Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste buitenkweek (anderhalve maand bezig)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eerste buitenkweek (anderhalve maand bezig)

Korting op 420shop
    Halloo,

Ik vroeg me af of ik voor mijn eerste kweek een beetje goed op weg ben? Ik ben op 02 april begonnen met ontkiemen en heb ze vervolgens een tijdje binnen gehouden. Nu staan de plantjes al een tijdje buiten maar lijken weinig te veranderen. Ik zou ook geholpen zijn met enkele tips/aanvullingen wat ik beter zou kunnen doen. Ook zie je op de tweede foto dat de blaadjes wat krullen, kan ik hier iets aan doen en wat is de oorzaak?

20140514_165830.jpg20140514_165842.jpg

Bedankt!

Groetjes
    ✓ Eet twee ons groenten per dag!

Re: Eerste buitenkweek (anderhalve maand bezig)

Je hebt ze in hele kleine potjes gehouden binnen of niet? Lijkt wel geforceerde dwerggroei namelijk. Zijn het autoflowers? Welke aarde? Welke soort plant? Hoe meer info, hoe beter de hulp.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Zo te zien gebruikt hij Coccosaarde. Waar komt je zon op? Gebruik je wortelstimu? Vragen vragen ben zelf op 1 mei begonnen met ontkiemen van autoflower haze en dat gaat redelijk

Comment

White Widows (zie afbeelding) en ze zitten momenteel in potgrond van de Boerenbond (zie afbeelding). Verder gebruik ik niets extra's. Ik zet ze zoveel mogelijk in de zon en laat ze gewoon buiten staan. Als het regent staan ze droog onder een afdakje en als ze droog staan geef ik ze wat water

Comment

Ik denk dat je eventueel wel wat beendermeel of bloedmeel kan gebruiken voor ze te stimuleren om wortels aan te maken. Vermeel is dan weer goed voor magnesium die ze ook zo nodig hebben en ook ijzer die je bvb uit buxus voeding kan halen wat meer dan genoeg is. Of je kan je eigen voeding maken doormiddel van brandnetels= goed voor ijzer en wat planten resten. Dat moet je natuurlijk even opzoeken hoe juist maar nooit dat browsel zonder aanlengen direct op de plant doen of ja verbrand ze.
          grootste tip, veel lezen en opzoeken veel succes.

Comment

Te lang in kleine potjes voorgegroeid inderdaad. Dat kost tijd.
            Niks aan doen verder, de wortels gaan eerste de pot verkennen en als ze de grenzen ontdekt hebben schieten ze pas omhoog.
            Standaardverhaaltje..let op dat ze niet te nat staan, en niet te droog en laat ze zoveel mogelijk buiten staan.

QNQ2012059.jpg <- dezelfde WW.

Als ze eenmaal aanslaan zijn het mooie plantjes met groot blad.
            Deze stond in lightmix op water + wortelstim en niks meer.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bedankt allemaal!

Comment

Bezig...
              X