Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ruikt naar hooi tijdens drogen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ruikt naar hooi tijdens drogen

Korting op 420shop
    Iemand die weet waarom men ruikt naar hooi tijdens het drogen? Wat kan er aan gedaan worden?

Re: Ruikt naar hooi tijdens drogen

Wachten tot je droog is.

Comment

Dat ruik altijd naar hooi als het net gaat drogen
      God was never on your side..

Comment

Te vroeg geoogst ?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

te nat geoogst?
          HOE MOET IK ONTKIEMEN
          JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

Check dit topic eens
            Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Inderdaad te vroeg geoogst door meeldauw en rot.
              Was maar minim maar toch omgehaald

Comment

stukje algemeen:

Als je wietplanten aan het einde van de bloei in een te hete omgeving hebt gezet dan zullen de terpenen op de plant vervliegen, die doen dat al vanaf 30 graden.
                De wiet die er dan vanaf komt is smakeloze wiet die altijd naar hooi ruikt en smaakt. Temp is in de bloei erg belangrijk!
                Last edited by Cookaap; 4 August 2014, 18:56.

Comment

Maar als die terpenen op de plant bij 30 graden vervliegen, waarom ruik ik mijn planten 's nachts dan nog? En hoe komt die smaak dan in mijn joint? En hoe kan het dan dat Spaanse wiet (gekweekt op 30+ graden C) toch ook prima smaakt?

Ik denk dat het zo simpel niet ligt Cookaap

Vroeg oogsten heeft naar mijn ervaring heel veel negatief effect op de smaak. Evenals slecht curen. Ik heb wietjes gehad die naar hooi roken (ruikten?) tot wel 3 maanden na de oogst. Daarna, opeens *Poef!* was het heerlijk zacht en zoet.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Te vroeg oogsten is zinloos.
                    De trichomen zijn nog niet ontwikkeld en er is nog geen THC en terpenen zijn nog niet in de buurt geweest.
                    Het is gewoon een gedroogde vezel plant. Die ruikt naar hooi/stro, want dat is het eigenlijk ook.

Hooiplanten zijn bij mij nog nooit ineens "POEF" superwiet geworden.
                    Yea ik heb dat ook gedaan, veel te vroeg oogsten...afgelopen week zelfs
                    Maar dan maak ik er hasj van en mix het met wat goeie planten.

Comment

Als het goed is verandert de geur na het droog-/cureproces, dat is wat ik meestal ervaar in ieder geval

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                        Te vroeg oogsten is zinloos.
                        De trichomen zijn nog niet ontwikkeld en er is nog geen THC en terpenen zijn nog niet in de buurt geweest.
                        Als je van die wekelijkse THC analyses ziet tijdens een kweek dan is de THC een paar weken voor de oogst al maximaal. Alleen de terpenen gaan nog verder. THC begint te "degraderen" naar CBN, dus je hebt er uiteindelijk zelfs iets minder van.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Comment

THC analyses zijn "praktijk". De aangetoonde ontwikkeling van het THC gehalte tijdens de kweek heeft ook niets met voorkeur of "theorie" te maken.

Kan best zijn dat je in de praktijk zelf liever een "overrijp" wietje hebt waar een flink deel van de THC is omgezet in CBN. Dat doet echter niets af aan het feit dat het THC gehalte de laatste weken wat afneemt. In tegenstelling tot jouw opmerking dat de THC er pas de laatste weken in komt.

Het gaat mij meer om de feiten op basis waarvan je dan inderdaad zelf kan kiezen wat je voorkeur heeft. Meer THC of meer geur/smaak/CBN.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Daar kan ik wel een beetje in mee gaan, maar de variabelen "paar weken" en "de oogst" zijn wat ruim.
                              Wanneer is die oogst, en wat zijn een paar weken ?
                              Moet ik bij een (volgens de verkoper) 8 weken wietje al na 5 weken bloei gaan oogsten ? Of zes ? Of toch na 8 weken, omdat men met oogst bedoeld oogst als alles zwart is ? En was het wel een 8-weken-wietje ? Had die niet stiekem toch 10 weken gemoeten ?

TS geeft aan dat hij inderdaad te vroeg heeft geoogst, dat is dus te vroeg naar zijn zin.
                              Mijn eerdere opmerking had ik al ontkracht.

Comment

Bezig...
                              X