Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help!!! PH blijft omhoog gaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Help!!! PH blijft omhoog gaan

    Korting op 420shop
    Hey,

    Ik heb een groot probleem. Mijn planten gaan niet goed doordat de ph in mijn grond veel te hoog is dus alkalisch. Ik zit momenteel aan 7.5 tot 8. Ik heb al alles geprobeert met alle info die ik hier vond en die gaat maar niet naar beneden.
    Ik heb aveve grond gekocht toen met ene buffer van 6.5 tot 7.5 met zeewier kalk erin. ik denk dat daar ook een probleem zit maar kan ik dat verminderen? ik heb geprobeert met Humus zoals ze beweren of Takken van naaldbomen bovenop mijn grond doen, helpt ook niet. Mijn leiding water heeft een ph van 6 tot 6.5 dus dacht ik dat is goed maar nu blijft het stijgen. Is dit door de kalk in leiding water? kan zijn.
    de grote fout die ik vind op de het forum is dat ze praten over ph van water te verlagen maar dit gaat niet als er kal in u water zit. ik heb mijn grond proberen spoelen en hup PH de lucht in.
    ik begrijp er niets meer van. ik ben op veel verschillende sites geweest en niets helpt. kan ik iets drastisch doen of wat kan ik doen. doordat de ph te hoog zit krijgen ze niet de voedingen die ze nodig hebben of kan ik via mijn voeding da PH ook zachtjes laten zakken?
    maar welke voeding dan.
    ik kweek buiten in potten van 40 liter.
    Ze hebben me zelf gezegd met kofie maar dat helpt ook niet en thee evenmin.
    Ik weet dat er zo PH- dingen bestaan maar heb ik momenteel niet het budget voor.
    ik heb nu een zaadje laten uitkiemen voor de volle grond die ik behandeld heb zin of dat gaat werken.
    ik kweek bubblegum.

    ik heb ook al gelezen voor ze verpotten maar ze zijn al te ver voor dit te doen.

    AUB help me hier ik wil ze niet kwijt.

    ik heb mijn grond gespoeld voor overtoligge voeding eruit te halen.
    Morgen zou het regenen mischien helpt dat maar ik vrees door dat zeewierkalk in mijne grond dat die buffer niet gaat loslaten.

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    (Ik ben al 2 weken aan het proberen die PH naar beneden te halen) dus zuurder maken.

    #2
    Re: Help!!! PH blijft omhoog gaan

    dus je wil je water zuurder op die ph omlaag te halen ?

    citroentje uitpersen ?

    Comment


      #3
      Re: Help!!! PH blijft omhoog gaan

      Citroen is ook niet stabiel.
      Je hebt inmiddels al zoveel uitgehaald met die grond dat ik alles eruit zou gooien, naar een growshop rijden en een paar zakjes lightmix ophalen. (reken 50L per pot)
      Niks erdoor mengen, als je niet weet wat je doet kan het meer kwaad dan goed doen.
      Gewoon regenwater geven, of kraanwater en na een weekje of twee kun je al gaan voeden met tomatenvoeding of (liever) groeivoeding voor cannabis.

      oh, ik lees dat je geen budget (5 euro) voor pH- hebt...tja...Dan moet je blijven spoelen tot alles eruit is.
      Kun je rustig 20 liter water doorheen gooien voordat het een beetje recht trekt.

      Ik hoef er niet bij te vertellen dat dit ook erg slecht is voor de plantjes en eigenlijk een laatste redmiddel is.
      Kans dat alles overleeft is 50/50
      Last edited by QnQ; 19 May 2014, 11:34.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Help!!! PH blijft omhoog gaan

        voor buiten planten
        God was never on your side..

        Comment


          #5
          Re: Help!!! PH blijft omhoog gaan

          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
          Citroen is ook niet stabiel.
          Je hebt inmiddels al zoveel uitgehaald met die grond dat ik alles eruit zou gooien, naar een growshop rijden en een paar zakjes lightmix ophalen. (reken 50L per pot)
          Niks erdoor mengen, als je niet weet wat je doet kan het meer kwaad dan goed doen.
          Gewoon regenwater geven, of kraanwater en na een weekje of twee kun je al gaan voeden met tomatenvoeding of (liever) groeivoeding voor cannabis.

          oh, ik lees dat je geen budget (5 euro) voor pH- hebt...tja...Dan moet je blijven spoelen tot alles eruit is.
          Kun je rustig 20 liter water doorheen gooien voordat het een beetje recht trekt.

