Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Raar bladfenomeen + ras gevraagd aan de kenners hier

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Raar bladfenomeen + ras gevraagd aan de kenners hier

    Korting op 420shop
    Beste forumleden,

    Bij deze een vraag in het buitenkweek-forum. De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat de plant bij slecht weer binnen onder een spaarlamp staat, maar dat geheel terzijde. Ruim 3 weken geleden kwam mijn vooraf ontkiemde zaadje tevoorschijn uit de aarde. Inmiddels is hij/zij flink gegroeid, maar ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken. Een blaadje onderin is uit zichzelf op een soort manier geknakt (zie foto), wat er zo raar uitziet...

    20140708_213147.jpg

    Achtergrondinformatie: vorig jaar heb ik als totale leek (met enkel wat bloeivoeding en het doorbrengen van veel leestijd op dit prachtige forum) een per toeval verkregen feminised bubblegum-zaadje uit laten groeien tot een daverend succes. Kweekverslag van toen: LINK20140707_215807.jpg20140708_193623.jpg20140708_193857.jpg

    #2
    Re: Raar bladfenomeen + ras gevraagd aan de kenners hier

    Wat een zielig plantje, zo helemaal alleen in het schemerdonker...
    Dat gaat geen 120 gram worden zo heh...nog geen 12 gram zelfs.

    De genen kan vanalles zijn, kan zelfs hennep zijn, maar hermafrodiet lijkt me het meest waarschijnlijk.

    Dat blaadje...ach
    Die pleegt euthanasie denk ik, die ziet geen licht en ziet het niet meer zitten.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Raar bladfenomeen + ras gevraagd aan de kenners hier

      Even voor de duidelijkheid: zodra de zon schijnt staat deze plant heel de dag buiten. Voor als het regent is zo'n spaarlamp prima. Komt meer licht vanaf dan dat het op de foto lijkt. Vorig jaar op exact dezelfde wijze gehandeld, bewijs is toegevoegd, dusja...wat is wijsheid?

      Herma lijkt mij onwaarschijnlijk, want heb vorig jaar geen ballen gezien. In dat geval hadden de toppen vol met zaden gehangen, en dat is dus niet zo. Dat dat blaadje wat slapper hangt heeft dus niks met het licht te maken. Andere suggesties...?

      Comment


        #4
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: Raar bladfenomeen + ras gevraagd aan de kenners hier

          Thanks LR2, das een duidelijke reactie! Ik ga er inderdaad vanuit dat hennep (oftewel de Ruderalis) de plant bevrucht heeft. In dat geval rest mij eigenlijk nog 1 vraag: houdt dat in dat er een kans is op een automatische bloei bij mijn plant, aangezien autoflowers deze eigenschap juist te danken hebben aan de genen van de Ruderalis?

          Comment


            #6
            Re: Raar bladfenomeen + ras gevraagd aan de kenners hier

            hennep (oftewel de Ruderalis)
            Ja, da's wijsheid.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Raar bladfenomeen + ras gevraagd aan de kenners hier

              Voel je alsjeblieft niet aangevallen QnQ. Ik lees op internet dat de Ruderalis voornamelijk wordt gebruikt voor de hennepkweek, met name vezels. Ik citeer:

              "De Cannabis Ruderalis is een vezelplant met een te laag gehalte THC om er iets van te worden. Deze plant wordt voornamelijk voor de vezel gekweekt. Deze soort is het beste schimmelbestendig van alle soorten en deze soort heeft maar weinig licht nodig om te groeien."

              Ergens anders lees ik dan weer dat Nederland hier vol mee staat. Tsja, sorry hoor. Sorry dat ik lang niet zoveel ervaring met kweken heb zoals jij. Als ik iets wil weten dan vraag ik het juist aan iemand zoals jij, die die kennis wel bezit. En als iets wat ik eerst "lees" (wat hier zo enorm gewaardeerd wordt alvorens er vragen worden gesteld) niet klopt met de werkelijkheid, zoals jij stelt, dan begint men elkaar daar ook al over af te zeiken. Beetje jammer hoor.

              Comment


                #8
                Re: Raar bladfenomeen + ras gevraagd aan de kenners hier

                Ik heb er niks op tegen dat je dat leest, prima zelfs.
                Maar je kunt de feiten beter dubbel checken voor je ze "als waarheid" op een forum zet.
                Hennep is niet hetzelfde als de Ruderalis waar men autoflowers mee maakt.

                Worden er straks weer overal hennepvelden geplunderd door 12 jarigen die iets gelezen hebben

                -=[ Sent from my SII I9100 ]=-
                Last edited by QnQ; 9 July 2014, 19:46.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #10

                    Comment

                    Bezig...
                    X