Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

plantje voor de lol doet het uitzonderlijk goed, wat nu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: plantje voor de lol doet het uitzonderlijk goed, wat nu?

    Bedankt Dirkkkuit,

    Waar zie jij dat bruin vlekje? Ben net nog eens gaan kijken en ik zie precies nergens bruine vlekjes rond de toppen.
    Dan nog enkele dingen; enkel bij de 'eindtoppen' hebben de toppen wat bruine draadjes, de rest heeft nog witte draadjes/haren
    En ik zit hier en daar met wat hele kleine zwarte vliegjes op mijn toppen, je ziet ze niet snel maar kunnen deze kwaad? besproeien lijkt me dan ook weer niet gezond...

    Comment


      #17
      Re: plantje voor de lol doet het uitzonderlijk goed, wat nu?

      Comment


        #18
        Re: plantje voor de lol doet het uitzonderlijk goed, wat nu?

        Net nog eens goed gekeken, ik denk dat dit gewoon een bruin haartje of iets dergelijk is. Ik zie nergens bruine vlekken op de blaren rond de toppen.

        Zonet ook nog eens aan het knutselen geweest. Ik heb een houte constructie gebouwd er rond met een plastieke dakje zodat hij niet te nat wordt.

        Maar dus, denk jij dat de plant nog niet klaar is? Zoals ik al zei hebben enkele de eindtoppen bruine draadjes en de rest nog niet.

        Comment


          #19
          Re: plantje voor de lol doet het uitzonderlijk goed, wat nu?

          Eens met een sterk vergrootglas naar de trichomen kijken
          Prachtige plant trouwens
          Weet je de soort?


          Verstuurd van mijn GT-I8150 met Tapatalk

          Comment


            #20
            Re: plantje voor de lol doet het uitzonderlijk goed, wat nu?

            Als je geen rot hebt is mooi kan je hem nog even laten staan. Maak een goede foto met verschillende belichtingen. Dan kan je achteraf inzoomen en kan je de trichomes zien. Als de rondebol op het steeltje (trichome) melkachtig is kan ie geoogst worden. Sommige wachten zelfs tot amber kleur maar zal moeilijk worden buiten zonder rot te krijgen. Let wel op de lichtinval van de zon in die bol van de trichome. Het kan net lijken of ie melkachtig is terwijl hij nog doorzichtig is. Dan is hij nog niet klaar. Neem de foto's in een stukje schaduw en van verschillende hoeken. Daarna kan je rustig met stilstaand beeld kijken.

            Comment


              #21

              Comment


                #22
                Re: plantje voor de lol doet het uitzonderlijk goed, wat nu?

                Ik denk van wel

                Verstuurd van mijn GT-I8150 met Tapatalk

                Comment


                  #23
                  Re: plantje voor de lol doet het uitzonderlijk goed, wat nu?

                  Oorspronkelijk geplaatst door HastaLaVista View Post
                  En die houte constructie met plastiekfolie dak tegen de regen, goed idee?

                  groetjes!!
                  Als je maar zorgt dat de plant ook genoeg wind krijgt.
                  Als je de plant opsluit in plastic, dan maak je het probleem groter. ( hoge luchtvochtigheid )
                  Lets not criticize but legalize

                  Comment


                    #24
                    Re: plantje voor de lol doet het uitzonderlijk goed, wat nu?

                    Ziet er goed uit! Goed dat je der in de grond hebt gezet anders had je niet zulke toppen gehad met alleen universele voeding denk ik. Weet niet precies wat voor soort vliegjes je bedoeld maar volgens mij kan dat geen kwaad. De plant zit al ruim in de bloei dus beestjes die de plant kunnen vertragen in groei en bloei kunnen nu bijna geen schade meer aanbrengen lijkt me. Wel elke dag even controleren op toprot natuurlijk en dit er uit halen zodat het niet doorgroeit. En oja.. Meeldauw. Hier ben ik dit jaar "zoals vele al" door getroffen.

                    Comment


                      #25
                      Re: plantje voor de lol doet het uitzonderlijk goed, wat nu?

                      Beestjes knetteren, als je die oprookt. bleh.gif
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment

                      Bezig...
                      X