Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voorbereiding volle grond kweek 2015

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Voorbereiding volle grond kweek 2015

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik heb vorig jaar mijn eerste kweek gehad met 5 planten maar dat ging in de bloei periode niet goed inverband met schimmel daardoor mis ik ongeveer 3 kwart van mijn gehele oogst. En daarboven op waren het ook geen super toppen op 1 plant na.

    Daarom ga ik het dit jaar anders aanpakken met meer wat voorbereiding. Ik had gelezen dat je een paar maanden daarvoor de grond moet bewerken zoals de grond eens in de zoveel tijd moet omspitten en op tijd bemesten met kippenmest zodat de grond voedingsrijk word, is dat werkelijk waar of is er nog iets beters? Zo ja zou ik dat graag weten. Maar ik weet niet wanneer ik dat moet doen en hoe ik aan die kippenmest kom en hoeveel per m2. Daarom vraag ik hier naar jullie advies.

    Mijn Tuin is een kleine 12 m2 voor opnieuw 5 planten. Vorig jaar dacht ik dat het de ideale locatie was omdat er veel brandnetels groeiden. Maar ze kwamen als nog voeding te kort en heb ik ze npk bij gegeven, maar ik wil dit jaar minder tijd aanbesteden en meer tijd aan de voorbereiding. De planten van vorige jaar waren White Widow en Flowerpower. Dit jaar kijk ik naar planten die iets meer geschikt zijn tegen vochtige plaatsen door de mist etc. Dus dit jaar Kijk ik naar : "Hollands Hope" en "Frisian Dew". Is dit een goede keuze?

    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

    Greetz😉

    #2
    Re: Voorbereiding volle grond kweek 2015

    Met die soortkeus ga ik je niet helpen.

    Met die grond, dat noem ik al enkele jaren in mijn topics. Belangrijk zijn een paar dingen:
    - Hoog compostgehalte (je kunt bijvoorbeeld een stapel bladeren/knipafval/vermalentakken die je deze hefst uit je tuin harkt, begraven/mengen met je aarde)
    - Kleigehalte verhogen -> Zorgt voor langere houvast van voeding en voor minder watergifte, ook een mooi thuis voor schimmels en bodemleven
    - Zuurgraad checken -> Altijd nodig.
    - Bemesten met iets anders dan kippenmest gaat ook prima -> neem biologisch afbreekbare korrels en houd de verpakking aan (die zal neerkomen op; rond september bemesten, en rond februari en juni ofzo). Je mag best een of twee handjes meer strooien dan de verpkking aangeeft.
    - Vergeet geen sporenelementen -> zijn altijd nodig en vrij gauw uitgeput, denk aan Fe, Zn, Mb, Mg, etc.
    - Koop een losse bloeivoeding voor de bloeiperiode (kan in korrelvorm of in vloeibaar, met beide hun voor en nadelen)
    - Zet schimmels uit in de grond (door transplantatie van een stuk bosgrond bijvoorbeeld, of door ze te bestellen) en zorg dat die schimmels te eten hebben, zie compost.

    Je kunt daarnaast een wormentoren/bokashisysteem opzetten, dan heb je rijke compost die je als toplaag het hele jaar door kunt strooien.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Voorbereiding volle grond kweek 2015

      Oke bedankt,

      Dus na het omspitten in deze maand moet ik kalk toevoegen aan de grond en dan een paar maanden later meststoffen bijvoegen?

      En de bladeren en tuinafval gewoon op de grond of in de grond en dan een laag aarde er overheen? Mijn vader zei dat gebruikte koffiefilters met koffie ook enorm goed helpt met de bodem te verbeteren.

      En ipv kippenmest kan dus bijvoorbeeld ook paardenmest ?

      Greetz

      Comment


        #4
        Re: Voorbereiding volle grond kweek 2015

        Informatie over Binnen wiet kweken. Dit board is enkel bedoeld om informatie uit te wisselen en te discussiëren over binnen wiet kweken. Stel je vragen over het kweken van wiet in het daarvoor bestemde forum!


        Hier schreef ik ooit een hele beginpagina vol met tips, om ditsoort topics te vermijden https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...tenthread-2012
        Kijk daar eens.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: Voorbereiding volle grond kweek 2015

          Er zou eigenlijk een jointjedraaien boek moete komen. goed idee toch

          Comment


            #6
            Re: Voorbereiding volle grond kweek 2015

            Met op de voorpagina een wietboom van 5 meter, dan wordt het een bestseller

            Oorspronkelijk geplaatst door ltb View Post
            planten die iets meer geschikt zijntegen vochtige plaatsen door de mist etc
            Je kunt het ook omdraaien en het vocht en de mist verminderen.
            Dikke indica's hebben dan blijkbaar geen last van schimmel meer, zelfs als er een maandrecord regen valt.

