Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kunnen deze planten om?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Kunnen deze planten om?

Korting op 420shop
    Veel van de 'haartjes' bruin geworden. Alleen onderaan de planten zitten nog veel witte haartjes. De trichomen zijn op de 4 planten over het algemeen vrij milky, met hier en daar een aantal amber trichomen (bovenste toppen). Op de onderste toppen zijn de trichomen nog matig, maar wel milky-achtig.

Ik moet wel zeggen dat ik de toppen aardig dik vind geworden voor zulke kleine plantjes. Ze komen niet boven de 30 cm uit (helaas).

Heeft iemand enig idee wanneer deze planten geoogst kunnen worden, aangezien deze autoflowers geen heel lang leven hebben? Ze zijn geplant/ontkiemd op 16 mei (10 weken en 2 dagen geleden).

Hieronder een foto's van de bovenste toppen, en eentje van de onderste 'witharige' toppen.

Attached Files

Re: Kunnen deze planten om?

Lijken aardig rijp te zijn, denk wel dat je oogstvenster geopend is. Die onderste topjes krijgen veel minder suikers (apicale dominantie) dus die zullen altijd flufjes blijven en minder snel ontwikkelen

Comment

Ok bedankt! Dus het is nu een kwestie van kijken wat voor wiet ik wil hebben, meer milky of amber. Enig idee of het iets uitmaakt als er toch nog een paar doorzichtige trichomen tussenzitten? Ik bedoel dan tussen de milky en (weinig) amber trichomen.

Comment

Er zullen altijd clear trichomen tussen zitten omdat de plant ook constand nog nieuwe trichomen aanmaakt en ook nieuwe harsbolletjes maakt op decapitated trichoom stems. Je moet kijken naar het algehele beeld. Ik zelf oogst liefst als er 10 % clear is 70 % milkey en 20 % amber is

Comment

Ik zou de bovenste toppen al afhalen als die rijp genoeg zijn en de rest laten staan. De onderste zullen ook rijpen en nog wat bijkomen, verwacht geen wonderen. Kan je al wat drogen terwijl je wacht op de rest maar de keuze is aan jou. Als er maar een paar zijtakjes zijn met een klein beetje op is het mss de moeite niet om in fases te oogsten en knip je ze toch gelijk mee.

Grtz.

Comment

Bezig...
          X