Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Luizen blijven terug komen!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Luizen blijven terug komen!

Korting op 420shop
    Beste mede growers,

Op mijn planten blijven op de nieuwe scheuten luizen terug komen.
    Ik heb de luizen al een paar keer ingespoten met een bestrijdingsmiddel.
    Ik heb een paar stuiken in de tuin waar heel veel luizen in zitten. Ik sta op het punt om deze struiken te verwijderen of is het toch beter om ze te laten staan zodat de luizen hier op af gaan?

Een foto van de dames en de struik.

Grtz

Re: Luizen blijven terug komen!

lopen er mieren rond?
    die dragen de luizen vaak de planten in
    dus alleen spuiten tegen luizen helpt niet want de mieren dragen waarschijnlijk weer nieuwe luisjes de plant in
    HOE MOET IK ONTKIEMEN
    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

Aha de mieren zijn dus de boos doeners. Ik heb de struiken verwijderd had er vier staan onder een zat een mieren nest. Ik hoop dat de luizen nu weg blijven.

Comment

zet mierenlokdoosjes neer of strooi mierenpoeder tegen mieren
        HOE MOET IK ONTKIEMEN
        JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jelly View Post
          Beste mede growers,

Op mijn planten blijven op de nieuwe scheuten luizen terug komen.
          Ik heb de luizen al een paar keer ingespoten met een bestrijdingsmiddel.
          Ik heb een paar stuiken in de tuin waar heel veel luizen in zitten. Ik sta op het punt om deze struiken te verwijderen of is het toch beter om ze te laten staan zodat de luizen hier op af gaan?
          Grtz
          Als de luizen graag opdie plant zitten zou ik die zeker laten staan. Zo heb ik bewust oost-indische kers in de tuin omdat de zwarte bonenluis deze erg lekker vind en het dan verkiest om daarop te gaan zuigen en niet op mijn cannabis. Verder trekt de Oost-Indische kers het koolwitje aan. De rupsen vreten dan aan je kers en niet aan je wietblad.

Comment

Hoi FlintStoned!

Ik heb daar ook aan zitten te twijfelen wat er met de luizen zou gebeuren als ik de struiken weg haal.
            Vorig jaar had ik dit zelfde probleem dus probeer ik dit jaar het op te lossen Door de struiken weg te halen.
            Ik vond het zelf ook een lelijke struik en er zitten doorns aan de blaadjes. Aangezien mijn dochter nu begint te lopen wil ik niet dat zij zich daar niet aan bezeerd. En ik ben vanplan om volgend jaar de hele tuin de verbouwen voor een nieuwe.

Bedankt voor je tips!

Fijn weekend ☺

Comment

In dat geval van die Oost-Indische Kers moet je je plantjes dan wel helemaal omringen daarmee denk ik.
              Ik heb ook een hoop O.I.Kers staan, maar de moestuin die een paar meter verder ligt zitten net zoveel luizen en rupsjes.

Niks mis mee, die O.I.Kers is een mooi plantje dat kan een aardig stukje kruipen.
              Er komen ook mooie bloemen aan.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Er zal zeker ook een luisje op andere planten komen. Je trekt echter ook luizenvreters aan als je planten hebt staan waar luizen graag aan zuigen. Buiten regeld zich dat dan vanzelf.

De bloem is overigens erg lekker (pepersmaakje) en het jonge blad van de OI kers kan je ook eten.

Comment

Ik laat de luizen hier gewoon lekker zitten. Dan komen er lieveheersbeestjes, en even later is alles weer normaal luisvrij.
                  Zo handig, die natuur! Ik hoef er niks voor te doen.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Ieder voordeel heeft zijn nadelen laten we maar zeggen.
                    Ik zie het even aan wat nu gaat gebeuren.
                    Ik heb nog geen lieveheersbeestje gezien.
                    Vorig jaar waren er wel veel ik had de larven er van in mijn wietplaten zitten die nestelen zich op de blaadjes.

Comment

En die larven doen het voortreffelijk! Maar als de bloei begint, of net daarvoor eigenlijk, kun je misschien toch beter een keertje spuiten. Want luizen in je toppen komen daar pas weer uit als alles geoogst en droog is
                      Of afrikaantjes planten, dat zou altijd moeten helpen. Sap daarvan is ook anti-luizenmiddel.
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Bezig...
                      X