Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het bloei proces die ik niet versta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Het bloei proces die ik niet versta

    Als je dat consistent kunt volhouden, iedere dag, 10-16 weken achter elkaar, zonder meer dan 15 minuten verschil, dan kan dat. Maar vaak vergeet je een dagje, of ben je een uurtje later. Best menselijk. Dat veroorzaakt stress in de planten, en die gaan dan soms herma. En dan is het einde zoek..
    Dus kiezen of delen, maar niet allebei Als je safe wilt spelen tenminste.

    Ik gok op een mooi najaar dit jaar, en hopelijk krijg ik dan op mijn Domina en Bubblekush deftige topjes rond eind september.
    De bloei begint trouwens ook al bij 13/11 en soms zelfs al bij 14/10. Zelfs bij niet-ruderalis soorten.
    Ik heb vorig jaar een prima ronde gedraaid op 13/11. Dat is volgens mij rond 10 september al, of zelfs eerder. Ik ken de tabel niet uit mijn hoofd.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #17
      Re: Het bloei proces die ik niet versta

      Ja ik kies gewoon voor ze te laten doen en niet te forceren want dit veroorzaakt ook stress en dan heb je mischien geen mooie toppen.
      Zoals je zegt LR2 ik heb nog even gaan kijken en er verschijnen toch pistels aan de toppen voordat de blaadjes er zijn dus ben ik ervan overtuigd dat ze bijna gaan bloeien. maand geduld en dit zal wel lukken met ze
      Ik heb al veel geleerd maar het meeste dat je leert is door ze te kweken volgend jaar eens een ander soortje proberen maar dan ook eens kijken voor een Auto flower voor het verschil echt eens met mijn eigen ogen te zien zo leer ik het best
      Alvast bedankt om dit wat op te klaren voor mij.

      Comment


        #18
        Re: Het bloei proces die ik niet versta

        je buitenplanten zijn gewend aan het buiten klimaat.
        laat de natuur zijn gang gaan.

        flint heeft je vrijwel alle antwoorden al gegeven op je vragen.

        dat je veel planten ziet die bloeien is omdat autoflowers zeker voor 80%
        de strains op vandaag zijn die kwekers gebruiken vooral bij de buitenkweek.

        ikzelf ben meer fan van de normale soorten,al heb ik dit jaar ook 2autoflowers ertussen.

        staff

        Comment


          #19
          Re: Het bloei proces die ik niet versta

          Hey stafford,

          Ik had gezien erna dat het Auto flowers zijn . Nu ik heb ook liever de oude manier maar ben toch van plan om toch wat auto flowers erbij te doen gewoon omdat ik dan kan kiezen.
          Zoals u doet met een aantal Auto en een paar normale. Ik heb zelf zitten denken aan die big bud soort om eens uit te proberen volgend jaar

          Comment


            #20
            Re: Het bloei proces die ik niet versta

            Ik heb zelf goede ervaringen met de ruderalis (ruderalis, dus niet 100% autoflower) varianten van sensiseeds. Die bloeiden soms vanaf midden augustus, en dat waren echte kiloknallers. Autoflowers zijn leuk, maar je kunt per plant maar een maandje roken, dan is het op. En de resistentie is om te janken, een paar flinke buien tijdens de bloei en ze zitten vol met rot. De enige die dat niet had, was de critical jack. Maar dat is tegen semi-autoflower aan. Met bijna 2-3 maanden groei komt daar ook wel een aardige bult van af. Toch is het piss vergeleken met een goede buitenknaller. Met een goede buitensoort (non-auto) kun je toch een jaar flink paffen!

            Ik heb nu twee soorten buiten staan die eigenlijk binnen thuishoren. Risico, maar als het meezit is het 't meer dan waard!
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #21
              Re: Het bloei proces die ik niet versta

              Dus eigenlijk van men 3 planten zou ik toch een mooie voorraad hebben voor het komende jaar als ik ze zo laat doen?

              Comment


                #22
                Re: Het bloei proces die ik niet versta

                Jep, zolang ze niet gaan rotten..
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #23
                  Re: Het bloei proces die ik niet versta

                  Ja hopelijk maar ik heb een veranda waar er nog genoeg licht doorkomt en vanaf dat het te vochtig wordt zet ik ze binnen met de blazer aan.

                  Nu heb ik toch een vraag over dit,m1dy39uwsd92.jpg
                  Ik heb deze eitjes nu al 2 maal op mijn blaadjes gezien.

                  Weet er iemand wat dit is?

                  Comment


                    #24
                    Re: Het bloei proces die ik niet versta

                    Ik ben ondertussen te weten gekomen welk beestje die groene eitjes legt op blaadjes en vensters.
                    Het is een soort bruine mot die vaak in tuinen zit.bruine10.jpg

                    Comment


                      #25
                      Re: Het bloei proces die ik niet versta

                      Ik begrijp dan niet waarom mijn hollands hope al een tijdje bloeit als je kijkt naar dat 12/12
                      Baas in eigen brein.

                      Comment


                        #26
                        Re: Het bloei proces die ik niet versta

                        zoals LR2 zegt denk ik dat het bij u eventueel een autoflower is of wat meer ruderalis heeft.
                        sommige soorten gaan dan ook vroeger bloeien omdat ze dan een andere leven cyclus hebben.
                        Je hebt soorten die kunnen geoogst worden half tot eind september maar bij mijn soort is het begin oktober tot eind oktober.
                        Het heeft dan allemaal te maken met de kruising van het zaad waardoor je dan of meer ruderalis hebt of juist minder of een mix van sativa/indica/ruderalis.
                        Hoeveel % van elk van deze drie zorgt er dan voor wanneer deze gaan bloeien.

                        Comment


                          #27
                          Re: Het bloei proces die ik niet versta

                          En dan heb je ook nog dat de tijden die die zaadverkopers geven, bijvoorbeeld "oogsten in september" dat die alleen gelden in een klimaat zoals in zuid Spanje ofzo.
                          In ons klimaat kan je er al rustig een maandje extra bij rekenen.
                          Het is niet zo moeilijk. Vanaf dat je de eerste echte bloei ziet kun je voor buitensoortjes er nog een week of 8-9 bij tellen en dan zijn ze meestal wel klaar.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #28
                            Re: Het bloei proces die ik niet versta

                            Wat ik ook nog opgezocht heb QnQ is dat niet elk jaar de uren hetzelfde zijn van licht en donker. Bvb in 2015 zullen gelijk de uren eind Augustus minder zijn dan dit jaar omdat de kantelingen van de aarde tegenover de zon verschillend zijn van jaar tot jaar.

                            Comment


                              #29
                              Re: Het bloei proces die ik niet versta

                              Oorspronkelijk geplaatst door Eerstekeer View Post
                              Ik begrijp dan niet waarom mijn hollands hope al een tijdje bloeit als je kijkt naar dat 12/12

                              Comment


                                #30
                                Re: Het bloei proces die ik niet versta

                                Hmm ook interessant Flintstoned Ik ga me toch eens die boeken via 420 shop moeten aanschaffen hehe.

                                Comment

                                Bezig...
                                X