Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een aantal wietplantjes buiten kweken.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Een aantal wietplantjes buiten kweken.

Korting op 420shop
    Dit jaar wordt mijn 1e keer dat ik wietplantjes ga kweken.

Ik doe het puur voor de hobby.

Ik wil ook zodra ik begin met het ontkiemen om de dag een foto maken, en dat hier op het forum zetten.

Ik wil er graag een stuk of 3/4 groot laten worden.

Omdat dit mijn 1e keer is dat ik ze ga kweken, en dus nog geen ervaring heb. zal ik nog wel het een en ander te vragen hebben.

Ik denk dat ik 5 'Hollands Hope' zaadjes ga kopen, dit doe ik omdat ik gelezen heb dat dit een sterke plant is, en geschikt voor buiten.
    -Is dit een beetje eengoede keus?

-wanneer moet ik ze nou laten ontkiemen? kan dat nu al, of moet ik wachten tot half maart/april?

Als ze zijn ontkiemd zijn wil ik ze gewoon in kleine potjes doen met potgrond. de potgrond heet: 'Fleurella' en het is bemest.
    -kan dit?

Als ze dan groot genoeg zijn om naar buiten te kunnen. dan wil ik ze in een grotere pot zetten, met weer deze potgrond, gemengd met(hout)as.
    -kan dit?

Daarna wil ik ze dus of in een grote pot hebben, of in de open grond.
    -wat raden jullie mij aan?

Ik hoor graag tips van julile. !

ik kweek nu zelf Hollands Hope binnen onder TL (staat bij Micro kweekverslagen) ze groeien goed en de plant heeft goeie voordelen zoals schimmel bestendigheid. je moet zelf aleen beslissen wat je wilt want hollands hope is geen sterk wietje

je kan ze laten ontkiemen waneer je wilt als je ze maar tot mei binnen houdt (of tot dat het mooi weer is buiten ) als je ze voorgroei geeft worden het grotere planten. ik ga mijn HH zelf 2 weekjes voorgroei geven tot dat ze een redelijk steeltje hebben en wortels zodat ze het buiten weer aankunnen.

ik heb zelf mijn zaadjes in de goedkoopste bemeste potgrond van de gamma gedaan en ze zijn allemaal ontkiemt

Hout as weet ik niet zeker, zolang er maar geen giftige stoffen inzitten en niet te veel indoet kan het wel denk ik (niet cker)

wat ik aanraad is tot dat de plant groot genoeg is om een kleine storm of hoosbui in de zomer kan overleven (60 cm met redelijke steel ofzo) en dan in de grond zetten... zolang ze in een pot zitten kan je ze nog binnen zetten met noodweer!

Comment

Oke, als ik het dus goed begrijp kan ik beter wachten tot ong. april?
      want dan schijnt de zon vast meer,

want als ik hem nu neer zet, dan zal hij vast erg gaan schieten omdat hij weinig licht krijgt.
      Ik ben niet van plan om hem onder een lamp te plaatsen namelijk.

Dat Hollands Hope niet een erg sterke wiet is maakt mij niet zoveel uit.
      Ik ga het niet allemaal op roken dus.

en als je hem dan overgepot hebt in een grote pot. Doe je er dan ook gewoon nog van dat goedkope potgrond in?
      of doe je er speciale mest oid bij in.

Comment

Dutch hope staat bekend om zijn sterke en schimmel bestendige karakter.

Je kan ze laten ontkiemen laatste week van maart, eens de spruiten boven zijn kan je ze binnen wat voorgroei geven op de vensterbank of onder tl buis max op 5a10 cm van het plantje, anders gaan ze te veel strekken!

Ga je ze telen in potten, of in volle grond?
        Als je ze in potten buiten zet, heb je de kans om ze vroeger te beginnen te verduisteren, bv eens ze 12 uur in het zonnetje hebben gestaan kan je ze binnen zetten (schuur) en 12 uur volledig donker! Kan wel wat stress teweeg brengen en een dagelijkse sleur van de potten, aan jou de keuze.

Grtz
        Last edited by westport; 25 February 2009, 16:27.
        420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
        Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

Ik denk dat ik ze in potten ga zetten.
          want net zoals Nerub zei. je kan hem dan snel binnen zetten met een hoosbui, en wij hebben hier nog wel eens raar weer in ons kikkerlandje dus dan kan een pot met gaten in de bodem geen kwaad.

Om ze 12 uur binnen en 12 uur buiten te zetten is wel een goed idee, alleen om elke dag met die potten te sjouwen lijkt mij iets minder.. dat ga ik dus denk ik niet doen, daar laat ik moeder natuur zijn gang wel mee gaan..
          in ieder geval bedankt voor de reacties!

Comment

verplaatst naar vragen!

als je aan je kweekje begint en er komt een verslag van, dan mag je die bij kweekverslagen zetten

grtzzz

Comment

Ik zou ze na het ontkiemen ,tussen bijvoorbeeld 2 vochtige keukenrolvelletjes, ze zeker niet in potgrond zetten.
              Deze kan je zaadjes als het ware verbranden. Koop kleine potjes, vul deze met zaai- en stekaarde en steek je zaadjes 0.5cm de grond in.
              Geef ze wat water. De eerste dagen blijft je grond nog goed vochtig, dus geef ze pas water wanneer de grond droog is.
              Voor de perfecte start kan je een klein beetje wormenmest in je zaai- en stekaarde mengen. Overbemesten is praktisch onmogelijk met deze meststof.
              Good luck!

Greetz,
              zion

Comment

Ik heb paar dagen geleden zaadje gezaaid en ze zijn nog niet uitgekomen
                Wanneer kan verwachten dat ze ontkiemen na hoeveel dagen?
                Ik heb ze in speciale aarde bij growshop gekocht in gezaaid en 0.5 cm diep.

Alvast bedankt.

Comment

Zullen binnen 3 dagen wel hun hoedje tonen.
                  Hopelijk heb je ze nu nog niet in batmix gestopt! Welke aarde is het precies?
                  Gelieve je vraag in het vervolg niet in andermans kweekverslag neer te zetten AUB.
                  Zie dat je hier nieuw bent, gelieve je ff eens voor te stellen in de member introduction aub, en geniet van vele voordelen!

Grtz
                  Last edited by westport; 11 March 2009, 14:56.
                  420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                  Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

ik ben ze dus van plan eind maart te gaan zaaien, en dan voor het raam op de vensterbank te zetten, en dan ong, 2 weken later naar buiten.. (Hollands Hope)

Kan dit dan al, ivm de nachtvorst enzo?..

Comment

Wanneer moet ik mijn zaadjes nou laten ontkiemen?
                      kan dit al? ik zet ze namelijk niet onder lampen of tl.
                      gewoon op de vensterbank voor het raam. en als ze dan groot genoeg zijn buiten.
                      Maar kan dit nu al? of kan ik beter even wachten

Comment

Bezig...
                      X