Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tips in verband met dit strontweer??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Tips in verband met dit strontweer??

Korting op 420shop
    Hallo medekwekers!

Ik zal wel niet de enige zijn denk ik, maar het weer de laatste weken en komende weken hangt echt mijn keel uit!
    Ik heb buiten 7 Jack Herers in 50l potten staan die nu ongeveer 4 weken in bloei staan door ze handmatig te verduisteren. De plantjes zijn ongeveer 1m80 hoog. Ik dacht, ik zal ze laten bloeien als het nog volop zomer is zodat ik geen last krijg met dat herfst weer..."VERKEERD GEDACHT DUS" we halen hier nog geen 20graden & en het houdt maar niet op met regenen en waaien!

ik ben bang dat mijn hele bloei belemmert wordt door die koude temperaturen en dit vochtige weer
    Hebben jullie enig idee of JH zulke omstandigheden kan verdragen in de bloei? En als jullie tips hebben om mijn schatjes te helpen in dit weer mogen jullie deze hier gerust posten!

alvast bedankt!!

Re: Tips in verband met dit strontweer??

Ik erger me ook kapot. Al een dag of 4 regen hier. Net nu de toppen dikker beginnen te worden. Ben heel bang voor toprot en ben ook nog eens kleurenblind.. Ik zie op de toprot foto's de rot niet. Alles heb ik nu met stokken en touwtjes vastgezet maar iedere ochtend bij het wakker worden hoor ik de wind en dan is het de vraag of ze niet geknakt zijn. Kutweer.
    Baas in eigen brein.

Comment

dat is wel balen van je kleurenblindheid :s misschien moet je vragen aan vrienden of familie om te controleren op toprot?

Comment

kleurenblind heeft niks met toprot te maken
        niet zielig gaan doen met niks
        toprot zie je direct, ook mensen die kleurenblind zijn
        alleen opletten naar de voorverschijnselen en er is niks aan de hand.

op de vraag of je planten er tegen kunnen....
        ja/nee
        de plant heeft nog 2 maanden tijd nodig voor zijn bloei af te ronden

wil je zonder toprot oogsten dan knip je de bovenste 50 cm eraf en zet de plant binnen onder HPS lamp
        buiten zal dit jaar niemand in de open lucht zonder toprot oogsten, al zullen er weer genoeg praatjesmakers zijn die beweren het niet te hebben gehad.
        HOE MOET IK ONTKIEMEN
        JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

Tis elk jaar Strond weer da wil nie zeggen da je daarom je planten binnen moet halen.
          Als je op een boom 4 toppen met rot heb en de rest niet zit je goed
          Toprot oogten we allemaal en de rest wa we in potten doen en oproken.
          God was never on your side..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door angel777 View Post
            kleurenblind heeft niks met toprot te maken
            niet zielig gaan doen met niks
            toprot zie je direct, ook mensen die kleurenblind zijn
            alleen opletten naar de voorverschijnselen en er is niks aan de hand.
            Ehm zielig doen? Sorry maar ik weet na meer dan 40 jaar kleurenblind zijn zelf het beste wat ik zie en wat ik niet zie (verschil groen en bruin dus niet).
            Ik heb hier talloze toprot foto's gezien en dan denk ik.. ik zie geen bruin.. ik zie geen rot. De voortekenen zijn visueel te herkennen.. dus dat heeft alles met het kunnen zien te maken.
            Ik zal m'n naasten regelmatig vragen, dat lijkt me het beste in dit geval.
            Baas in eigen brein.

Comment

Ja wat een rotweer, koud, veel regen en harde wind.
              Mn planten hebben alles tot nu toe nog doorstaan, niks kapot.
              Ik probeer mijn autoflowers ook steeds droog te zetten maar dat lukt niet altijd,
              gister zijn de toppen zijknat geregend en sins dit rotweer zonder zon lijken ze ook niet meer aan te dikken.

Ik kan ze niet naar binnen halen helaas
              Hopelijk valt de rot mee aan het eind.

Comment

Ja buiten kweken geeft een lekkere oogst met veel smaak , maar ieder jaar kost het gewoon een paar planten , met dat natte weer heb je zo een kliko vol
                en sta je bijna te janken , ben je blij dat je een paar planten overhoud , afbloeien in een tent is de oplossing !

