Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

A.u.b. mening gevraagd, oogsten ja/nee? dit i.v.m. komende buien

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

A.u.b. mening gevraagd, oogsten ja/nee? dit i.v.m. komende buien

Korting op 420shop
    Beste mede-growers, ik heb een korte vraag. Ik heb op dit moment mijn eerste buitenkweekje staan en ben er afgelopen week weer naartoe geweest. Het gaat om 10x white widow. Ze doen het goed en ik zit erg te twijfelen of ik ze nu al zou kunnen oogsten. Dit i.v.m. aankomende regenbuien vrijdag en dit weekend. Nu nog toprot erin zou namelijk erg zonde zijn want daar heb ik nu nog geen last van. Zoals op de foto's te zien zijn de trichomen wel zo'n beetje melkachtig. Nog wel weinig amber en op sommige toppen nog weinig bruine haren maar op sommigen al wel. Waar ik mee zit, is of ik me afvraag of het nu erg ten koste gaat van de kwaliteit als ik nu oogst en uitgeplozen touw wiet krijg als je begrijpt wat ik bedoel... Overwegend melkachtig = high dus dat is prima, maar waar ik mee zit is het gebrek aan bruine haren bij sommige toppen.. dat de wiet dan te ver gaat slinken. Wat zouden jullie doen als je deze toppen zo ziet... oogsten of nog ff 1 week aankijken? Alvast bedankt.

Capture2.jpgCapture3.jpgCapture4.jpgCapture5.jpgCapture6.JPGCapture7.jpgCapture8.jpgCapture9.jpg
    Last edited by Harry Balls; 24 July 2014, 16:40.

Re: A.u.b. mening gevraagd, oogsten ja/nee? dit i.v.m. komende buien

"Touw wiet" zal je hiermee niet krijgen, daar lijken ze te compact voor. Voelen ze erg luchtig aan? Is dat het geval, dan zou ik ze nog laten staan al is er een kans dat er inderdaad rot in gaat komen.

Nee kan geen kwaad al zul je niet stoned maar meer high weed hebben, maar dat vind je niet erg ( en terecht ook dat is met tijd een heerlijke belevenis ) dus ik zou zeggen: netjes knippen en goed laten drogen natuurlijk. En laat het je smaken

Comment

Goeie vraag... ik heb er nog niet echt in geknepen c.q. aangezeten dus ik moet het van m'n foto's hebben. Ik heb er wel even overheen gewreven en oef, wat een (prettige) lucht kwam er vrij. Als ik vergelijk met foto's van m'n binnen kweek dan zien deze er ongeveer net zo uit en dat was een prima wietje. Paar vrienden/mede growers zeggen ook dat ik kan oogsten maar t probleem is dat ik zo stront eigenwijs ben en second/third opinions ga zoeken Ik denk dat ik de gok maar gewoon ga nemen. Bedankt.

Comment

Ik denk dat je daar verstandig aan doet, dit zal een smakelijk wietje worden. Ook een mooie kweek geworden laat je ons weten hoe de smaak is ?

Comment

Doe ik!

Comment

Ik knip ze ook altijd als ze er zo uit zien. Knip, droog en enjoy[emoji16]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Comment

Knappe toppen zou ook knippen als er regen zou komen
              God was never on your side..

Comment

kan je de planten niet afdekken? ik ga dat namelijk ook doen met mijn planten voor tegen rot.

Comment

Afdekken kan een mogelijkheid zijn, echter ga ik van een geurilla kweek uit. Om dan een afdak te maken is niet snel haalbaar ( welk materiaal, hoe op de plek zelf te krijgen, lawaai overlast denk aan zeil bv... )
                  Daarnaast zit je met de Luchtvochtigheid. Ik denk dat het verstandig is geweest om te gaan knippen gezien de verwachtingen nu ( weekend regen, wat tot donderdag kan aanhouden dat is bijna gillen om top rot )

Comment

Ik zou eerder de stam splitten met afdekken kan je toprot krijgen als het plastic tegen de top aan zit. (Heb ik zelf gehad)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Comment

Stam splitten -> Klieven ? Dat kun je maximaal 2 weken doen ivm hermafrodiet gevoeligheid. Daarnaast is afdekken vaak geen optie door bijkomenden randzaken in een geurilla kweek ( thuis is verduisteren of binnen halen een meerwaarde tegen over geurilla )
                      Vergeet ook de Luchtvochtigheid niet in een buitenkweek, want die heeft zeker invloed op die mooie groene toppen. Hoe wil je je eigen afzonderen van de Luchtvochtigheid....? De meeste buitenkweeks op geurilla manier gaan vaak tig grammen verloren aan toprot ( ervaring, elk jaar opnieuw de pineut met of zonder anti top rot -> AMS of The Church als seed/plant die toch redelijk bestemd moet zijn voor ons klimaat. )

Ga van een Geurilla kweek uit dat je veel top rot hebt, ondanks een anti top rot middel. Ik zelf kweek op de Geurilla manier al enkele jaren, en elk jaar vind ik het weer spannend om de locaties in orde te maken,de voorbereidingen, de kick om op de stealth modus te gaan als je op je locatie bent heerlijk Maar ik heb in al die jaren nog nooit 1 stuk land aangepast, vernield of gewassen verwijderd er voor. Val niet op met je locatie, dat is prio #1.

Comment

Bezig...
                      X