Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buitenplanten verduisteren, nog geen bloei

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Buitenplanten verduisteren, nog geen bloei

Korting op 420shop
    Hallo,

Ik heb sinds een week of 6/7 een 5tal planten in de tuin staan. Dit zijn planten van het soort 'Cheese' van Greenhouseseeds. Alle planten doen het goed en zien er gezond uit.
    2 weken geleden was ik echter het een en ander aan het lezen en toen kwam ik erachter dat deze planten waarschijnlijk pas in oktober klaar zijn om te oogsten: probleem, want ik ben de hele maand oktober op vakantie.

Om dit te vervroegen zou ik moeten gaan verduisteren, ik heb daarom direct een hok getimmerd en deze licht dicht gemaakt met landbouwplastic en zonneschermdoek. Daaarna ben ik direct begonnen met het verduisteren van de planten(begonnen op woensdag 16 juli).
    Ik zet de planten s'avonds om half 8 in het hok en haal ze er iedere ochtend om half 8 weer uit, 12 uur donker en 12 uur licht dus. Echter zijn we nu bijna 2 weken verder, ik zie nog steeds geen tekenen van bloei. Kunnen jullie mij vertellen of dit normaal is en moet ik dan dus meer geduld hebben? (woensdag zijn ze precies 2 weken verduistert).

Graag jullie reactie, want begin hem nu toch wel te knijpen!

Alvast bedankt.

Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Re: Buitenplanten verduisteren, nog geen bloei

Bedankt voor je reactie LR2, ik hoef me dus nog geen zorgen te maken dat ze nog geen tekenen van bloei geven? Ik las namelijk op veel plekken dat de eerste tekenen van bloei na 2 weken zichtbaar zouden moeten zijn.

Comment

Is ie helemaal licht dicht? Waarom reken je niet vanaf zonsopgang 12 uur terug en dan afdekken? Dan kan de tent snachts eraf en hoef je niet sochtends steeds precies op tijd die tent er af te halen. Kan dat een paar keer fout gegaan zijn?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kvb View Post
          Is ie helemaal licht dicht? Waarom reken je niet vanaf zonsopgang 12 uur terug en dan afdekken? Dan kan de tent snachts eraf en hoef je niet sochtends steeds precies op tijd die tent er af te halen. Kan dat een paar keer fout gegaan zijn?
          Zolang de zon er niet op staat is hij volledig licht dicht. Ik haal ze om half 8 uit het hok omdat ik om die tijd vertrek naar me werk, ik hoef dus alleen in het weekend speciaal de wekker te zetten.
          Het komt heel af en toe voor dat ik een minuut of 5 te laat ben met het verduisteren of eruit halen. Kan dat een probleem zijn?

Comment

De eerste tekenen, tja, die herken je als je goed kijkt in de bladoksels. Daar groeien dan kleine witte haartjes uit. Maar die tekenen treden ook op bij ongeveer iedere plant die ouder is dan 4 weken. Je spreekt pas van bloei als er haren in de top komen. En uit ervaring zeg ik dat dat toch minstens 21 dagen duurt. Vaker 23 dan 21 dagen trouwens. En soms zelfs pas na een maand.

5 minuten moet geen probleem zijn, maar meer dan 20 minuten kan wel stress veroorzaken. Daardoor kan de plant een manwijf worden.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Oke, ik ga dan gewoon vrolijk door met verduisteren en dan hoop ik dat ze voor oktober klaar zijn.
              Die haartjes hebben ze inderdaad al onder de oksels, ik denk ook continu dat er witte haartjes op de top zitten. Dit blijken achteraf telkens nieuwe blaadjes te zijn :-O.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Misschien wel leuk om er dan ook een aantal fotos bij te plaatsen: foto 1.jpgfoto 2.jpgfoto 3.jpgfoto 4.jpg

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

foto's bijgevoegd

Comment

Mooie vissu
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik was te ongeduldig, 4 van de 5 planten zijn begonnen met bloeien!

Gaan dan vanaf nu die 8 weken bloei in die aangegeven wordt door de leverancier?
                  En kan ik dan nu beginnen met het geven van Plagron bloei voeding?

Ik heb wat fotos toegevoegd.foto 1.jpgfoto 2.jpgfoto 3.jpg

Comment

ja en ja

Comment

Okey thanks!

Comment

Bezig...
                      X