Comment

De mijne zijn naar binnen gegaan,die wind raast ze aan flarden anders,
                  en al die regen doet ook weinig goed,
                  ik had al toprot in mijn autoflowers paar weken terug,

met alle vooruitzichten word het pas begin september weer een beetje bloeiweer

Comment

Ik heb een afdak waaronder ik 4 van de 5 planten goed kwijt kan, de 5e staat onder een boom zeik en zeik nat te worden. Wat ik wel doe na elke regenbui is even schudden aan de dames om het meeste vocht er af te krijgen. Het is nu nog even droog dus zet ze maar even in de wind om te drogen.

Over een uurtje gaan die van mij weer de schuur in om te beginnen aan de nacht cyclus. Ik moet nog 5 weken, ben heel benieuwd of ik dat red zonder toprot...

Zie ook het kweekverslag in mijn handtekening.
                    http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/36366-h4x0rh4nk-buitenkweek-verslag-2014

Comment

Ik heb zelf gelukkig een sterke plant uitgekozen voor buiten maar ben ook bang voor te veel regen en wind. Een afdakje gaat niet want ze zijn allemaal 2 meter of hoger! Kan ze niet binnen zetten want ze staan in de volke grond. Tip zijn welkom!

Comment

Welke soort is dat led? Ik heb zelf Hollands Hope
                        Baas in eigen brein.

Comment

Ik zit er aan te denken om vooral tijdens de regen, de grond van me potten af te dekken.
                          Lets not criticize but legalize

Comment

Hey mensen!

Ja het is echt zeik weer, wij hebben gelukkig een luifel aan de schuur van 3x3m
                            waar alle planten onder passen en had de autoflowers zelfs even naar binnen
                            gehaald want die waren zeiknat geworden. Maar nou zie ik hier dat bijna iedereen
                            al toppen aan de plant heeft. Ik zelf heb nog geen top vorming, al zijn ze al wel
                            de bloei in gegaan voor zover ik dat kan zien. Nou is mijn vraag, hadden die van mij
                            al toppen moeten hebben? Of komt dat echt puur omdat jullie de 12/12 cycles zelf regelen?
                            (eerste keer dat ik kweek namelijk)

Hier ff een fotootje van mijn half verzopen planten die opgepropt onder een luifeltje zielig staan te zijn.

2014-08-17 16.41.39.jpg

Vind dit net over de vooruitzichten van September:

En dan de start van september en het begin van de meteorologische herfst.
                            In de gemiddelde stromingskaarten voor 1 tot en met 7 september loopt de
                            hoogte van het 500 hpa-vlak iets terug. Belangijker is, dat het model aan de
                            grond met de voorkeur voor hogedruk komt vanaf de britse eilanden via de
                            noordzee naar scandinavie. Daarmee in overeenstemming laat het model een
                            verhoogde kans zien op een noordoostelijke wind en relatief zonnig weer.
                            Qua temperatuur zien we geen duidelijke signalen, ook niet in de pluim,
                            maar neigt de temperatuur naar de norm voor begin september.
                            Dat zou overeenkomen met maxima van een graad of 20. Maar met zon en
                            minder neerslag zou september dus met vrij mooi weer kunnen beginnen.

Samenvattend gaan we nu eerste een koele en wisselvallige zomerfase in die
                            al gauw 2 weken aanhoudt. Pas in de laatste week van augustus wordt de kans
                            op een licht zomers herstel groter, maar het is dan wel zo dat dit herstel zich in
                            het begin van september zou voortzetten.

Bron: http://www.weer.nl/30-daagse-verwachting.html
                            Last edited by Mindfulnesz; 17 August 2014, 21:50.
                            'God wants spiritual fruits, not religious nuts'

Comment

Ik ben geen gelovig man maar ik bid voor mooier weer

Een wietplant gaat bloeihormonen aanmaken als ze op een dieet worden gezet van 12 uur licht 12 uur donker, in mijn geval regel ik dit zelf door ze in en uit de schuur te zetten elke ochtend en elke avond. In jou geval lijken de potten me nog al wat zwaar om elke ochtend en avond binnen en buiten te zetten.

De volgende site laat je goed zien wanneer het echt donker word, niet alleen maar wanneer de zon onder gaat: http://www.zonsopgang-zonsondergang....at-donker.html
                              http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/36366-h4x0rh4nk-buitenkweek-verslag-2014

Comment

Bezig...
                              X