Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ik heb raad nodig ivm Meeldauw!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ik heb raad nodig ivm Meeldauw!!

    Korting op 420shop
    hey beste growers,

    ik ben nu al 1.5 maand bezig mijn planten te sprayen ivm Meeldauw, ik ben begonnen met anti-mill uit de growshop(lekker duur spul!!)
    Ik heb mijn planten daar wekelijks mee gesprayed (4 behandelingen = 2 flesjes )......Meeldauw ging niet weg.
    Daarna 2 dagen in de week met een middel van de Intra tuin (SBPI stop tegen schimmels) hierna ging het even beter.
    Nu staan mijn planten 1 maand in de bloei (moeten dus nog 1 maand zeker bloeien) en doen het goed, maaaaaar nog steeds Meeldauw!!
    heb nu bijna al het blad eraf moeten halen, maar ik "freak echt" want de Meeldauw blijft gewoon...ja op AL mijn planten(zijn er nogal wat)!
    Ik heb nu als laatste redmiddel gekozen om 'mijn in bloei staande planten' te gaan sprayen met Bayer Garden (voor schimmels op sierplanten en fruit)
    de werkzame stof is Zwavel (80%). Ik ben ten einde raad! Maar als ze nog 1 maand (zeker) moeten bloeien dan redden ze het niet, Meeldauw gaat te hard ondanks ik iedere dag het blad met schimmel sporen verwijder!
    Is dit(sprayen nu ze al een maand bloeien) mogelijk of is mijn investering naar de "gallemieze"!!???

    groet Grow Sista

    #2
    Re: Ik heb raad nodig ivm Meeldauw!!

    kijk eens rond er staan genoeg topics over meeldauw en het bestrijden hiervan... good luck!!
    https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

    Comment


      #3
      Re: Ik heb raad nodig ivm Meeldauw!!

      Je geeft steeds die niet werkende "bio" middeltjes. Zwavel werkt hooguit preventief.
      Spuit met Exact van Bayer en het is weg.
      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

      Comment


        #4
        Re: Ik heb raad nodig ivm Meeldauw!!

        Ik zoek het nu op maar er zijn meerdere "exact" middelen van Bayer, welke heb ik precies nodig??

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Ik heb alle info al tot mij genomen, maar kom er alsnog niet van af. Ook zijn veel middelen tegen Meeldauw verboden sinds 1 juli 2014

        Comment


          #5
          Re: Ik heb raad nodig ivm Meeldauw!!

          Ik heb ook mega Meeldauw en gespoten met Zwavel en dan werk dus niet.
          Ik ga vanmiddag Exacht van Bayer halen hopen da ik beetje meer geluk heb
          God was never on your side..

          Comment


            #6
            Re: Ik heb raad nodig ivm Meeldauw!!

            Blad verwijderen? Wow, dat is niet de bedoeling. Niet meer doen!
            Silinal helpt hier redelijk goed als curatief middel; het verdwijnt niet, maar het verspreid ook niet verder.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Re: Ik heb raad nodig ivm Meeldauw!!

              http://www.totaal-gereedschap.nl/epa...oductViaPortal


              Oorspronkelijk geplaatst door Grow Sista View Post
              Ik zoek het nu op maar er zijn meerdere "exact" middelen van Bayer, welke heb ik precies nodig??

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              Ik heb alle info al tot mij genomen, maar kom er alsnog niet van af. Ook zijn veel middelen tegen Meeldauw verboden sinds 1 juli 2014
              http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

              Comment


                #8
                Re: Ik heb raad nodig ivm Meeldauw!!

                Hahaha dat vind ik grappig HJM Dit heb ik "exact" net besteld bij dit zelfde bedrijf

                dank je voor de tip

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                Hahaha dat vind ik grappig HJM Dit heb ik "exact" net besteld bij dit zelfde bedrijf

                dank je voor de tip

                Doorgaans gaan ieder jaar mijn planten zonder problemen tot de oogst, eerder wel Meeldauw gehad maar toen waren er nog middelen die nu niet meer in de handel zijn.
                Maar mogelijk door dat het afgelopen winter niet gevroren heeft (??) hebben we nu die hardnekkige Meeldauw

                Comment


                  #9
                  Re: Ik heb raad nodig ivm Meeldauw!!

                  Comment


                    #10
                    Re: Ik heb raad nodig ivm Meeldauw!!

                    Ik heb ook al het een en ander geprobeerd.
                    Nu heb ik met melk en water de planten behandeld.
                    Het lijkt nu weg te zijn. Dus ik zal jou dat aanraden. Het kost bijna niks en is biologisch.

                    Comment


                      #11
                      Re: Ik heb raad nodig ivm Meeldauw!!

                      weet ik, ik kon het niet zomaar krijgen bij de intra tuin, nu maar zien of mijn bestelling binnen komt....

                      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                      melk gebruik ik niet, daar kan ik niet tegen!

                      Comment

                      Bezig...
                      X