Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nat, droog, tumbler knippen. Voorkeuren?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Nat, droog, tumbler knippen. Voorkeuren?

Korting op 420shop
    Ik ben eigenlijk niet anders gewend dan met een mechanische tumbler te knippen, dit doe ik al jaren zo ( Met de hand knippen bleek een hels karwei met grote bomen ).
    Echter heb ik nu dit jaar als test een aantal autoflowers staan, ze zien er al erg goed uit en ze zijn bijna rijp, maar de topjes blijven wat klein en ik denk dat er met een tumbler teveel verloren zou gaan ( is natuurlijk niet zo secuur ).

De planten zijn ook niet zo bijzonder groot, dus dacht ik laten we het dit jaar maar eens met een schaartje doen Ik ben er alleen nog niet helemaal over uit of ik ze nat of droog ga knippen. Droog zou bevorderlijk moeten zijn voor de uiteindelijke smaak, maar dit is wel een penswerk om te doen. Nat knippen komt meer in de buurt van de tumbler, alhoewel ik denk dat ook dit kwalitatief gezien ook al beter zal zijn omdat het minder grof geknipt zal worden en minder wondjes achterlaat. Ik weet dat geen van beide een foute methode is, ik ben dan ook op zoek naar persoonlijke ervaringen. Hoe snel ging het knippen, was er daadwerkelijk zoveel verschil in smaak en geur, hoe verliep het droogproces, doen jullie bij nat knippen de buds volledig kaal knippen (eindproduct) of alleen de grotere bladeren en grof erlangs om daarna nog eens na te knippen ( semi-droog knippen ). Ben erg benieuwd naar jullie meningen en hoeveel verschil er zal zijn met mijn usual tumbler buds.

Enkele foto's van mijn toppen weekje geleden ( Northern Light ):
    IMG_20140726_174133.jpgtop-trichomen-detailed2.jpgIMG_20140726_173819.jpgplanten-26juli.jpg

Trichomen ( denk dat ze nog 2 weken moeten ), overigens gemaakt van een kleiner blaadje. Wilde het al beperkte aanbod van toppen zo min mogelijk verstoren
    20140723_0002.jpg20140723_0003.jpg

Hopelijk dikken ze nog enigszins aan, heb ze wel eens vetter gezien Not sure of het aan Northern Light ligt, kweekte normaliter White Widow.

- Quin
    Last edited by Quintox; 31 July 2014, 00:28.

Re: Nat, droog, tumbler knippen. Voorkeuren?

ik knip meestal meteen na de oogst het meeste blad eraf, en dan na een dag of 2 als het nog wel vochtig is maar wel helemaal slap en alles knip ik de rest eraf, het kleine spul is dan wat makkelijker bij te komen omdat alles niet meer zo gezwollen is

edit mooie plantjes trouwens
    Last edited by poepzak200; 31 July 2014, 00:29.
    Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

Dat had ik zelf dus ook al in gedachte, eerst het grove voorwerk en dan alles eraf zodra het een paar dagen gehangen heeft. Heb ooit eens een tak met blad al en al opgehangen tot ie volledig droog was, het knippen daarvan was absoluut geen aanrader en ik vond de toppen ook niet mooi ( teveel blad zat er uiteindelijk tussen ). De aanpak die je beschrijft lijkt me wel een goede keus voor zowel tijdsbesparing als kwaliteit.

En thnx! Was even wennen en aftasten met die autoflowers, raar om geen controle te hebben over je plant en dat ze zo snel gaan bloeien. Ook het voedingsschema is helemaal in de war, had dit jaar het idee dat ik maar iets aan het doen was bietje van dit, bietje van dat en naar de plant blijven kijken. Gaat nu allemaal erg snel. Hopelijk wordt het weer ook beter! Die stortbuien de hele tijd zijn niet echt bevorderlijk en helpen ook niet echt mee om de buds nog te laten aandikken en de trichomen liegen er niet om, die plantjes zijn bijna klaar ( of het is de oogstkoorts die me gek maakt haha ).

Heb inmiddels 4 nieuwe AF staan, ditmaal 2x WhiteWidow en 2x Jack Herer. Wil graag de verschillen in zowel oogst als smaak vergelijken Kan niet wachten om te proeven!

Eigenlijk waren het 3 WW, maar eentje heeft zware klappen gehad ( warrior dat het is ). Die had zijn penwortel afgebroken tijdens het ontkiemen en overleefde het, daarna gingen ze naar buiten en werd ie door een merel omgegraven en overleefde het ( terwijl ik haar pas 1 dag later pas had terug geplant, met 30 graden ), en nu met de stortbuien is ie bijna verzopen omdat ie in die witte bak stond.. kreng is niet kapot te krijgen, groeit alleen voor geen meter haha.
      Last edited by Quintox; 31 July 2014, 00:45.

Comment

QNQ2012221.jpg Voor de knip.

QNQ2012220.jpg Na de knip.mijn voorkeur.

grtz
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Knappe top en mooi voor beeld
          God was never on your side..

Comment

Soww QnQ, dat ziet er uit als een zeer smakelijk top! Wat voor soort heb je daar? Wat een joekel, schitterend.

Het drogen komt overigens wel goed, heb zowel droognetten als waslijnen in een hok met een lage LV en stabiele temperatuur. Daar kunnen ze rustig drogen/rijpen. Zal sowieso nu wat langer duren omdat tumbler buds redelijk snel droog zijn ( +/- 5-7 dagen ), vanwege de vele snijwondjes. Als je zegt dat meteen kortwieken weinig zal veranderen aan de smaak, dan zie ik niet waarom ik dit niet zou doen, is immers tijd besparend. Je knipt wel al de buds eraf en droogt deze in netten of hang je ze nog aan de takken op? Anyhow, jij hecht dus niet zoveel waarde aan die verhalen over planten die nog de laatste voeding uit blaadjes halen, en zo nog meer zetmeel omzetten in suikers. Het heeft dus maar een marginale toevoeging aan de uiteindelijke smaak en het kost uren meer werk om de bladeren na het drogen nog eraf te moeten knippen.

Ik merk wel dat de oogst koorts weer begint op te zetten

Comment

Ik zie dat ik op knipgebied nog heel wat bij moet leren, wat een prachtige toppen heb je daar QnQ

Comment

Damn... in mijn kleinste ( maar tevens meest rijpe ) plant was de toprot goed toegeslagen, het had maar 2 dagen nodig om zich te ontwikkelen dus vandaag besloten dat ze om zou gaan. De andere plantjes staan nog, daar nog nergens schimmel ontdekt en hopelijk blijft dat nog zeker 1,5 week zo! ( heb A.R.T.S. gekocht om ze nog mee te behandelen ). De plant die nu is omgegaan was oogst klaar... maar... de trichomen waren naar mijn smaak nog te milky

Anyways, heb toch de kortwiek methode van QnQ toegepast. Sneller, makkelijker en doordat het nu gehaast moest ( toprot gooit altijd roet in je knip schema ) leek dit me de beste keuze.

1e resultaat, magere opbrengst, maar de grotere zusjes moeten nog komen! En alvast de 1e beetjes om ICE mee te maken, uiteraard is dit nog verre van genoeg ;')

IMG_20140804_203343.jpg IMG_20140804_203453.jpg

En nu ga ik bidden naar de weergoden... please geef mij nog 1,5 week goddelijke zon! Die regen en dat kleffe gedoe vinden de dames maar niks!

Comment

Bezig...
                X