze veel tekenen van stres en ze hebben bijna 2 weken niet gegroeid. ( potgrond volgens de normen en wortel bevorderaar ).
    Nadat ze weer groeiden begon ik te twijfelen rond rond 20 april of ik ze nog een keer moest overpotten en binnen laten staan of toch naar buiten in grote specie bakken en eentje in de volle grond.
    Ik heb besloten om ze in de specie bakken te stoppen en zo nog een periode van Stress te voorkomen. Want na het overpotten hebben de planten nauwelijks gegroeid tot heden. In de koude nachten onder de 10 graden stop ik er een emmer overheen voor de warmte. Ik denk dat het te koud is voor de planten om ze gezond de hoogte in te laten groeien, Voorbeeld, mijn nieuwe stekjes die binnen staan zijn bijna groter, maar nog niet voller dan de anderhalve maand oudere plantjes die al buiten staan.

1eweken buiten, Omdat ik veel zand nodig had heb ik plantsoen grond vermengt met potgrond, Biologische tomaten mest toegevoegd. De plant vertoond weinig Progress maar behoud wel zijn zuivere groene kleur en stevigheid, na een koudere nacht en dagen gaan de bladeren hangen. Soms bescherm ik ze met plastic tegen wind en regen maar dit is niet altijd haalbaar.
    20140506_164652.jpg
    3 weken buiten, in de groei zie ik weinig vooruitgang, de hoeveelheid bladeren nemen wel toe onder de oksels, ook de kleur is mooi maar geen nieuwe hoogte bereikt. Ik heb als extra voeding een ring gemaakt 5cm diep, 5cm breed, om de plant heen en die gevuld met biologisch compost aarde, ( GFT afval die door wormen tot zand verteerd worden. dit voor extra voeding voor de volgende maand, het duurt een week voordat de voedingstoffen de grond in trekken.
    20140506_164726.jpgDit leek mij erg voedzaam voor een plant.

Om de plant wat warmer te laten krijgen heb ik Vlasstrooisel rond de stam en verder verspreid, de vlasstrooisel wordt sneller en langer warm dan zand.
    20140506_164708.jpg

Omdat ik afgelopen weken compost heb toegediend aan de aarde denk ik dat het verstandig is tomaten bevorderaar pas te geven als het wat warmer wordt.
    De planten zo vroeg naar te doen is misschien wel een fout geweest, omdat mijn stekjes binnen harder groeien op het moment en ook al groter zijn, daar in tegen is de stam van de buiten planten wel dikker aan het worden.

20140506_164809.jpg

Zijn er nog extra trics en tips die je niet uit boekjes kan halen, want geremiseerd autoFL buiten wiet zijn soorten met een handleiding in geval van stress. Ook heb ik een week de fout gemaakt door ze 12/12 licht, donker te voorzorgen maar dat hoeft niet bij deze soorten, 18/6 omdat het al auto flower is.
    Naast de invloed van het weer, wat kan ik zelf nog doen om de groei te bevorderen.
Bezig...
X