Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wietplanten 3,6 meter hoog

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

wietplanten 3,6 meter hoog

Korting op 420shop
    Hallo mede-kwekers,
    Afgelopen jaar voor het eerst cannabis buiten gekweekt, het ging goed de hawaiian snow had ik op 3,6 meter hoogte.
    de bloei kwam wel erg laat, pas in begin september dus hebben ze maar 7 weken lang kunnen bloeien, toen kwam er toprot in.
    Snel oogsten omdat toprot wel erg snel kan gaan, toch heb ik er wel veel toppen van kunnen knippen, paar grote en vele kleintjes.

Vraag aan jullie is: Zijn de kleine topjes wel bruikbaar, zit er wel werkzame stof in?
    Ik heb ze wel allemaal geknipt, heb ik hier goed aan gedaan of heb ik die tijd beter kunnen besparen.

Omdat de zomer dit jaar goed was heb ik nog wel kunnen oogsten, maar als je een gemiddelde zomer hebt dan kun je denk ik beter een vroegbloeier hebben.

Vraag: Wie weet een soort die vroeg bloeit en het goed doet in het Nederlandse klimaat.

Vraag: wie weet een mediewiet (Graag een goedwerkende pijnstiller met weinig high of stoned effect) die ook vroeg bloeit zodat ik hem buiten kan opkweken.
    Dit wil ik gaan doen voor iemand die last heeft van reumatische aandoeningen.

Graag hoor ik van jullie,groet Klus555.

Re: wietplanten 3,6 meter hoog

Ja, de kleine topjes kun je ook gewoon roken en hebben effect.

De andere twee vragen, daar zijn boeken vol over geschreven hier op het forum. Neem een bak koffie, een voorraad snabbels en ga lekker een dagje zitten neuzen is mijn advies.
    Want: iedereen heeft een andere voorkeur/favoriet afhankelijk van duizenden factoren. Een ultieme soort, die bestaat niet. Of misschien voor mij wel, maar een ander zou daar niet tevreden mee zijn.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

geen pic's van dat boompje?
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Klus555 View Post
        Dit wil ik gaan doen voor iemand die last heeft van reumatische aandoeningen.
        - dat is vriendelijk van jou , moest je echt niet doen
        Last edited by QnQ; 17 February 2020, 20:37.

Comment

Voor medi wiet kijk je meer richting de CBD van de plant. dit zorgt voor het pijnstillend effect. Er is hier of het forum denk ik zelf een lijst met heel veel soorten op of ja kan natuurlijk even kijken op google onder mediwiet en je gaat ook een hele lijst krijgen met de verschillen van elke soort.
          Last edited by QnQ; 17 February 2020, 20:35.

Comment

De ruderalis indica heeft een lager thc en een hoger cbd gehalte.. en prima te roken of hasjolie van te maken om te druppelen...

dat doen de meeste mensen hier die het medisch gebruiken.

Comment

Alleen moet je er dan 60 zetten om wat oogst te hebben, maar daar is wel overheen te komen als je een paar hectare land hebt.

De "welke soort moet ik zetten" vraag staat het forum vol mee.
              LR2 had alles al beantwoord eigenlijk.

Of vraag degene voor wie je kweekt welke soort hij/zij gebruikt.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door amazing View Post
                - dat is vriendelijk van jou , moest je echt niet doen
                Waarom zou ik dat niet moeten doen?

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                Ja, de kleine topjes kun je ook gewoon roken en hebben effect.

De andere twee vragen, daar zijn boeken vol over geschreven hier op het forum. Neem een bak koffie, een voorraad snabbels en ga lekker een dagje zitten neuzen is mijn advies.
                Want: iedereen heeft een andere voorkeur/favoriet afhankelijk van duizenden factoren. Een ultieme soort, die bestaat niet. Of misschien voor mij wel, maar een ander zou daar niet tevreden mee zijn.
                Hallo RL2,
                Bedankt voor jou reactie,
                Als ik een klein topje fijn maak,dan komt er soms wel geur af en soms ook niet.
                De topjes waar geur afkomt gebruik ik en de anderen gebruik ik niet. Ook omdat de plant maar 7 weken gebloeit heeft.
                De samenvatting zal ik even doornemen jkan zijn dat ik daar nog een vraag over heb.

Hallo Matsy 80

Dit familielid zou een beginner moeten zijn, maar ik twijfel er goed aan te doen.
                laat nu de olie maken van knipsel van Withe Widow, Amnesia Libonator , de Super Lemon Haze en de Haiwaiian Snow.Wel allemaal appart.
                Ik weet niet als dit geschikt is voor olie tegen reumatische aandoening?
                Het THC gehalte is gemiddeld hoog en de CBD laag.
                Als je er overdag alleen maar stoned en high van wordt dan is het middel erger dan de kwaal.
                Als het knipsel van deze planten niet goed is voor medicinale olie dan hoor ik dat graag.
                Vraag : werken de werkzame stoffen in olie gelijk aan als je het Rookt?

