Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gaat laat gezaaide cannabis ook laat in bloei?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Gaat laat gezaaide cannabis ook laat in bloei?

Korting op 420shop
    Op 1 juli heb ik 4 heribeis (en nog een freebee, waarvan ik de naam niet meer weet) buiten in potten gezaaid.
    Die zouden volgens Sannie eind september of begin oktober "rijp" moeten zijn.
    De reden waarom ik zo laat gezaaid heb, is dat ik geen enorme wietbomen in de tuin wilde: dus ik koos voor een korte groeitijd.
    Het zijn toch nog flinke planten geworden van ongeveer 80 cm hoog.
    Echter, pas op 1 september zag ik de eerste "haartjes" verschijnen.
    Dus eind september of begin oktober oogsten kan ik vergeten: dat wordt waarschijnlijk eind oktober of wellicht begin november.
    Dat vind ik laat voor een zogenaamde vroegbloeier.
    Ik vermoed dat laat zaaien tot een late bloei leidt: immers als de planten vroeg gezaaid zijn registeren steeds langer wordende dagen tot 20 juni en na de langste dag steeds minder zonuren, terwijl laat gezaaide planten vanaf het begin al teruglopende zonuren waarnemen, maar lang niet zoveel in vergelijking met planten die op 20 juni al boven de grond stonden.
    Ben ik de enige die zo'n late bloei-inzet heeft of hebben anderen de zelfde ervaring?
    Last edited by Kwasimodo; 9 September 2014, 12:27. Reden: grammaticale fout, geen komma tussen twee persoonsvormen
    [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
    mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

Re: Gaat laat gezaaide cannabis ook laat in bloei?

ik zit in hetzelfde schuitje kwasi, ik heb ook begin juli gezaaid (5 stuks critical jack ) en ook nog geen bloei te bekennen dus het wordt een late oogst en hopen dat er nog wat vanaf komt voor alles verrot :p ik verwacht er niet teveel van, en het is mijn eerste kweek dus alles wat ik eraf krijg is mooi meegenomen!
    wel geleerd om volgend jaar op tijd te beginnen
    https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

Comment

Een plant bloeit wanneer ze er zelf zin in heeft. Hier beginnen de reguliere bloeiers pas net. Dat is niet zo gek, het is ook nog meer dan 12 uur licht per dag. Zonder echte ruderalis genen, mag je dat verwachten. Geduld wordt beloond! Als je voor de snelle oogst wilt gaan, moet je autoflowers of semiauto's nemen zoals deense soorten. Oogsttijden van breeders, dat is een utopia, reken er minstens 3 weken bij.
      Als een binnenkweker een plant direct op 12/12 zet, dan duurt het alsnog 3-4 weken totdat de bloei van start gaat. Tot die tijd groeit de plant als normaal.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

In het verleden heb ik een aantal jaren NLX uit stekken geteeld.
        De eerste bloeiverschijnselen constateerde ik destijds ongeveer medio augustus.
        Omdat Heribei, volgens Sannie, vroeg -de derde week van juli- met de bloei aanvangt, vond ik 1 september wel erg aan de late kant.
        Dat is wel zes weken later dan beloofd.
        Gezien het feit dat uit andere verslagen blijkt dat sommige andere soorten -niet verduisterd- verder in de bloei zitten, ging ik me afvragen of de late bloei in verband stond met het late zaaitijdstip.

Nu zal ik maar hopen dat de beloofde schimmelresistentie wel op waarheid berust.
        Last edited by Kwasimodo; 9 September 2014, 13:25.

Comment

sannie moet er van leven dus die maakt iedereen van alles wijs als het maar verkoopt.

over het algemeen schieten de normale planten rond deze tijd in bloei en zijn eind oktober klaar
          autoflowers doen er 10 -16 weken over van zaaien tot oogsten, dus ook hier is van belang op tijd beginnen
          deense soorten kunnen iets vroeger bloeien mits ze niet teveel zijn doorgekruist in het nederlandse klimaat en zich daarop hebben 'aangepast'

wat mag je nu verwachten van heribei op DIT moment!
          wanneer ze gaat bloeien zal ze nog ruim 7-9 weken nodig hebben
          gaat ze pas over 2 weken bloeien dan tel daar 8 weken bij op en je weet ongeveer de oogstdatum
          HOE MOET IK ONTKIEMEN
          JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

Ik heb hier ook 3 planten van dezelfde soort in de tuin staan. 1 zit al in 2,5 week bloei en de andere 2 (die overigens qua pheno heel erg op elkaar lijken) zijn nu bijna bij de pruikjes.
            En tegelijk gezaaid, vroeg. Het is puur pheno verschil

Comment

@cookaap denk je dat we ze nog wel fatsoenlijk kunnen afbloeien buiten?
              https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

Comment

fatsoenlijk voor buitenkweek gebrippen zal betekenen: "zo weinig mogelijk rot". Ik denk echter dat de kans op rot wel veel groter wordt.
                Ikzelf verwacht er iig niet veel van, dan kan het alleenmaar meevallen. (Voor mij zijn mn buitenplanten test planten voor moeders, dus had al niet op wiet gerekend)

Comment

ja ok, precies wat ik doe nergens op rekenen en hopen dat er nog wat vanaf te halen valt

Comment

Jezelf rijk rekenen is nooit goed. Hier begint net het pruikjesstadium, en ik gok op eind oktober dat ik kan oogsten.
                    Misschien wel november. Hopelijk hebben we geen winter dit jaar
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

haha mag wel winter komen maar dan gewoon vanaf december

Comment

Mijn buitenplanten zijn net een week in bloei. Het eerst begin van de buds is er.

Dat is dus pas in september begonnen.
                        Lets not criticize but legalize

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                          Jezelf rijk rekenen is nooit goed. Hier begint net het pruikjesstadium, en ik gok op eind oktober dat ik kan oogsten.
                          Misschien wel november. Hopelijk hebben we geen winter dit jaar
                          Ik maak me geen illusies om rijk te worden door vijf nietige buitenplantjes, waar wat wiet met een bescheiden thc-gehalte vanaf komt.
                          In tegenstelling tot velen vind ik dat buitenwiet qua kwaliteit niet kan tippen aan correct geteelde binnenwiet.
                          Weliswaar is de zon een "hele goede lamp", alleen die hele goede lamp zit te vaak achter de wolken verborgen.
                          Bovendien ben ik vaak genoodzaakt om niet geheel afgebloeide wiet te oogsten, vanwege toprot.
                          In de subtropen is de nazomer nu eenmaal geschikter voor cannabis dan onze vaak koude en natte nazomer.
                          Last edited by Kwasimodo; 10 September 2014, 10:52.

Comment

Eens. Binnenwiet is superieur.
                            Wat die schimmelbestendigheid betreft duim ik voor je.
                            Met die Herijuana er in zal ze vast compacte toppen krijgen.
                            Heb je ze getopt ?
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ja, ze zijn getopt. Ik twijfelde eerst, vanwege het late zaaitijdstip.

Comment

Bezig...
                              X