Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

plantje voor de lol doet het uitzonderlijk goed, wat nu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    plantje voor de lol doet het uitzonderlijk goed, wat nu?

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal

    Een maat van mij gaf me enkele maanden geleden eens een zaadje en zei dat dit wiet zou worden. Mijn vader en ik gingen dat uit nieuwsgierigheid, en zonder enige voorkennis van wietplanten, eens proberen en nu 2,5 maand later is die plant 1.90 meter hoog. Ik ga de wiet dan ook weggeven omdat het maar voor de lol is geplant. Nu hij zo groot staat zijn we eigenlijk best verbaasd, hij heeft enkel water gehad en 1 keer wat universele voeding gekregen. En we hebben gedurende 3 weken er een plastieke zak met gaatjes overgetrokken zodat het goed vochtig is. (een soort van tomaten-serre-zak is dit.) Dit heeft hem een serieuze groeiboost gegeven.

    Enkele foto's van verloop.
    yuLoyuQ.jpg Na 1 maand: toen ging hij naar buiten.
    h4YMwSn.jpg Na 2 maanden: toen had hij al een week de serre over zich (buiten op deze moment, moest hem even verbergen voor de familie)
    rQ7tXdF.jpg Na 2 maanden en een week: laatste week met de serre
    QMFCKuE.jpg Na 2 maanden en 3 weken (NU):Dit zou dus mijn verduisterbak worden.

    Nu hoor ik zonet dat je zo'n wietplant buiten zelf in bloei moet laten gaan. Ik heb dit eens opgezocht op het wereld wijde web en dit doe je dus door hem 12-12 licht-donker te geven.
    Maar ik vind nergens wanneer het nu de juiste moment is? Is hij groot genoeg? is het de juiste moment? ...?

    Vandaag heb ik ook een houten constructie gemaakt die ik wil dichthangen met een zwarte plastieke zeil dat ik smorgens om 9u wil omhoogrollen en savonds om 9u wil afrollen. De constructie is 2.2 meter hoog en zie je op de laatste foto. Oorspronkelijk wouden we er totaal geen moeite in steken maar nu het zo goed lukt mag een beetje moeite er wel in gestoken worden

    Dus, ben ik goed bezig? Gaat het niet te vochtig zijn buiten om hem in bloei te zetten? Of gewoon de natuur zijn gang laten gaan, maar wanneer is die plant dan klaar? Echt alle hulp wordt gewaardeerd want mijn vader en ik weten eigenlijk van weinig... Oh, er is trouwens vandaag met verhuizen een grote tak afgebroken, is dat erg? hij hangt er wel nog losjes aan...

    Gegroet en alvast bedankt!
    Last edited by HastaLaVista; 24 June 2014, 22:15. Reden: Foto's in de uploader gegooid

    #2
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: plantje voor de lol doet het uitzonderlijk goed, wat nu?

      Allereerst bedankt voor de snelle reactie LR2.

      Ik heb gauw even de kleine moeite gedaan om de foto's met de uploader hier op het forum te zetten.

      Mijn bedoeling is eigenlijk om de opbrengst mee te nemen op een roadtrip met 10 vrienden midden september, maar dit is niet perse van belang.

      Stel dat ik de natuur zijn gang laat gaan zou de oogst pas in het najaar klaar zijn dus; maar wat als het nu heel slecht weer wordt en echt koud; gaat de plant dan kapot ofzo? Anders lijkt het mij veiliger om hem nu in de zomer te laten bloeien... Wat zou jij doen? En als ik hem zelf in bloei zet, moet ik dan die 12-12 ineens toepassen of geleidelijk laten verlopen?

      Bedankt
      mvg

      Comment


        #4
        Re: plantje voor de lol doet het uitzonderlijk goed, wat nu?

        Ik heb wil precies doen wat jij doet. Een plant door de natuur lekker te laten groeien en bloeien. Nu weet ik dus dat als ik hem buiten zet ongeveer 2 meter wordt. In het najaar kan ik dus gaan oogsten

        Comment


          #5
          Re: plantje voor de lol doet het uitzonderlijk goed, wat nu?

          De grootte van je plant hangt geloof ik ook af van het soort plantje dat je hebt. Dit kan je opzoeken op internet. Ik weet helaas niet welke soort ik heb dus ook niet hoe groot hij wordt en wat deze specifieke soort anders nodig heeft.

