Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Blueberry knakken kan dat nu nog ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Korting op 420shop
    Ik heb op mijn slaapkamer 5blueberries staan en deze maakt al dikke knoppen aan. 3 van de 5 zitten net boven de 80cm en zou deze willen knakken. Dan pakken alle topjes meer zon voor mijn raam en valt het minder op voor de buurt.

Kan dit nu nog? Of ben ik al te laat hier mee omdat de toppen al een tijd in ontwikkeling zijn?

* In de kweek verslagen staat al een topic over deze planten.

Re: Blueberry knakken kan dat nu nog ?

? Erg lastige vraag zeker...

Comment

Yep, erg lastig te beoordelen met zulke foto's waar geen plant op staat.
      Beetje lezen kan je ook doen heh...tis een forum, alle info die je zoekt staat al ergens.
      Knakken kan je altijd doen, maarja, achter het raam enzo...dat is toch meestal een moeilijk verhaal.
      Vaak worden dat gestrekte plantjes met wat fluffy dingetjes aan het eind.
      Een raam houdt al tientallen procenten licht tegen, en als je dan ook nog dubbel glas hebt, wat meestal gecoat is, dan kan dat wel 50% schelen.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Comment

plakband zou ik maar weg halen dat gaat makkelijk schimmelen zo
          Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

@QnQ

Ik weer dat achter het raam kweken niet ideaal is, verre van zelfs. Maar ik kan niet anders. Mijn grote shiva's in 150liter kuipen zijn gewoon uit mijn achtertuin gestolen. Dus ik durf ze niet meer buiten te zetten wanneer ik er niet bij ben.
            Alle dagen dat het mooi weer is en ik thuis ben staan ze heerlijk in het zonnetje.
            Het is even niet anders.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door poepzak200 View Post
              plakband zou ik maar weg halen dat gaat makkelijk schimmelen zo
              Anders scheurt de bast open. Deze is namelijk echt kapot en kan doormiddel van dit even 2 dagen herstellen. Waarschijnlijk is het dan al een stuk steviger. Ben heel bang als ik het plakband eraf haal, de plant de top laat vallen
              Last edited by Repchris; 3 August 2014, 02:37. Reden: foutieve zin

Comment

Of is dat iets heel stoms wat ik zeg?

Comment

Als je iets wilt gebruiken om de plant te beschermen op zwakke punten gebruik dan vloeibaar kaarsvet.
                  Kaarsje branden.. kwastje in de hand.. dopen en snel smeren voor het weer stolt.

Overigens uit eigen ervaring zou ik adviseren om ze in de bloei niet meer te knakken..
                  Blue berry is nog al een fragiel soortje knakken in de bloei deed bij mij geen goeds

P.S. je kunt takken ondersteunen met touwtjes of met een bamboo stokje bijv.
                  If life keeps putting you down, You better stay high

Comment

Ja, ik heb dat ook eens geprobeerd met een kaars enzo, ik zal wel wat verkeerd doen, maar dat werkt voor geen meter. Kaarsvet blijft hier niet zitten op een plant.

De schade valt best mee, dat plakband kan er wel af denk ik, en dan inderdaad ondersteunen met een stokje of tijdelijk met een elastiekje aan een hoger gelegen takje hangen.
                    Dan krijg je een verdikking en verharding op de plek van de knak, plantje herstelt dat zelf.
                    Bij een stevige stam kun je die eerst een beetje knijpen/masseren op de plek waar je de vouw wil hebben dan barst dat minder snel open.
                    Plantjes kunnen wel wat hebben trouwens, deze is ook blijven leven:

QNQ2012042.jpg
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Hmm als ik zo weer thuis ben haal ik het plakbandje er wel af. Tot nu toe ziet het er wel knap uit en de top is ook aardig netjes bij gekomen.
                      Bedankt voor alle hulp en tips in ieder geval.
                      Zal binnenkort het kweek verslagje ook even netjes bijwerken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DenSchimmige View Post
                        Als je iets wilt gebruiken om de plant te beschermen op zwakke punten gebruik dan vloeibaar kaarsvet.
                        Kaarsje branden.. kwastje in de hand.. dopen en snel smeren voor het weer stolt.

Overigens uit eigen ervaring zou ik adviseren om ze in de bloei niet meer te knakken..
                        Blue berry is nog al een fragiel soortje knakken in de bloei deed bij mij geen goeds

P.S. je kunt takken ondersteunen met touwtjes of met een bamboo stokje bijv.
                        Ik moest ze wel knakken. Ik heb de planten allemaal op een tafel staan zodat alle takken licht krijgen. Als ze dan ook nog 90cm hoog zijn heb ik tot ooghoogte planten staan. Dat kan niet aan de voorzijde van je huis haha.
                        Naja kan niet is een groot woord want ik doe het wel, maar je moet het ergens wel een beetje normaal houden haha :p

En wat bedoel je met het knakken deed jou geen goed op je blueberries. Kreeg je ergens last van enz? Want ze mogen dan best fragiel zijn. Ze groeien echt als kool en nog eigenlijk nergens echt problemen mee gehad. Beetje spint maar dat behandel ik met cannacure en straks weer preventief gebruiken om te voorkomen dat er andere dingen mee gebeuren.

Comment

Nieuwe post aangemaakt
                          Last edited by Repchris; 7 August 2014, 11:10. Reden: nieuw onderwerp aangevraagd

Comment

Bezig...
                          X