Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bladproblemen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Bladproblemen

Korting op 420shop

Beste forumleden,
    Uiteindelijk hebben ze het gedeeltelijk overleefd na een moeizame start en zien er nu zo uit:
    de schutting is ongeveer 2 meter hoog:p

Over het algemeen zijn ze best geel geworden en de randen zijn bij de meest linker plant bruin. de bladeren voelen droog aan :

Bij de middelste is dit minder erg maar treed er een ander probleem op namelijk dat de bladeren rood / paarsworden. Ik dacht zelf dat dit een phosfor te kort was dus ben ook meer bloei voeding gaan geven. ook worden hier de randen van de bladeren een beetje bruin ook is er wat grijs aan de stam te zien bij een vertakking waarschijnlijk rot?

ze beginnen nu kleine topjes te geven(klein beetje wazig):20140910_175158[1].jpg

Wie zou mij kunnen helpen met deze problemen? En eventueel wat uitleg kunnen geven? Ik heb de planten de afgelopen dagen weinig zelf gezien en heb de zorg ervan overgedragen. Waardoor ze eigenlijk een beetje verwaarloost zijn... ze hebben helaas 3 dagen geen water en voeding gehad!

Ik kweek met biobizz en heb nu een aantal keer de volgende samenstelling gegeven, per liter: 3ml groei en 4 ml bloei om de voeding in de aarde een boost te geven. Ondanks deze vrij hoge dosis(volgens het kweekschema van allmix) blijven de planten geler worden.

Re: Bladproblemen

Biobizz moet je ook elke dag meegeven.
    Dat zie je niet werken binnen een paar dagen.
    De aarde is nu zo verarmt dat ze geel worden.
    Blijven voeden, elke dag.
    Heb je geen topmax ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Nee helaas heb ik geen topmax!
      Met biobizz kun je je planten niet overvoeden toch? Ik zal ze gedurende de aankomende 3 weken zelf weer onder hande nemen:p

Welke tekorten zien jullie? (Zo leer ik er tenminste van)

Comment

Haha da's een mooie! Ik weet het beter gesteld: welke tekorten uit montys bladprobleemoplosser herken je?
        Dan kunnen wij wel aangeven of dat klopt of niet. Daar leer je wat meer van dan wanneer wij het voorkauwen
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Hahaha, prachtig!

Ik denk een N tekort vanwege de lichte kleur die van de buitenkant van t blad naar de binnenkant trekt en de rode stengels.
          P tekort vanwege de paars rode kleur van sommige bladeren ook heb ik ergens gelezen dan in de bloei een P tekort zich ook uit in geler worden de bladeren.

En een licht tekort aan k bij de eerste plant vanwege de bruine randen aan de bladeren.

En tot slot dacht ik aan magnesium omdat de bladeren naar binnen krullen..

Tot overmaat van ramp me gieter lek! Thanks to action voor 2.80 een nieuwe design gieter:p

Ben benieuwd of ik het zo uit me hoofd een beetje goed in geschat heb!

Comment

Nou, ik vind wel dat je een antwoord verdient na deze opsomming.
            Als ik het zeker wist dan had ik het gezegd maar ik ben ook nog niet erg lang bezig.
            Succes in ieder geval!
            Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!

Comment

Van die paarse steeltjes en blaadjes moet je niet paniekeren dit is een natuurlijk verschijnsel bij de meeste van ons.
              Beetje stress waarschijnlijk.
              Was ik van u zou ik een NPK van 6.6.5 gaan halen. Ik gebruik hiervoor buxus voeding en dit werk perfect voor me.
              Je kan ook rozenkorrels halen maar daar zit een hoge Kalium gehalte dat misschien een teveel gaat geven.
              Gelijdelijk aan voeding geven en vooral niet vergeten tussen 2 voedingen in water geven. Nooit 2 maal achter elkaar voeding geven.

Comment

Die paarse steeltjes kunnen ook van de wat koudere nachten komen inderdaad.

Ik heb nog fishmix met een NPK van 5.3.4, grow met een NPK van 4.3.6 en bloom met een NPK van 2.7.4 .
                Ik vraag heb me altijd afgevraagd wat er gebeurt als je dit mengt.. moet je dan het gemiddelde van de NPK nemen?

Ik was opzoek naar de topmax van biobizz en toen kwam ik op een ander forum tegen dat er wel eens schenkstroop(molasses) wordt gebruikt als vervanger van topmax, omdat hier natuurlijk suikerbiet extract inzit zou dit goed zijn voor de bloei..

Ik voed van af nu twee keer per dag 1 keer gewoon water en 1 keer met voeding.

Ik ben wel erg benieuwd of iemand mij kan zeggen of ik in de goede richting kijk betreft de bladproblemen..

Ik zie ze al iets opknappen!

Comment

Even een kleine update. De planten zien er redelijk uit. Het gaat wel slechter dan twee jaar terug, maargoed.

Ik heb op twee planten nu ook nog een meeldauw! Ik heb een mengsel van fishmix en melk gemaakt. Hopelijk helpt dit.

3 dagen geleden heb ik de slechste plant schenksiroop gegeven. De toppen van deze zijn nu even groot als de beste plant en zijn dus aanzienlijk gegroeit! Dus heb nu besloten het aan alle drie de planten te geven!
                  Last edited by Quartz; 17 September 2014, 19:37.

Comment

Melk en meeldauw is wat ik heb gehoord een fabeltje..
                    Je zit in de goede richting. Ik weet niet meer precies wat het was met dat blad..(die rode/paarse kleur) Maar volgens mij was dat N. Flintsoned had er zo'n mooi word voor wat ik vergeten ben
                    Ik zal of jij doet het even lekker zelf. Topic van Wietfras(<<<Click) door nemen. Tussen pagina 20/35 staat het vast tussen(gewoon kijken wanner flintstoned iets gezegd heeft)

En tot sluit geef ik je nog een andere lijstje met blad problemen
                    Tekorten.jpg
                    sigpic

Comment

Ik ga het gewoon eens proberen met dat melk! Mocht het werken kom ik er nog wel even op terug!

Kan helaas niet vinden wat de mooie uitspraak van flintstoned was!

Die lijst gebruik ik nu ook om de problemen te herkennen!

Ik geef nu 4 ml biobloom en 2 ml fishmix...
                      Last edited by Quartz; 20 September 2014, 13:01.

Comment

Je bedoeld monty's bladprobleem?

Comment

Nee de afbeelding in de post van SmokinDad.

Comment

AAAAh zoooooooo

Comment

Bezig...
                            X