          Maar er zijn soorten die denk ik maar een halve meter worden.
          Let wel, ik ben maar een beginneling hierin

          Comment


            #6
            Re: plantje voor de lol doet het uitzonderlijk goed, wat nu?

            Je moet kijken wanneer de zon opkomt, vanaf dan 12 uur tellen, na 12 uur als het in feite nog licht is verduister je, als het donker wordt doe je de zak terug naar boven(paar uurtjes later).
            Niet zomaar zelf uren kiezen wanneer je donker en weer licht maakt.
            Zo hou je verduisteren wel makkelijk vol, uren van opkomst van de zon vindt je online.

            Comment


              #7
              Re: plantje voor de lol doet het uitzonderlijk goed, wat nu?

              Leuk plantje greenfingers

              Ik heb hier pas een post over verduisteren gedaan.
              Met die methode hoef je de laatste weken niet meer te verduisteren.
              Dat zijn juist de weken dat de toppen erg gevoelig zijn voor hoge luchtvochtigheid.
              Onder een zeil wordt de LV te hoog voor de laatste weken.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8

                Comment


                  #9
                  Re: plantje voor de lol doet het uitzonderlijk goed, wat nu?

                  Sprookjes.jpg

                  Yeah, bij buitenkweek geldt : Zolang het niet vriest kan de plant buiten blijven.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: plantje voor de lol doet het uitzonderlijk goed, wat nu?

                    Hoihoi, ben ik weer met een vraagje. De plant is nu bijna 4 maanden oud en meet iets meer dan 2 meter. De plant staat sinds een weekje ook in volle grond omdat de pot te klein aan het worden was volgens mijn vader. Nu vragen mijn vader en ik ons af of de plant eigenlijk wel een vrouwtje is. Aangezien het maar een random zaadje was weten we dat dus niet zeker en met alles wat ik op internet hierover vind krijg ik ook geen uitsluitsel.

                    Zo zien de toppen er nu uit.
                    2014-07-23 19.46.05.jpg2014-07-23 19.46.12.jpg2014-07-23 19.46.24.jpg2014-07-23 19.46.41.jpg
                    Kan iemand met zekerheid het geslacht al zeggen? :p

                    Gegroet, HastaLaVista baby!

                    Comment


                      #11
                      Re: plantje voor de lol doet het uitzonderlijk goed, wat nu?

                      Dat kun je in de oksels zien, niet op deze foto's.
                      oksels zijn de vertakkingen, wat groeit daar bij? draadjes of balletjes

                      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...netje-Vrouwtje

                      Comment


                        #12
                        Re: plantje voor de lol doet het uitzonderlijk goed, wat nu?

                        Hoihoi boys,

                        Mijn buitenplant is inmiddels 2.5 meter groot en staat in volle grond. De plant ziet er heel gezond uit en ik weet eindelijk dat het toch een vrouwtje is.
                        Maar nu; hij bloeit nog altijd niet... Zou het te koud zijn buiten? En kan het dan dat hij helemaal niet gaat bloeien? Of is dit normaal en komt de bloei nog?


                        Ten zeerste bedankt
                        Groetjes
                        Hastalavista!

                        Comment


                          #13
                          Re: plantje voor de lol doet het uitzonderlijk goed, wat nu?

                          geduld het zit er aan te komen en je zal vanzelf zien dat ze begint te bloeien.. dus rlxt en maak je niet druk het komt!
                          https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

                          Comment


                            #14
                            IMAG0656.jpgIMAG0658.jpgIMAG0659.jpgIMAG0660.jpgIMAG0661.jpgIMAG0662.jpgIMAG0663.jpgIMAG0664.jpgIMAG0665.jpg

                            Comment


                              #15
                              Ik zie toprot op de laatste foto. In het midden aan de rechterkant. Bruine vlek op dat blaadje. Tip. Zoek de bruine blaadjes die in de toppen zitten. Als je eraan trekt laten ze los. Zoek hoeveel je van de plekken hebt. Je kan de kleine topjes die bij elkaar de grotere top vormen een beetje uit elkaar trekken om te inspecteren op vocht ophoping en toprot.

                              Comment

                              Bezig...
                              X