Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Logische vraag-Is er een logisch antwoord?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Logische vraag-Is er een logisch antwoord?

Korting op 420shop
    Hey,

dit is de 2e keer dat ik buiten wiet kweek.
    Dit jaar 1x Early Skunk(Sensi) en 6x The Church (Greenhouse).

Nu, ik las zojuist op een site dat wietplanten overgaan in de bloeiperiode vanaf ongeveer 12u licht/12u duister...

Wel ik zocht even op en blijkt dat dit rond 21 september is! :s En een buitensoortje zoals Early Skunk bvb (65% Indica) heeft een relatief korte bloeiperiode (+-60dagen)... Nu bereken simpelweg 21 september + 60dagen = 21 November!!!

Waar beredeneer ik fout??

Greets

Re: Logische vraag-Is er een logisch antwoord?

Nergens je reken heel goed Suc6 met je planten

P.s reken nog een dag of 10 extra
    God was never on your side..

Comment

Je zit vrij goed met je schatting.
      Zo simpel is het.

Die Church moet 10 weken

Daarom heb je dus soortjes voor binnen en soortjes voor buiten.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Sommige planten bloeien ook bij 14/10 of 13/11 licht/donkerverhouding. Dus met een beetje mazzel ben je een paar weken eerder. Maar 't zal niet de eerste keer zijn dat planten wat herfst meepakken hoor. Beste is om volgend jaar je soorten te selekteren op een vroege bloei.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Op de Greenhouse-site staat er: ''Harvest Outdour: Ready at the end of september.''

OK, ik snap wel dat dat optimistisch gelul is en dus dacht ik in oktober ergens te kunne oogsten..., maar NOVEMBER! :s Tegen dan zijn mijn wietbomen 1 grote schimmel ;-(

Comment

ligt eraan wat voor weer je krijgt en hoe je de planten beschermd tegen schimmel volgend jaar wat eerder beginnen
            https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

Comment

oke :p Maar ik snap niet wat je bedoelt met eerder beginnen... Mijn plantjes zijn ontkiemt in mei, zijn nu ongeveer 1m80 groot en ik snap gewoon niet goed dat volgens bovenstaande berekeningen, de planten oogstklaar zijn in november... Er moet een fout in de berekening zitten... Vorig jaar exact zelfde soort, zelfde plant, zelfde grootte... En toen waren trichomen amber rond 5 oktober...

Conclusie: Of het is helemaal niet zo exact dat wietplanten in bloei gaan bij 12/12 (in Belgie zou dat rond 21 september zijn)
              Of de bloeiperiode klopt niet (55 a 65 dagen volgens de site van SensiSeeds-> Early Skunk)
              Of deze 2 informatie elementen kan je zomaar niet bij elkaar optellen, doordat 1 van de 2 zojuist vermelde bronnen niet specifiek/exact genoeg zijn.

grtjs

Comment

Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door x snowboard View Post
                  oke :p Maar ik snap niet wat je bedoelt met eerder beginnen... Mijn plantjes zijn ontkiemt in mei, zijn nu ongeveer 1m80 groot
                  dit heb ik niet kunnen vinden in deze topic, iets te vroeg geoordeeld van mijn kant sorry daarvoor maar ik zou me idd niet zo druk maken en lekker voor je planten zorgen tot ze er klaar voor zijn
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

Comment

Dat planten doen wat ze willen LR2, is zonneklaar. Ik heb 4 heribeis van Sannie buiten staan. Sannie belooft dat die in de derde week van juli de bloei ingaan. Het is nu 11 augustus en er valt nog geen spoortje bloei te bekennen.
                    Ik hoop dat de beloofde schimmelresistentie wel uitkomt.
                    [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
                    mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

Comment

OK! Bedankt voor de snelle reactie

Ik heb een laatste vraagje, hoe zie je juist dat je plant in bloei is geschoten zogezegd? Dus waaraan zie je aan je plant waarbij je kan zeggen: "Yes! Mijn wietplant is in bloei,eindelijk, dit is goed! " :p

Want ik zie onder de okseltjes al wat haartjes hoor ...en vraag me dus af of dit genoeg is of niet...

Comment

Als je witte haartjes begint te zien kun je YES schreeuwen !!

Comment

dat zou je kunnen doen ja

Comment

Als ze haartjes in de oksels hebben, zijn ze volwassen. Zodra de haartjes in de topgroei de miniblaadjes gaan voorbijstreven (lijken kleine pruikjes) dan is de bloei begonnen.

Comment

Bezig...
                            X