Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plant in bloei geel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Plant in bloei geel

Korting op 420shop
    Hallo,

sinds 3 weken verduister ik mijn buitenplantjes, ze staan alle 4 goed in de bloei op het moment. Echter heb ik het gevoel dat ze er met de dag slechter uit gaan zien. De bladeren worden langzaam geel en sommige krijgen vlekken. Hebben jullie enig idee hoe dit komt? Is dit een teveel of tekort aan water??

ik heb fotos bijgevoegd.
    Attached Files

Re: Plant in bloei geel

Voedingstekortje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Shiva Ketama View Post
      Voedingstekortje.
      Ja is dat zo? Ik heb plagron bloei aangeschaft. Dit moet ik dus vanaf nu echt dagelijks geven? Kan het kwaad dat ze nu zo geel zijn? Of trekt dit wel weer bij??

Comment

wat voor grond gebruik je?

Verstuurd van mijn GT-S5660 met Tapatalk

Comment

Dit is universele potgrond van de intratuin.

Comment

die potgrond zit al voldoende bemesting in voor zeker 5-6 weken! in die tijd hebben ze geen meststoffen nodig dus stoppen met voeding geven en enkel water! kijk ook op je zak hoeveel weken die al bemest zijn (kan zijn minder dan 5-6) !

Comment

Ze staan al zeker 6 weken in deze grond. Dan is de voedung toch wel op denk ik?

Comment

die plagron bloei werkt enkel bij plagron promix direct dan enkel moet je elke.bewatering voeding geven dus niet bij je universele..

Comment

Als je u grond gebruikt hebt sinds het begin en niet overgepot hebt en geen extra voeding gegeven hebt, zal de voeding in de grond op zijn.

Comment

ja zo wel en dan kan hij wel de voeding beginnen geven maar hangt af hoeveel weken grond.bemest is..

Comment

sorry lees nu pas (slow gsm) mja normaal wel maar nu is.de vraag heb je al die weken bij elke.bewatering die voeding bijgegeven?

Comment

Nee, vanaf het moment dat ze bloeien(dat is sinds en week) heb ik voeding bijgegeven. Toen ik zag dat de bladeren geel werden ben ik gestopt met het geven van voeding. Maar dat moet ik dus juist niet doen? Ik geef ze elke dag rond 6 u een keer goed water en vanaf nu dus weer voeding denk ik??

Comment

ik zou toch liever gaan.voor geen.voeding meer en.enkel.water de komende 2 wekzn en ben zeker dat plant terug beter word en vanaf dan kun voeding geven. universele potgrond is niet bedoelt om elke keer voeding te krijgen, kijk op de zak en respecteer wat op de zak staat en begin dan met extra meststoffen toe te dienen.
                          je hebt je nu plagron bloei aangeschaft waarom de ladies niet verwennen ze in plagron promix te zetten.. als je dit gebruikt kun je gerust elke keer voeding geven bij elke bewatering.. wil je toch de "universele way" gaan, dan kun je plagron royal mix kope, die grond is ook al aantal weken voorbemest dus daarmee moet je pas voeding geven bij elke bewatering na die weken.. ik gebruik zelf plagron promix maar geen plagron voeding..ik werk niet voor plagron maar ze mogen.me altijd giftcard schenken hahaha

Comment

Hmm.. zo te zien staat hij al een tijdje in die grond, ff lekker laten opdrogen en dan bij elke waterbeurt bloeivoeding geven.
                            Met bloeivoeding overvoed je wel makkelijk, let dus goed op de dosering.

Ik gebruik zelf batmix waar ook voor minimaal 6 weken voeding in zit, en ik geef al sinds week 3-4 elke keer bloeivoeding, en
                            geen gele bladeren te bekennen. Ze gaan top!

Comment

Die mist gewoon stikstof. Voorbemeste aarde is langzaam vrijkomende voeding. Ze is net aan de bloei begonnen dus vraagt nu meer P en K maar ze mist dus N. Ik zou dat als je pot licht genoeg is 1 x groeivoeding geven en dan rustig de bloeivoeding gaan opbouwen.
                              Last edited by FlintStoned; 6 August 2014, 16:08.

Comment

Bezig...
                              X