Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe groei je wietbomen in Nederland/Belgiė?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
    Elk jaar doen tientallen kwekers weer hun best een goed buiten-kweekverslag te maken.
    Als je die nou eens door gaat lezen van de afgelopen jaren, dan weet je meer over soortjes dan dat je bij een verkoper gaat vragen "wat is de beste".

    PP is zo'n soortje bijvoorbeeld, waar Doe Maar het over heeft.
    Purple Power that is, offcuz [ATTACH=CONFIG]245055[/ATTACH]..Da's een Haze x Skunk.

    Vergeet niet dat Joost dat nummer al meer dan 35 jaar geleden schreef.
    De basisbeginselen om wiet te kweken zijn niet veranderd, de ontwikkeling van soortjes wel.
    Zo is er (om maar iets te noemen) ook Brabants Wit, eigenlijk is dat een gewone Purple Power, die niet paars wilde worden.

    Er is veel kaf tussen het koren bijgekomen, qua zaden.
    Lets not criticize but legalize

    Comment


      #17
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

      Comment


        #18
        Oorspronkelijk geplaatst door Gps View Post
        Mijn grootste probleem op dit moment is dat ik geen idee heb, hoe ik aan goed zaad kom.
        En met goed bedoel ik dus geschikt voor hier.
        Das lastig met al die internethypes en troep op de markt en een standaard die steeds verder omlaag kruipt.
        Logisch want echte beroepskwekers zetten hun verslagen zelden op internet.

        Persoonlijk houd ik me voor 90% bij het oude vertrouwde en 10% experimenteer ik om te kijken of het beter kan. Volgend jaar probeer ik bv extreme Africaanse sativa's en Neville's Haze in de hoop dat die autoflowering traits hebben, gebaseerd op eerdere ervaringen met Thai en Jamaica. Ook ga ik al mijn favoriete indoor soorten proberen en dan zie ik wel waar het schip strandt, nooit geschoten is altijd mis.

        Het oude vertrouwde voor mij naast Bubble Gum is Durban Poison, maar die is 31 jaar oud en ik zou niet durven zeggen of die van Dutch Passion de moeite is. In America is Durban Poison een van de populairste strains, maar die van DP scoort juist heel slecht en die foto van ze ziet er verschrikkelijk uit. Ironisch genoeg heb ik die als freebee gekregen, dus hopelijk valt het mee. GirlScoutCookies is ook een DP kruising, het heeft echt graal potentie. Nergens ter wereld wordt meer wiet verbouwd als in Zuid Africa, die hebben al duizenden jaren verstand van zaken die wij nog moeten ontdekken.

        Oorspronkelijk geplaatst door Gps View Post
        En volgens Doe maar moet ik dus zaad hebben van planten die al drie (tot 7 geloof ik) generaties, hier gegroeid hebben.
        Ja, maar das een kwestie van geloof, geloof ik.

        Als ze al hier groeien passen ze zich aan schadelijke organismen en ziektes aan, maar helaas gebeurt dat andersom ook dus dat is een soort wapenwedloop. De praktijk is weerbarstiger dan de theorie. Uiteindelijk is het waarschijnlijk het best om die plant te hebben die zich telkens het snelst aanpast.

        Terwijl ik alle outdoor kweekverslagen zat door te spitten viel me iets op wat betreft toprot e.d. De kans daarop lijkt veel groter als je in potten kweekt dan wanneer je dat in de volle grond doet. Dat zal dan bv aan de vochtigheid van de bodem liggen, maar ook aan het feit dat grotere planten sterkere verdedigingsmechanismen hebben en in de volle grond kunnen communiceren met hun wortels. Misschien dat daarom al dat autospul zo gevoelig is.
        Last edited by Bubbleblower; 4 November 2014, 00:13.

        Comment


          #19

          Comment


            #20
            Oorspronkelijk geplaatst door MWay View Post
            De grootste cannabisplant die ik gezien heb
            3,5 meter
            3.5 Meter is netjes, maar 5 meter is ongeveer 3 keer zo groot en dat is dus de bedoeling.


            Oorspronkelijk geplaatst door 490582
            Volgend jaar is er het perfecte moment voor, ervan uitgaande dat de geschiedenis zich herhaalt.
            Dit zijn de 10 hoogste temperatuur gemiddelden in Nederland in de afgelopen 308 jaar:
            jaar jaargemiddelde
            2014 11,5
            2007 11,2
            2006 11,2
            2000 10,9
            1999 10,9
            1990 10,9
            2011 10,9
            2002 10,8
            1989 10,8
            1779 10,7
            Last edited by Bubbleblower; 16 January 2015, 22:11.

            Comment


              #21
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

              Comment

              Bezig...
              X