Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Blad buitenplanten word geel en sterven af / Planten nemen slecht water op door wortels

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Blad buitenplanten word geel en sterven af / Planten nemen slecht water op door wortels

Korting op 420shop
    Ik heb een uitdaging met mijn buitenplantjes. Vooral de grote bladeren worden geel en het lijkt er op dat alles snel aan het afsterven is.
    Het probleem zit hem waarschijnlijk in de voeding \ wateropname. De kluit met wortels is zo hard dat er vrijwel niks meer door heen komt het is meer wortel als wat anders. Als ik een fles water op de kop neerzet blijft het niveau van de fles boven in staan.

Deze plantjes staan ook vanaf April al buiten de lage plant in de witte bak is superskunk de rest is bubblegum. Het is geen autoflower kwam ik laatst pas achter, vandaar het idee om ze binnen onder de lamp maar in bloei te zetten als me hokje klaar is.

Iemand nog tips wat ik het beste kan doen dat ze weer vrolijk verder gaan want zo wordt de bloei binnen nooit wat over een paar weken.
    Attached Files

Re: Blad buitenplanten word geel en sterven af / Planten nemen slecht water op door wortel

Overpotten of in volle grond zetten als je de pot voorzichtig los kan krijgen ?
    Wortels hebben ruimte nodig, ver plaatsen naar tent lijkt me niet verstandig
    maar daar kunnen anderen meer over zeggen....
    Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Re: Blad buitenplanten word geel en sterven af / Planten nemen slecht water op door wortel

In de volle grond zetten wordt em niet aangezien ze naar binnen gaan zodra het kan.

Ik hoopte zelf dat het wellicht mogelijk was alles lost te kloppen en dan weer opnieuw in de bak aan te planten maar vind hier niks over. De grond is echt knetterhard geworden de laatste weken met die bakkende zon.

Comment

Het brengt altijd wat vertraging maar je kan inderdaad de kluit een beetje loskloppen aan de buitenkant en onderkant.
        Dan kun je er een paar liter nieuwe grond onder en omheen doen.
        Ligt er een beetje aan hoe houtig de wortels zijn hoe lang dat voldoet.
        Als je ze ook meteen iets ruimer kunt zetten, grotere potten dus, dan redden ze wel weer een paar weekjes.

Dan mag je wel 1000W HPS ophangen zeker, om zulke plantjes goed te belichten ?
        Alle beestjes komen ook mee naar binnen he...

ps. Je hebt ze dus te droog laten worden, door die zon.
        Iets meer water geven, liefst voor zonsopkomst. Niet als de zon erop staat.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Heb je nagedacht over beestjes die je meeneemt van buiten naar binnen ?
          Grotere pot met extra aarde is nodig, zo kunnen je wortels verder groeien, nu wurgen ze zichzelf ?

Stemma doet stout (2016)

Comment

nog groter als die speciekuipen? Zou niet weten waar ze die verkopen uberhaupt.

En wat de beestje betreft zou dat zo'n ramp zijn zo op het oog zit er weinig in aan beestjes namelijk. OF besmet ik dan meteen mijn nieuwe kweekruimte voorgoed?

Comment

Dan wordt het toch volle grond ?
              Je kan inderdaad je tent besmetten, waar je dan weer lastig vanaf komt.
              Spint is een bekend voorbeeld hiervan. Zie je bijna niet met blote oog, moet je de onderkanten van je bladeren inspecteren met een loep. Zuigen je plant leeg, minder opbrengst en krijg ze maar van je planten af daarna de boel goed svhoonmaken. Van afzuiger tot zwaaiventilator. 5x je tent ontsmetten en alles afsoppen helpt bij sommigen ook nog niet ! Maar voor hetzelfde geld heb je mazzel en gaat alles gewoon goed. Hoop dat anderen nog tips hebben .....

Stemma doet stout (2016)

Comment

Bezig...
              X