Daarom ben ik aan het zoeken welke plant ik in 2015 ga kweken voor een gewenst resultaat, voor mijn familielid.

Hallo Vrankmeister,

Bedankt voor jou reactie, hier kan ik wat mee
                Heb hem even vluchtig bekeken, is het zo dat indica meer cbd produceerd?

Hallo QnQ,
                Ik heb wel 3 hectare weiland, maar ik hou mij aan de regels dus zet ik er niet meer dan 5 buitenplanten.
                diegene waarvoor ik gekweekt heb is een beginner, ze wilde het proberen.
                Wat plant betreft zal je wel veel moeten hebben, dit is wat ik er over las.Een Cannabis Ruderalis-plant is gemiddeld zeer klein: helemaal volgroeid slechts tussen 30 en 80 cm. Hij produceert slechts enkele takken en heeft brede bladeren, vergelijkbaar met die van de Cannabis Indica. Wanneer de bloei is begonnen, groeit de Ruderalis zelfs nog minder dan een Indica-ras.
                Ook nog bedankt voor jou reactie.
                Last edited by Klus555; 29 December 2014, 11:25.

Comment

Hoi,

Ik heb hier een lijst van soorten mediewiet:

Medicinale soortenlijst:

Afghanica: Misselijkheid, pijn
                  Afghani x Nevel: PMS
                  AK-47: Pijn, misselijkheid, depressie, slapeloosheid, hoofdpijn
                  : Astma
                  Apollo 13: Rugpijn
                  Tante Em: ziekte van Crohn , MS
                  Aurora B: Misselijkheid, gewrichtspijn, artritis
                  Berry Bolt: Slapeloosheid, gewrichtspijn
                  Big Bang: Verlicht spanning & verbetert de stemming, tegen angstklachten, zeer bekend om zijn geneeskrachtige eigenschappen.
                  Big Kahuna: Hernia pijn, artritis
                  Blue Black Widow HIV, rugpijn
                  Black Vietnam: Misselijkheid, spierkrampen, pijn
                  Blue Fruit: Ziekte van Crohn , spierkrampen
                  Blue Moonshine :Angst, depressie, slapeloosheid
                  Blue Satelliet x Jack Herer: Depressie, misselijkheid
                  Blue Satelliet: Pijn, misselijkheid, slapeloosheid, angst, spierspanning
                  Blue Berry: Misselijkheid, slapeloosheid, pijn
                  Big Sour Bubble: Pijn, angst en paniekklachten
                  Bonzo Bud: Spierpijn, migraine
                  Budacolumbia: Misselijkheid
                  Burma Berry: Migraine, depressie
                  Birmaanse Kush: angst, depressie
                  C99 x Great White Shark: Angst
                  Cali-O: Misselijkheid
                  Katalysator: PMS
                  Cinderella 99: Misselijkheid
                  CIT: Pijn, misselijkheid, slapeloosheid
                  Citral: Slapeloosheid
                  Creek: Spondilose, Hepatitis C, hernia, IBS, Cystitis, algemene pijn, slapeloosheid
                  Dynamiet: Astma, Crohn Ziekte, Hepatitis C
                  Sour Diesel NYC: Oedeem, epilepsie, fibroomyalgie, zenuwpijnen
                  El Nino: Misselijkheid, slapeloosheid
                  Fieldale Haze: Angst, rugpijn
                  Fig Widow: Rugpijn, psychose
                  Firecracker: Angst, depressie, misselijkheid
                  G13 x PK: Misselijkheid, algemene pijn, slapeloosheid
                  G-13 Haze: Depressie, pijn, ADD, ADHD
                  Grapefruit: Artritis, Hepatitis C, pijn, misselijkheid
                  Green Queen: Epilepsie, nek en rugpijn.
                  Green Spirit x Timewarp x Herijuana: RLS, slapeloosheid, migraine, algemene pijn
                  Green Spirit: Misselijkheid, hoofdpijn, lichaamspijn
                  Herijuana x Trainwreck: Diabetesche neuropathie, algemene pijn, slapeloosheid, misselijkheid
                  Herijuana: Pijn, misselijkheid, slapeloosheid
                  Ice Princess: Migraine
                  Jack Herer: Angst, fibroomyalgie
                  Juicy Fruit: Slapeloosheid,algemene pijn, angst
                  Misty Kali: Misselijkheid, depressie
                  Kail-X: Pijnklachten
                  Killer Queen: Depressie, rugpijn
                  Krinkle - Kush x Frissian Dew),: Spasmes, misselijkheid
                  Leda Uno: Slapeloosheid
