Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help help!!! Toprot?!?!?!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Help help!!! Toprot?!?!?!

Korting op 420shop
    hallo

Ik was even een paar dagen van huis en kom net ineens tot de ontdekking dat ik toprot heb! Ik heb nog nieteens rustig in mijn vorige topic kunnen lezen hoe lang de plant eigenlijk moet bloeien en nu heb ik dit

Wat adviseren jullie?

Direct ogsten of nog even laten hangen? Ik wil zo min mogelijk risico lopen want al me andere planten zijn al dood en dit is de enige die het heeft overleefd.

Het is over de hele plant uitgezaaid en het gaat om grofweg 5 tot 10 % wat ik nu heb weg kunnen knippen

IMG_6795.jpgIMG_6804.jpgIMG_6803.jpg
    Last edited by Smokegroen; 13 October 2014, 16:06.

Re: Help help!!! Toprot?!?!?!

als je nog enigzins wat van je plant over wil houden zou ik de rot ruim wegknippen en nog een paar weke laten staan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door highflyin View Post
      als je nog enigzins wat van je plant over wil houden zou ik de rot ruim wegknippen en nog een paar weke laten staan
      Dank voor je reactie.

Ik heb alle toprot voor zover ik het kan zien verwijderd.

Het gaat alleen overmorgen weer regenen en ik ben bang dat ik alles ga verliezen zo....

Wat vind jij er van als deze toppen nu worden geoogst?

Comment

Heb je de trichomen l eens bekeken ?
        Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Hoe lang bloeit ze al en wat voor plantje is het ?
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
            Heb je de trichomen l eens bekeken ?
            Nee nog niet. Ik heb geen loep of vergrootglazen helaas.

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
            Hoe lang bloeit ze al en wat voor plantje is het ?
            Het is arjans strawberrie haze en ze bloeit nu denk ik een week of 2 a 3. Ten minste. Als je topjes "zien" bloeien mag noemen! Ik ben ten slotte nog maar een beginner.

Comment

Ze bloeien, denk ik, iets langer.
              Om zekerheid te hebben zou je de trichomen moeten bekijken.
              Met zo'n korte bloeiperiode is het effect en de smaak nog bijna niet aanwezig, maarja, als de hele zooi wegrot wordt het ook niks.
              Het is kiezen tussen twee kwaden.
              Dat soortje is blijkbaar niet zo geschikt voor buiten.

Comment

Hallo, Ik denk dat ik ook toprot in m'n planten heb. Als ik door een loep kijk zijn de blaadjes bruin bij de aangedane toppen en de trichomen erop wit! Ze staan al vanaf eind augustus in bloei! Moet ik nu versneld gaan oogsten en de bruine toppen wegknippen???? De planten zijn Chemdog en staan al vanaf mei buiten! Alvast bedankt voor jullie advies! Groetjes Jan.

Comment

heyy jongens.

Ik heb afgelopen zaterdag de plant geoogst. Het leek in eerst instantie erg veel. Toppen leken me ook erg mooi maar achteraf blijken ze wel erg klein. Verder vel heel erg veel thc op de kleinere blaadjes. De grotere bladeren heb ik weggeknipt en de meeste kleintjes heb ik laten zitten ivm curen? meer smaak? tijdens drogen. We zullen wel zien hoe het smaakt. Verder gelukkig geen extra toprot tijdens het droogproces gevonden.

Ik moet zeggen dat het goed heeft geholpen om de toprot ZEER lokaal weg te knippen. Naar mijn mening hoef je niet gelijk alles te amputeren. Wel enigzins voorzichtig. Het lijkt me een schimmel dus sporen dus gevoelig voor uitzaaiingen.

Verder hebben mijn katten zo vaak langs de plant gelopen dat er OVERAL kleine haartjes zitten. De meeste heb ik inmiddels al weg kunnen halen maar ik vraag me wel af of het erg ongezond zal zijn als je een paar zeer kleine haartjes in je bongo hebt.

Dat zijn mijn bevindingen tot nu toe. Het is mijn eerste echte plant en alle goede lessen meenemen naar volgend seizoen.

Ik ben tot slot wel benieuwd wat de aller beste plant is om buiten te kweken. En dan ook een plant die goed tegen dit klimaat kan. Wellicht een plant die niet zo lang nodig heeft om volwassen te worden en natuurlijk een plant waar lekker veel vanaf komt.

ps: Fotos van de oogst komen later

Comment

Ongezond weet ik niet eigenlijk, maar haren roken is wel heel smerig.. bleh.gif sick-puking-smiley-emoticon.gif
                    Logisch ook, anders waren we allemaal coiffeur.

Comment

Is 't al droog ?
                      Ben wel benieuwd naar foto's. Het resultaat na 4/5 weken bloei.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Smokegroen View Post

Ik ben tot slot wel benieuwd wat de aller beste plant is om buiten te kweken. En dan ook een plant die goed tegen dit klimaat kan. Wellicht een plant die niet zo lang nodig heeft om volwassen te worden en natuurlijk een plant waar lekker veel vanaf komt.

ps: Fotos van de oogst komen later
                        Allerbeste plant durf ik niet te zeggen en behaalde resultaten in het verleden bieden geen garanties voor de toekomst, maar ik was gister erg blij met Danish Snow. Heb hem na ca 7 weken bloei geoogst, nadat ik bij verschillende afjes erg veel heb moeten weggooien vanwege 'verstopte'
                        pluizige plekken.

Last edited by Stemma; 5 November 2014, 10:54.
                        Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Bezig...
                        X