Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Versneld afbloeien met 'Ripen' meststof in eindfase, iemand ervaring ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Versneld afbloeien met 'Ripen' meststof in eindfase, iemand ervaring ?

    Dank je Q, er staat inderdaad dat het "dood gaan" van de plant wordt bevorderd maar dat dit zo snel gaat dat de trichomen geen "tijd" krijgen om te verkleuren. Bovendien frappant dat de kans op het ontstaan van toprot door gebruik van Ripen groter wordt, terwijl ik eigenlijk de toprot te snel af wil zijn

    Inmiddels liggen er bananenschillen in de potten LR2 .
    Wat zou een goede test zijn, vanaf bloei de bananenschillen op de aarde in de pot of eerder ? In een kas of niet ?
    En dan als vergelijking dezelfde strain verderop zonder bananenschillen ? Ik wil het ook wel eens proberen maar het lijkt mij dat er veel variabelen zijn die de test kunnen beinvloeden, zeker voor mij als beginneling.
    Misschien heb je tijd en zin om een eenvoudige opzet en werkwijze van zo'n test te bedenken, die dan door aantal forumleden kan worden uitgevoerd ? Lijkt me wel leuk om mee te doen en dan onderling de resultaten te vergelijken
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #17
      Re: Versneld afbloeien met 'Ripen' meststof in eindfase, iemand ervaring ?

      Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
      Ripen gebruik je in noodgevallen, niet bij gezonde planten.

      Stemma, heb je deze pagina op WF gelezen ?
      Daar staan wat pro's en cons.
      Heel interessant die link.
      Ik vermoed dat topbooster het zelfde doet. Dat mag je maar 3 a 4 dagen doen, en ik heb het een week lang gebruikt, en heb twee plekjes met rot gevonden........
      Na het lezen van die link vraag ik me af of dat toeval is.
      Lets not criticize but legalize

      Comment

      Bezig...
      X