Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1 van de 5 heeft rare kleur blad

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

1 van de 5 heeft rare kleur blad

Korting op 420shop
    Haai!
    Ik heb 5 erg mooie planten staan maar door de ligging van mijn tuin hebben ze allemaal verschillende een verschillende grote. Geen punt verder maar 1 plant is echt een zorgenkindje. Hij is ook veruit de kleinste en krijgt nu lichtgroene tot gele randen. Ze krijgen allemaal dezelfde voeding en staan in dezelfde grond naast elkaar zoals je ziet. Zou het kunnen dat de kleinste teveel voeding krijgt omdat de rest groter is en dat wel aan kunnen?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: 1 van de 5 heeft rare kleur blad

Plaats ook een foto van een blad met problemen, dan is dat beter te beoordelen
    Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Ow shit die staat niet meer op mijn tel. Ga ik straks maken

Comment

Zo ziet het er uit.

Comment

Dat kan zowel een stikstofblokkade als een stikstoftekort zijn. Maar je vind meer info in de bladprobleemoplosser. In de volle grond hoef je niet te voeden trouwens. Ziet er super gezond uit allemaal, ik zou het gewoon lekker laten gaan! En er niks aan doen. Vooral niet teveel water geven hehehe, daar heb ik dit jaar mijn mooiste mee vermoord.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Ik geef ze nu ook geen voeding meer. En geef ze niet te veel en soms een paar dagen geen water. Had gehoord dat ze daar sterker van worden Maar bedankt voor je antwoord. Daar kan ik wel wat mee! [emoji106]

Comment

@LR2
              De blaadjes hangen een beetje en ze zijn sowieso al wat licht van kleur, zeker dat ze niet een beetje meer stikstok en water mogen krijgen? Ik denk dat ze best wel dorstig worden met dit warme weer!
              Tevens weet je niet hoe de grond daar is, als die grond nooit goed omgespit is en niet regelmatig bemest dan kan er best nogal wat voedingsarme grond zitten waar die worteltjes doorheen moeten ploeteren.

Comment

Het was al wat later in de avond dus daarom hangen ze een beetje. Normaal staan ze echt prima. Het water kan ik goed inschatten dat lukt me al jaren. Soms kom ik voor dingen te staan die ik niet begrijp zoals deze, vandaar de vraag Het is maar bij 1 plant vandaar dat ik het zo raar vind. De rest is gewoon goed gezond

Comment

Het klopt dat de wortels harder groeien in droge perioden. Wiet kan prima groeien in arme grond, want de wortels beslaan bijna een oppervlak van 1m3, en omdat ze zoveel ruimte hebben komen ze echt wel aan hun trekken. Arme grond heeft trouwens een lichtere kleur, de grond op de foto bevat volgens mij (op het oog) voldoende organisch (compost, potaarde, etc.) materiaal om nog zeker twee jaar mee te kunnen.

Een mogelijke verklaring voor het achterblijven kan concurrentie zijn door de naburige planten (wortels groeien niet graag door die van de buurman) maar ook door bijvoorbeeld een iets minder luchtige grond, of een flinke/kleine steen onder de penwortel. Er zijn wel 100 verklaringen te verzinnen, vandaar dat mijn advies is: doe maar lekker niks. Als de plant zienderogen achteruit gaat, heb je alsnog wel 2 weken om in te grijpen. Hier en daar een verkleurd blaadje is niet erg, dat is bijna normaal. Stikstoftekort kenmerkt zich trouwens ook door een rode/paarse bladsteel.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Het word steeds erger nu ik geen voeding geef. Dus zou het toch aam de voeding kunnen liggen. Dan te weinig lijkt me

Comment

Bezig...
                    X