                  Finally Legend- Indica x Herijuana: Spierspasmen, pijn
                  Finally Legend Indica: Slapeloosheid
                  Lemon Skunk: Slapeloosheid, rugpijn, migraine
                  Lifesaver: Misselijkheid, hoofdpijn, pijn, slapeloosheid
                  Lollipop Cachexie: Hernia, oedeem, algemene pijn, algemene malaise, glaucoom, migraine, misselijkheid, post-traumatische stress klachten
                  Lowryder: Misselijkheid, pijn, hoofdpijn
                  LSD: Misselijkheid, angst, depressie, hoofdpijn
                  M-39: Depressie
                  Magic Cristal: Migraine, PMS, depressie, SADS, manie, misselijkheid
                  Mango x NOrtherlight: Pijn, misselijkheid, slapeloosheid, angst
                  Mango: Rugpijn, misselijkheid
                  Master Kush: Misselijkheid, diabetische neuropathie, algemene pijn, algemene malaise, glaucoom, Hepatitis C, spierkrampen, misselijkheid, zenuwwortelpijn
                  Nevils Haze: Hepatitis C, rugpijn, slapeloosheid, misselijkheid
                  Motarebel Oguana Kush: Zenuwpijnen, spierkrampen, rugpijn, hoofdpijn, slapeloosheid
                  Mountainberry: Slapeloosheid, migraine, pijn
                  Northerlight # 1: Artritis
                  Northerlight # 2: Misselijkheid, slapeloosheid
                  Northerlight x Jamaican: Artritis
                  Northerlight x Cinderella 99: Depressie
                  Northerlight x Shiva: Algemene pijn, rugpijn, tandpijn
                  Northerlight: Angst, zenuwpijnen, slapeloosheid
                  Northern Berry: Pijn
                  Oregon 90: Slapeloosheid, algemene pijn, RLS, pijn, misselijkheid
                  Original Mystic: Epilepsie
                  Phaght Betty: Extreme magerheid, degeneratieve been/schijfziekte, post-traumatische stress stoornissen
                  Queen Bee: pijn van de nek en hals
                  Sensi Star: Migraine
                  Shiska Berry (Dutch): Migraine, angst, slapeloosheid, misselijkheid
                  Skunk # 1: Misselijkheid
                  Snow White: PMS
                  Sour Cream: Slapeloosheid, algemene pijn, misselijkheid
                  Stardust 13: Pijn, misselijkheid, slapeloosheid
                  Strawberry Cough: Rugpijn, depressie
                  Super Special x AK-47: Pijn, slapeloosheid
                  Super Special: Misselijkheid, slapeloosheid, spierpijn, depressie, angst, SADS, manie
                  Super Silver Haze: Misselijkheid, depressie
                  Super Thai: Depressie
                  Sweet Blue: Hernia, diabetesneuropathie, oedeem, fibromyalgia, spierkrampen, misselijkheid, hals/stekelpijn
                  Sweet Teeth: Depressie
                  Trainwreck x Herijuana: Misselijkheid
                  Trainwreck:Angst, artritis, diabetische neuropathie, depressie
                  Trainwreck x LUI: Artritis, misselijkheid
                  TX: Artritis, Astma, algemene pijn, glaucoom
                  Ultra Green: Slapeloosheid
                  Wakeford: Angst, misselijkheid, slapeloosheid
                  Witte Rhino: Rugpijn, algemene pijn, slapeloosheid
                  White Russian: Pain, Misselijkheid
                  White Widow x Big Bud: Depression
                  White Widow: Spierdystrofie, hepatitis C, Post-Traumatische Stress klachten

Comment

Maak mij even in de war zeg!
                    Ik zal hem bestuderen.
                    Bedankt Matsy80.

Comment

Hehe Klus,

Ik ken dat maar zo weet je naar wat je juist moet zoeken

Graag gedaan

Hallo Matsy 80

Dit familielid zou een beginner moeten zijn, maar ik twijfel er goed aan te doen.
                      laat nu de olie maken van knipsel van Withe Widow, Amnesia Libonator , de Super Lemon Haze en de Haiwaiian Snow.Wel allemaal appart.
                      Als je er overdag alleen maar stoned en high van wordt dan is het middel erger dan de kwaal.
                      Als het knipsel van deze planten niet goed is voor medicinale olie dan hoor ik dat graag.
                      Vraag : werken de werkzame stoffen in olie gelijk aan als je het Rookt?