            Comment


              #7
              Re: Voorbereiding volle grond kweek 2015

              hahaha juist dikke indica's hebben daar last van bubbleblower. Komt door de compactheid van die toppen; ze houden langer vocht vast, je kunt beter een vroege sativa hebben. Maar er zijn altijd uitzonderingen die mensen zelf moeten ontdekken.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Re: Voorbereiding volle grond kweek 2015

                Ja ik druk me weer onhandig uit.

                Wat ik bedoel is als je het om weet te draaien dan zelfs dikke indica's blijkbaar geen last van schimmel meer hebben.
                Dat heb ik ervaren met soorten als BG, WW en Afghaan, terwijl het letterlijk natter was dan ooit.

                Ik heb me jarenlang afgevraagd waarom ik buiten nooit last van schimmel had en recentelijk viel eindelijk het kwartje, dankzij een video die ik hier zag. In mijn geval lag dat aan een dikke haag coniferen rondom de hele tuin. Die trekt alle schimmels aan en vernietigt ze kennelijk en houdt ook de bodem droger. Het vermindert bovendien de electrische stress voor je planten, waardoor ze veel groter (en dus resistenter) worden.

                Oorspronkelijk geplaatst door ltb View Post
                "Hollands Hope" en "Frisian Dew". Is dit een goede keuze?
                Eerlijk gezegd niet, je kunt veel beter je favoriete soort nemen, liefst een groene sterke plant.
                De mijne is natuurlijk Serious Bubble Gum, die heel vroeg en graag begint te bloeien.
                Datzelfde geldt voor veel Africaanse sativa's die naar verluidt een autoflower trait hebben.
                Ik vermoed mede op basis van eigen ervaringen dat alle equatoriale soorten die hebben, omdat ze moeten reageren op een miniem verschil in minuten licht. Voor de zekerheid groei ik volgend jaar BG en antieke DP(xSK#1), maar ik ga zeker ook NH, Malawi uit Malawi enz. proberen. Met wiet loont het vaak de moeite om eigenwijs te zijn.

                Comment


                  #9
                  Re: Voorbereiding volle grond kweek 2015

                  Oorspronkelijk geplaatst door WeedFan View Post
                  Er zou eigenlijk een jointjedraaien boek moete komen. goed idee toch
                  Ik denk dat dat niets zou uitmaken, dat zou dan ook niet gelezen worden.
                  In de bibliotheek kun je namelijk tientallen zo niet honderden naslagwerken vinden over tuinieren en hoe de grond te verbeteren.
                  Het is niet dat alle info hier op JD ook nog niet staat, het is de luiheid van de topicstarters die deze terugkerende vragen veroorzaakt. Daar doe je niks aan.
                  Zie bericht #4 van LR2.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Voorbereiding volle grond kweek 2015

                    Gebruik volgende keer Eseq van Biiquant.

                    Comment


                      #11
                      Re: Voorbereiding volle grond kweek 2015

                      Thx,

                      Ik heb volgens mij de meeste voorbereiding getroffen, ik heb de tuin helemaal om gespit en ongeveer een kleine halve meter onder de grond mest neergelegd(van de mestbult).
                      Ik heb onder paardenmest, kippenmest en gewoon groene afval zoals bladeren. Daarna weer aarde overheen gegooid en met een zeil bedekt, en dan met een paar tegels er op.

                      Ik vroeg me nog wel af als ik kalk over de grond heen moest doen of zo iets dergelijks.

                      Nog meer tips & tricks zijn van harte welkom.

                      Greetzzz

                      Comment


                        #12
                        Re: Voorbereiding volle grond kweek 2015

                        Perliet zou ke er aan kunnen toevoegen. Je hebt je eigen mest toegevoegd dus ik weet niet of het slim zou zijn om bodenleven, humus endergelijke eraan toe te voegen.

                        Comment


                          #13
                          Re: Voorbereiding volle grond kweek 2015

                          Oorspronkelijk geplaatst door akamg View Post
                          Perliet zou ke er aan kunnen toevoegen. Je hebt je eigen mest toegevoegd dus ik weet niet of het slim zou zijn om bodenleven, humus endergelijke eraan toe te voegen.
                          En dan gewoon met de grond mengen, met bijv. Een kleine frees van diepte van 30 cm???

                          Comment


                            #14
                            Re: Voorbereiding volle grond kweek 2015

                            waarom perliet en geen cocos(briket)?
                            cocos staat dichter tot de natuur dan perliet en het houdt ook nog es vocht vast
                            ...

                            Comment


                              #15
                              Re: Voorbereiding volle grond kweek 2015

                              Hydrokorrels of vermeculiet is ook mogelijk keuzes genoeg

                              Verstuurd van mijn GT-I8150 met Tapatalk

                              Comment

                              Bezig...
                              X