Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5x Great White Shark. Hulp nodig!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

5x Great White Shark. Hulp nodig!

Korting op 420shop
    Hoi allemaal,

Ik heb 5x Great White Sharks en doe dit voor het eerst. Ik heb 3 planten in de kas staan, 2 in de volle grond en 1 in een specie ton. De andere 2 staan buiten. (experimenteren)

Enkele dagen geleden zijn bij 3 van de 5 planten de onderste 2 bladeren geel geworden met bruine vlekken. Nu zijn die vrijwel afgestorven. 1 plant heeft zelfs bruine vlekken op de bladeren erboven. HELP

11.jpg

15.jpg
    Deze staat er dus naast en is gezond. De witte vlekken is opgedroogde spiritus.
    Wanneer is het de bedoeling dat ze gaan bloeien? Moet ik dit manipuleren door verduistering aangezien dit 8/9 weken is?

BVD

Re: 5x Great White Shark. Hulp nodig!

Dat gele blad kun je vinden in montys bladprobleem oplosser.
    Wanneer de bedoeling is dat ze gaan bloeien, hangt een beetje van jezelf af. Als je de moeite wilt nemen dan kun je verduisteren, maar daar moet je super consequent in blijven voor 8-10 weken. Of je kunt wachten tot oktober, dan zullen ze van nature wel klaar zijn.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Bedankt voor je reactie. Voor de gele bladeren heb ik bloedmeel gehaald. Dat bevat stikstof.

Toch zie je ook bruine vlekken. Zou dat calcium tekort zijn?

Comment

Naar wat ik op de foto zie, staan ze in te natte aarde (kun je buiten niets aan doen, maar blokkeert soms stikstof, en veroorzaakt rare symptomen). Calciumgebrek zie ik niet op de foto's, teveel calcium zorgt voor een te hoge PH, waardoor andere elementen weer niet opgenomen worden dus of toevoegen een goed idee is.. Calcium zit voldoende in je grond en kraanwater voor een complete run, over het algemeen. Dus daar zou ik nog niets aan doen voorlopig. Maar als het opvallend problematisch wordt, dan kun je dat altijd nog bijsturen.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Mijn moeder geeft inderdaad te veel water denk ik! haha

Dankjewel voor je reactie!

Comment

Bezig...
          X