Daarom ben ik aan het zoeken welke plant ik in 2015 ga kweken voor een gewenst resultaat, voor mijn familielid.

Hoi,

Olie heeft alle stoffen die nodig zijn om het medicinaal gebruik. White widow is meer voor trauma's en wat stress, maar het mixen van bepaalde soorten voor een goed resultaat te hebben is zeker goed. want uiteindelijk ligt het van persoon tot persoon af.
                      Wat ik zou doen is misschien een paar soorten maken en olie van te maken en daarmee naar hem/ haar te gaan en te laten testen. De persoon gaat dan heel goed tegen u kunnen zeggen van "die olie heeft goed gewerkt" en zo kan je het weten.
                      Je kan bvb beginnen met kleine hoeveelheden en dus die persoon het zelf laten testen dan ge je 100% weten wat echt goed is voor die persoon.
                      Verschillende flesjres kan je later nog mixen voor een heel goed resultaat te hebben. Als de persoon dan zegt bij deze heb ik meer effect dan het andere kan je dan deze al gebruiken als basis.

VB: je hebt olie van white widow, shark,......... en de persoon vind whit widow olie goed maar nog niet potent genoeg dan kan je beginnen met een basis olie van whit widow en kan je kijken welk deze doet. Dan zoek je de andere soorten en probeer je te mixen. Zo testen ze ook pillen

Als je er nog vragen over hebt stel ze zeker

Comment

Ik heb goede resultaten met de ruderalis indica. Gewoon kwa roken en olie.

Vind het allebei wel relax. Heb veel minder last van pijnen

Comment

Hallo Matsy 80,

Mooi dat je even met mij meedenkt, ik ga het op die mannier proberen
                          Heeft wel even tijd nodig omdat de olie nog gemaakt moet worden.
                          Afgelopen jaar heb ik Withe Widow, Amnesia Libonator , de Super Lemon Haze en de Haiwaiian Snow gekweekt.
                          Wat denk jij hiervan?
                          Volgend jaar wil ik via jou lijst kweken, dus wel met meer CBD en minder THC.

Wat denk jij welke uit jou lijst zou het beste werken tegen reumatische pijnen?
                          Groet, klus555

Hallo Vrankmeister,

Ik heb er even naar geinformeerd, de plant groeit maximaal 80cm hoog dus gaat niet groot worden.
                          Heeft een goede werking en heeft weinig high effect.
                          Hij groei in bepaalde gebieden in Rusland gewoon in de berm, het zaad is erg winterhard.
                          Ik weet alleen niet hoeveel je nodig hebt om olie te maken. ik wil mij wel graag aan de gedoogregels houden.

Groet Klus555
                          Last edited by Klus555; 29 December 2014, 22:29.

Comment

Hoi Klus

Ik heb even wat opzoek werk gedaan voor u.
                            Het eerste wat je moet begrijpen hierin is wat reuma doet. Reuma is eigenlijk een verzameling van pijnen: Gewrichten , spierspasmenpijn, Pijn bij de pezen en dit kan dan artrose veroorzaken.
                            Ik heb dan de basis soort opgezocht en hier denk ik dat je goed mee kan beginnen.

Basis : Aurora B: Misselijkheid, gewrichtspijn, artritis of Berry Bolt: Slapeloosheid, gewrichtspijn.

Ik denk ook door die pijnen dat er heel weinig kan van geslapen worden. Dus denk ik ook aan de gevolgen van die reuma
                            verder kan je dan bijvoegen :

Grapefruit: Artritis, Hepatitis C, pijn, misselijkheid
                            Master Kush: Misselijkheid, diabetische neuropathie, algemene pijn, algemene malaise, glaucoom, Hepatitis C, spierkrampen, misselijkheid, zenuwwortelpijn
                            Northerlight # 1: Artritis
                            Northerlight # 2: Misselijkheid, slapeloosheid
                            Northerlight x Jamaican: Artritis
                            Northerlight x Cinderella 99: Depressie
                            Northerlight x Shiva: Algemene pijn, rugpijn, tandpijn
                            Northerlight: Angst, zenuwpijnen, slapeloosheid

