Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nachtlamp

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Nachtlamp

Korting op 420shop
    Hoi stoners,

Achter is mijn tuin heb ik een mooi plantje staan, maar s'nachts gaat er altijd een geautomatiseerd lampje aan die tegen de plant schijnt. Zou dit negatieve oorzaken kunnen hebben? Met de bloei ofzo?

Fotootjes:

Groetjes,

Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Nachtlamp

Is dat nu echt een probleem? Zet er een oude pan, een bloempot of iets dergelijks overheen. Had je dat zelf niet kunnen bedenken? Ben je al in het bezit van een veterstrikdiploma?
    [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
    mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

Comment

Uhm sorry hoor maar. Savonds ziet het er heel mooi uit. Maar als het een probleem is doe ik er idd iets overheen, wat ik zelf ook al had bedacht ja.. Maar als het geen probleem is laat ik het lekker zo.

Comment

Zet er nou een pan overheen of koppel die lamp los van het net. Het is geen probleem dat er een lampje schijnt, maar dat dit lampje de plant verlicht in de nacht. Het verbaast me buitengewoon dat je niet de inventiviteit hebt om zo iets eenvoudigs zelf op te lossen.
        Last edited by Kwasimodo; 29 August 2014, 14:07.
        [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
        mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

Comment

TS vraagt of het kwaad kan, niet hoe hij het op moet lossen. Tenminste, dat haal ik eruit. Ik denk wel dat oorzaak en gevolg zijn omgedraaid in de twedee zin.
          Ja, beste 700p3d, zo'n lamp kan de bloei verstoren (of er voor zorgen dat er helemaal geen bloei komt). Of zorgen voor hermafroditisme door lichtstress, dan krijg je zaad in je wiet. Dat wil je niet hebben.
          Afdekken/loskoppelen/uitzetten is dus verstandig.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Dankje LR2!
            Daar heb ik wat aan. Ga hem gelijk afdekken.

Comment

inderdaad, afdekken die lamp. Deze lamp zorgt 100% voor problemen, dit is geen restlicht meer he.

Comment

Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.

Comment

Beste LR 2,

misschien was ik iets te snel om dat(100% problemen door restlicht) te kunnen beweren.Maar in mijn geval heb ik altijd last gehad van die lantaarnpaal naast mijn tuin.
                  De bloei komt hier zeer laat op gang door het restlicht, denk ik dan he.:
                  ik woon hier nu 12 jaar en sinds een 3 tal jaren ( in de bloeiperiode)draai ik de stop uit de paal . Ik heb echt het idee dat ik nu een vroegere aanzet van de bloei heb.

Wat je zei kan geloof ik ook wel in : afhankelijk van de soort ( zaadbank) kan het ook positief uitpakken.

hoe meer ervaring, hoe moeilijker het eigenlijk wordt. je gaat sreven naar perfectionisme ! het gaat het kweken wel steeds beter af maar er ontstaan in mijn geval ook steeds weer meer vragen.

groet van een liefhebber.

Comment

Klopt, hoe meer je er mee bezig bent hoe meer vragen er opdeuken. Heb er nu gewoon een emmer overheen gezet. Hij is nog niet in de bloei, komt wel. Het is een master kush van SensiSeeds.

Fotootje:

Comment

Zo is het maar net! Hoe meer je leert, hoe kritischer je wordt.
                      Dat is goed aan de ene kant, maar ik had toch het meeste plezier van de planten die het allemaal 'zelf' deden zonder mijn hulp. Kwam ik na een maandje weereens buiten, stonden daar opeens van die vette toppen! Tegenwoordig kijk ik bijna elke dag, en dan lijkt het rete-traag te gaan
                      Bij de ene soort verstoort het licht veel, bij een andere soort weer bijna niet. Autoflowers en vroegbloeiers hebben nergens last van, klassieke binnensoorten zijn toch vaak heel gevoelig voor vals/lek/rest licht

Ik heb trouwens een soortgelijke indica, qua karakter en bloeitijd, die begint nu met zijn haartjes te wuiven in de top. Als je in brabant/limburg/belgie woont, dan moet dat in jouw geval ook binnen een week wel gebeuren. Tenminste, als die lamp niet teveel verstoord heeft. Probeer er wel op te letten dat je geschikte buitensoorten neemt, een kush is vaak vrij gevoelig voor rot door de compactheid van de toppen. Nu heeft sensiseeds een goede naam en reputatie, maar een binnensoort buiten proberen te kweken, dat is risico nemen.
                      Als je volgend jaar safe wilt spelen dan is het verstandig om te kijken voor een geschikt buitensoortje.

Meer kan ik er niet aan toevoegen! Succes kerel!

Comment

Ja ga ik zeker doen, autoflower ook.

Comment

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Heb er een groene emmer overheen staan [emoji57]

Comment

Last edited by bas1; 8 September 2014, 01:16. Reden: stuk tekst kwijt? mmm?

Comment

Bezig...
                              X