Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bladproblemen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Bladproblemen

Korting op 420shop
    Beste Growers/Smokers,

Zal me even voorstellen: mijn naam is Sjoerd en ben student in Amsterdam. Heb op mijn balkon twee autoflowers te staan van ongeveer 10 weken oud. De planten staan in 11 liter bakken met potgrond van Albert Heijn (RHP keurmerk). Ik heb ze sinds ongeveer 5 weken, 5 a 6 keer gevoed met canna flores (een kwart tot de helft van de aanbevolen dosering). Alles leek in eerste instantie goed te gaan. Enkele weken geleden begonnen de onderste bladeren geel/ bruin te worden en de laagste bladeren begonnen af te sterven. Ook ontdekte ik een beetje meeldauw en heb de planten bespoten met een melk/water mengsel (20%/80%). Er zitten nog wel wat plekken maar ik heb het idee dat het niet uitbreid. De bladeren worden wel slechter, eerst dacht ik dat het een calcium tekort was dus heb ik wat calcium poeder (gemaakt van eierschalen toegevoegd). Maar het probleem wordt niet minder. Mijn vraag is dan ook wat is dit ? een tekort of juist een overschot of kan het niet veel kwaad? Ik denk dat de plant nog een maandje nodig heeft voor dat ik kan gaan oogsten. Verder heb ik niet de middelen om de ec en de ph waardes te meten.

Ik hoop dat iemand me tips kan geven,

Thanx!!
    Attached Files

Re: Bladproblemen

beginnend meeldauw
    voeding/stikstof tekort!
    bladluizen en trips schade op blad!

tegen meeldauw

zelf stikstof (N) bijvoeden (Beetje bloedmeel in warm water oplossen kan al iets oplossen misschien)

tegen bladluis en trips
    Last edited by angel777; 20 August 2014, 23:46.
    HOE MOET IK ONTKIEMEN
    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

oh oooh, behandelen!!!

Comment

Comment

normaal gezien zie je die schurken wel zitten ja

ik zou toch sowieso beginnen met behandelen hoor, zeker ivm die beginnende meeldauw
          en een beetje bijvoeden...?

Comment

Heb de aanbevolen middelen van Angel inmiddels besteld heb ze morgen in huis als het goed is!! Vreemd dat ik ze niet echt zie zitten maar er zijn blijkbaar wel duidelijk sporen van de aanwezigheid van die krengen!! Ik heb de laatste 2 dagen alweer ongeveer 1/5 van de aanbevolen hoeveelheid canna flores meegegeven met het water! Misschien moet ik de verhouding iets verhogen naar de helft van de dosering? Of ben ik te voorzichtig ? Doe een beetje rustig aan omdat het auto flowers zijn en dus relatief kleine plantjes +/- 70 cm vanaf de grond gemeten.

Comment

Bezig...
            X