Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat nu

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Wat nu

Korting op 420shop
    Hallo leden,

1 van mij AF heeft meeldauw, nu ben ik dit aan het behandelen en het wordt ook een beetje minder. Maar aangezien dit mijn eerste plant met meeldauw is weet ik niet zo goed wat ik moet doen?
    Hier een paar foto's

Deze foto's zijn vanochtend genomen.

Re: Wat nu

Ik zie niet echt meeldauw. Meeldauw geeft kringvormige witte plekken op je blad die naar buiten uitbreiden. De geelbruine vlekjes op je blad lijkt niet op meeldauw dat lijkt eerder gevolg van je plant bespuiten in de volle zon met een anti schimmel middel.

Comment

FlintStoned, wat jij beschrijft is toch voornamelijk echte meeldauw? Valse meeldauw zie je voornamelijk aan de onderkant van het blad, maar kan ook van die gele/lichte vlekjes op het blad tonen. 700P3D Kijk eens aan de onderkant van je blad, zie je daar ook wit poederachtige crap zitten? Lastig te zien overigens omdat de camera scherpt stelt op de achterliggende bladeren :o

Comment

Wat nu

Deze foto is van 2 weken terug:
        Neem aan dat dit wel echte meeldauw is? Heb het behandeld met een spuitbus 1x in de week, verder 1x in de 3 dagen met een anti schimmel middel. Denk dan dat de gele plekken toch komen door het spuiten in de zon?
        Last edited by 700p3d; 7 August 2014, 12:57. Reden: spelfout

Comment

jup da's meeldauw

Comment

Comment

melk met water mengen! 80%water en 20 melk! en dan in de zon zetten! het is vooral preventief maar gaat de meeldauw ook tegen!
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

Comment

Preventie is voorkomen dat er problemen ontstaan door van tevoren in te grijpen.

Te laat voor melk dus
                God was never on your side..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GDog View Post
                  melk met water mengen! 80%water en 20 melk! en dan in de zon zetten! het is vooral preventief maar gaat de meeldauw ook tegen!
                  Helpt dit ook tegen andere beestjes?

Verstuurd vanaf mijn C6833 met Tapatalk

Comment

Geen idee! Het is wel een soort natuurlijke bladvoeding! Maar niet te veel melk in mengen! Dit gaat serieus stinken en schimmelen!

Comment

Het is 1 deel melk op 9 delen water en best gebruik je dan volle melk. De melkzuren in de melk leggen de schimmelsporen lam, ze doden ze niet die sporen groeien dan enkel minder snel uit, de plant in. Das dus preventief, schimmelsporen zijn in de lucht altijd en overal aanwezig. De melkwater behandeling voorkomt dus voor een deel dat je plant wordt geinfecteerd. het voorkomt de schimmelpluis van de schimmel zelf echter niet. Bij een kleine aantasting helpt het wel om verspreiding te voorkomen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GDog View Post
                        Geen idee! Het is wel een soort natuurlijke bladvoeding! Maar niet te veel melk in mengen! Dit gaat serieus stinken en schimmelen!
                        In ieder geval bedankt voor de tip! Hoe sterker de plant hoe beter!

Verstuurd vanaf mijn C6833 met Tapatalk

Comment

Ik had er ook last van bij 1 van mijn planten, dit kun je ook kopen, kost ongv een tientje maar werkt perfect ! 20140808_071139.jpg ik spuit ze ongeveer 1 keer in de 3 a 4 weken en heb nergens last meer van

Groetjes

Comment

hier zeggen ze dat het de schimmels wegbrand :p http://grow-spray.nl/blog/archives/5...-met-melk.html
                            er word zo veel geschreven dat ik het zelf niet meer weet :p ach het werkt en dat is het belangrijkste!
                            @thuis kweker: ja ik heb die doos ook staan! ik gebruik die ook maar nooit op planten met toppen. ik ben bang dat het de smaak ga veranderen :s

grtz Gdog

Comment

goeie tip van die melkoplossing ik ga er eens wat meer over opzoeken misschien dat ik het over een paar weken wel als preventie voor schimmels ga geven succes verder met je plant ik hoop dat je probleem oplost en je lekker kan afbloeien!
                              https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

Comment

Bezig...
                              X