          Ik hoef er niet bij te vertellen dat dit ook erg slecht is voor de plantjes en eigenlijk een laatste redmiddel is.
          Kans dat alles overleeft is 50/50
          Bedankt, Ja ik heb ze gespoeld deze morgen elk 20l water erdoor.
          ik heb gelukkig de grond goed doorlaatbaar gemaakt dat het spoelen minder kwaad kan.
          ik merk wel dat ze er deugd van gehad hebben.
          Ik heb nu ook zitten opzoeken en ik moet die PH- doen want anders lukt het niet.
          Ja op budget vlak ben ik even wat aan de lage kant door job te verliezen( Belgie is niet meer leuk hehe)
          Spijtig vind je in belgie niet echt een PH- want ze weten waarvoor het dient.
          Citroenzuur doe ik niet want dit is maar voor een tijdelijke oplossing die soms zo drastisch is dat heel uw grond fauna en flora kapot gaat met alle gevolgen van dien.
          Ik doe ook niet wat ze beweren met azijn want dat is nog erger.
          Nu , die spoeling heeft wat geholpen voor het overtollig aan weg te spoelen. Ik heb dit gemerkt want bepaalde blad randjes begonnen bruin en verbrand eruit zien dus wist ik van teveel voeding en dit komt omdat ik Niet goed gelezen had lol
          Beginner en eerste plant nml.
          Ik ga ook speciale grond kopen binnenkort of online bestellen van flagron met guano in daar heb ik veel goeds van gelezen.
          Voeding heb ik genoeg zoals beendermeel,bloedmeel, enz dus voor later hoef ik geen voeding meer te halen(kost uitgespaart).
          ik heb momenteel nog wat organisch materiaal erbij gedaan om toch de grond vruchtig te houden en zal.
          Nu ga ik ook geen kraantjes water meer geven maar gewoon de regen zijn werk laten doen want regen is iets zuurder dan gewoon water en bevat niet zoveel kalk of niets denk ik.
          ik denk dat het zo gelijdelijk beter gaat worden.
          Ben ik juist of niet?
          Deze week ga ik dan ook PH- bestellen en nieuwe grond.
          Velen zeggen dat het niet nodig is om die grond te kopen maar ik denk als beginner dat je toch beter eerst voorgemaakte grond koopt dan zomaar iets.
          Gouden raad vaan iemand die het verkeerd gedaan heeft

          Comment


            #6
            Re: Help!!! PH blijft omhoog gaan

            Als je voorlopig wat regenwater kunt opvangen dan heb je geen pH- nodig, en je leidingwater is ook prima zoals het nu is.
            De pH in de grond is/was van het pad door al je toevoegingen.
            Hopelijk is het met spoelen gelukt de grond iets meer te neutraliseren.
            Nu een weekje of twee afwachten wat de plantjes gaan doen, duimen voor mooi weer.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Help!!! PH blijft omhoog gaan

              hehe, ja QnQ, hier is het zlig zomer weer in het zuidwesten van west-vlaanderen.
              Vandaag gaat het wat regenen dus ben ik zeer blij daarvoor.
              ik ga ook proberen regenwater op te vangen zoveel mogelijk voor de extreme warme dagen.
              Voor iedereen die hetzelfde probleem hebben.
              Laat de plant het regelen en de natuur want door mijn toedoen was bijna men ladie ten dode opgeschreven.

              het goeie niuews nu.
              De grootste is deze nacht 2.5 cm gegroeid door die spoeling die ik gisteren gedaan heb.
              spoeling kan enkel als eind middel gebruikt worden als je zoals mij stom gedaan hebt voor te herbeginnen.
              Bij mij heeft het zeker geholpen die spoeling en vanaf nu laat ik ze doen tot ze bloeit dan ga ik denk ik wel moeten kijken voor eventueel extra te helpen als de plant het vraagt niet als ik denk dat de plant het vraagt.
              Bedankt allemaal vooral QnQ en LR2 voor de goeie en harde waarheid
              Last edited by Matsy80; 20 May 2014, 09:52.

              Comment

              Bezig...
              X