Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

help is dit meeldauw?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    help is dit meeldauw?

    Korting op 420shop
    Beste mede growers!

    Zoals de titel zegt heb ik meeldauw?




    Grtz

    #2
    Re: help is dit meeldauw?

    Ik had een soort gelijke foto geplaatst en ik kreeg te horen dat het meeldauw is.
    Ik heb een middeltje bij Intratuin gekocht van Ekopon en dit werkt top was maar 7euro. 100% Natuurlijk. 500ml.
    Of het na dit middel terug komt weet ik nog niet daarvoor heb ik het te kort.

    Comment


      #3
      Re: help is dit meeldauw?

      Hey helemaal top!

      Het is idd meeldauw. Had het op Google opgezocht. Morgen even een flesje halen dan.
      Had je de bladeren eerst schoongemaakt? Of het er gewoon opgespoten?

      Comment


        #4
        Re: help is dit meeldauw?

        Gewoon erop, had het er wel dik opgespoten.
        Na 2 dagen was het bij mij weg.
        Wat je ook kan doen om eerst te proberen is melk met water in verhouding: Melk 10% water 90% dit mengen en op de bladeren sproeien. Schijnt goed te werken.
        Trekt buiten wel wat vliegjes aan.

        Comment


          #5
          Re: help is dit meeldauw?

          Pas de omstandigheden aan, anders komt die schimmel zo terug!
          Sproeien is laatste maatregel

          Comment


            #6
            Re: help is dit meeldauw?

            Ja.

            In de helpdesk staan tientallen topics over meeldauw en ook wat je er aan kunt doen.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: help is dit meeldauw?

              Ik zelf heb bayern garden ofzo, is een aanrader ! Werkt perfect !!!

              Comment


                #8
                Heb deze anti schimmel van Bayer gehaald.



                helaas ben ik de fles als kunnen gaan omruilen de spuit wat na een paar keer spuiten defect.
                Dus kreeg ik een nieuwe mee. Ik had 2 planten gedaan was de fles al bijna leeg ging de spuit weer kapot. Dus de spuitjes zijn denk ik niet van een goede kwaliteit. Fles koste 12.25 bij de intatuin
                Ik heb 5 planten ze zijn echt aan het knallen nu dus ga het bestrijdingsmiddel zelf maken met melk en water dat moet ook goed werken heb ik gelezen. Scheel ook in de kosten.

                Schijnbaar doen de eiwitten in de melk de schimmels doden.

                Fotootje van 1 van mijn planten:



                Zoals weibei zij ik had de planten de afgelopen week dichter bijelkaar gezet onder een afdak voor de regen.
                Nu heb ik ze weer uitelkaar gezet zodat ze meer kunnen luchten.
                Hierdoor heb ik de omstandigheden aangepast.
                Kan de schimmel ook vanzelf weg gaan of is het een blijven iets als je het niet doet bestrijden?

                Bedankt voor jullie aandacht en reacties! !

                Comment


                  #9
                  Re: help is dit meeldauw?

                  Meeldauw blijft volgens mij, je kan het alleen stopzetten, teminsten dat is mij toen gezegt..

                  Comment


                    #10

                    Comment


                      #11
                      Re: help is dit meeldauw?

                      Ziet er inderdaad uit als meeldauw. Had het zelfde probleem. Ik kreeg een potje uit de shop me(genaamd: prc xl Antimil), wat overigens niet bleek te werken.
                      Hierna heb ik het met 10/90 verhouding met melk geprobeerd tegen de meeldauw. Dit raad ik erg af!! Er ontstaat zwarte schimmel uit de melk wat in je bladeren trekt en hun steel.

                      Uiteindelijk heb ik het ook verholpen met bayer garden meeldauw bestrijding. Dit was na 3-4 dagen ook weg.

                      Comment

                      Bezig...
                      X