Ik heb dan gemerkt dat de northerlight soorten goed zijn als bijkomende olie omdat die dan ook weer de pijnen zal verzachten maar ook depresie gaat tegen gaan wat dan ook een gevolg kan zijn bij reuma pijn.
                            Uit die Northerlight soorten kan je kiezen dan. Dus eventueel maak je olie van ze allemaal en mix je de soortjes wat bijeen voor het juiste resultaat.
                            Zeker niet van in het begin alles amen doen maar je start bvb met 2 soorten basis : Aurora B of Berry Bold omdat deze 2 soorten de gewrichtspijnen direct aanpakt.
                            Die laat je eerst testen door de persoon zelf. Als dit al voldoende is ben je rap klaar
                            Als het nog niet goed zou zijn pak je 1 basis van bvb Aurora B en ga je beginnen mixen met 1 van de bijvoegende soorten. bvb de master kush omdat deze dan weer meer richting de spierpijnen gaat en zenuwpijnen wat allemaal in reuma zit. en dan terug laten testen. Terug als hij dit dan weer super vindt laat je het zo maar als het niet ok is zoek je dan verder om een mix te maken met bvb 1 van de northerlight soorten en zo kan je verder doen.

Nu reuma is veel en heel verschillend van persoon tot persoon:

Algemeen Er heerst onder de mensen nogal wat verwarring omtrent de term "REUMA".
                            Dit komt omdat sommige artsen enkel over "reuma" spreken wanneer het om een min of meer ernstige ontstekingsreuma gaat.
                            Mensen die lijden aan artrose, in de volksmond soms ook wel "slijtagereuma" of "ouderdomsreuma" genoemd, krijgen dan te horen : "wees gerust u hebt geen reuma".
                            Een woordje uitleg over wat reuma nu juist is, is dus wenselijk.
                            In feite kan men onder de noemer reuma plaatsen:
                            alle ziekten en aandoeningen die pijn en/of misvormingen veroorzaken in de gewrichten, de gewrichtskapsels, de spieren, de pezen, de slijmzakjes en het bot.
                            Worden dus bedoeld: alle aandoeningen van het voortbewegingsapparaat.
                            Oorzaak Zoals men in het algemeen spreekt over "huidziekten", "hartziekten", "longziekten", enz... kan men ook spreken over "reumatische ziekten".
                            Eeuwenlang tastte men in het duister omtrent de oorzaak van de reumatische ziekten. Men maakte nauwelijks een onderscheid tussen de verschillende soorten reuma. Dit is de reden waarom ook nu nog zoveel verkeerde opvattingen over reuma bestaan.
                            Alhoewel er de laatste 50 jaar een enorme vooruitgang geboekt werd wat betreft de kennis van de reumatische ziekten bestaat er nog steeds een enorme kloof tussen die kennis en wat er effectief voor reuma gebeurt !
                            Er kan veel meer tegen reuma worden gedaan dan dat men algemeen aanneemt.
                            Indeling Reuma is dus een verzamelnaam voor niet minder dan 200 verschillende ziekten.
                            De reumatische aandoeningen kan men grosso modo onderverdelen in vier grote groepen : De ontstekingsreuma's
                            De artrosen of slijtagereuma's
                            De weke delen reuma's (de reuma's buiten de gewrichten)
                            De reuma's van het skelet
                            Diagnose Bij een beginnende reumatische aandoening is het van het allergrootste belang zo vlug mogelijk tot een goede diagnose te komen. De behandeling kan dan dadelijk aanvatten.
                            Vooral bij gewrichtspijn moet men de huisarts consulteren. Deze kan dan doorverwijzen naar een reumatoloog.
                            Bepaalde reumatische aandoeningen kunnen een lichte tot ernstige invaliditeit tot gevolg hebben.
                            Een snel medisch optreden kan deze invaliditeit geheel of gedeeltelijk voorkomen.
                            Vooral artritis moet zo vroeg mogelijk onderkend worden.
                            Alarmsignalen van een artritis
                            Behandeling Voor sommige soorten reuma bestaat een genezende behandeling. Bij andere soorten reuma kan de pijn verzacht worden en de ontsteking verminderd of gestopt worden.
                            Een aantal professionele hulpverleners zijn betrokken bij de behandeling
                            Ik heb dit allemaal gecopieerd e

Maar hier zie je dat er verschillende reuma's zijn.
                            maar bij de soorten kan je zien dat het algemeen is dus kan je gemakkelijk zijn wat helpt en niet helpt.
                            Ik heb u nu een basis gegeven waarmee je kan beginnen en als je daarna nog vragen heb stel z maar gerust, als je met meerdere zoekt kom je meestal tot een beter resultaat

Alvast succes,

Matsy

Comment

Beste klus555,

Ik doe meestal 20gram in ethanol oplossen en dan verdampen. Vervolgens word olie die je overhoud verdund met hennepzaadolie tot een flesje van 20ml vol is. zo kan je altijd en overal druppelen. En eventueeel sterker maken mag ook...

Comment

Bezig...
                              X