Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autoflower soortje of gewoon zaad voor buiten?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Autoflower soortje of gewoon zaad voor buiten?

Korting op 420shop
    Hallo heb mijn 1ste kweekje in mammoth tentje achter de rug en nu gaat de boel de zolder op tot volgend jaar . Ben nu laatste week aan het spoelen.
    Ik zou graag nu achter de winter 1 a 2 plantjes zetten buiten in de tuin. Wat is het best autoflower of gewoon fem zaad ik koop altijd seeds uit seedbanks in amsterdam
    thanks
    Attached Files

Re: Autoflower soortje of gewoon zaad voor buiten?

ik zou gewoon 2 vaste planten nemen.
    zetten in juni ong in de volle grond en je hebt genoeg voor een jaar aan de oogst
    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Vorig jaar was mijn eerste kweek buiten, en dat eindige met toprot.
      Ik zit dit jaar juist te denken aan autoflowers om de top rot voor te blijven.

Ik kweek overigens in 25 liter potten, maakt dt nog wat uit?
      Lets not criticize but legalize

Comment

Als je 1 rondje gaat doen is half juni vroeg genoeg om te beginnen met autoflowers.
        Ze groeien maar kort, dus je wil zo lang mogelijk licht hebben.
        In maart is er nog geen 11uur licht, half juni is dat ruim 16 uur dat scheelt aanzienlijk.
        Autoflowers zijn wel gevoeliger voor toprot dan normale planten dus even uitrekenen dat je ongeveer begin oktober klaar bent.

Optimaal zou zijn normale planten te pakken, en die dan rond 1 juli te gaan verduisteren.
        Dan heb je alle voordelen van normale planten en kun je toch op tijd klaar zijn.

Link: Zon op, zon onder tabel 2015
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Comment

Dan krijg je 100% zeker condens. Dat is nog niet zo erg, het vervelendste is:
            - de wind (zakken met geur bij de buren mogen ophalen, leg dat maar eens uit.)
            - Je moet er elke dag bij zijn, voor minstens 8 weken. Om precies dezelfde tijd ook nog.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Ik denk toch voor autoflower te gaan ik heb bij T.H.seeds de auto bubbelgum ze verkopen per 2,5,10 fem seeds ik zou er 2 kopen opkweken in de veranda en dan buiten plaatsen ik heb een grote tuin en kan ze onder een afdak plaatsen waar ze langs 1 kant beschut zijn tegen wind en zijdelinkse regen Op regenachtige dagen.

Op de folder staat dat ze buiten rond de 90-130cm hoog komen En een oogst van 80-150+ g
              flowering time 70-80 dagen from seed

Aangezien dat het autoflowers zijn denk ik dat ze niet zo groot gaan worden en dat de buren er niet te Veel van opmerken het worden max 2 plantjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                Dan krijg je 100% zeker condens. Dat is nog niet zo erg, het vervelendste is:
                - de wind (zakken met geur bij de buren mogen ophalen, leg dat maar eens uit.)
                - Je moet er elke dag bij zijn, voor minstens 8 weken. Om precies dezelfde tijd ook nog.
                Dank je wel, de buren zijn in mijn geval geen probleem, maar dat weg waaien, is een goeie, daar had ik nog niet bij stil gestaan.
                Op het punt van buren heb ik gewoon erg veel mazzel, en dan heb ik het niet alleen over mijn directe buren.

Minstens 8 weken op de zelfde tijd, is wel iets waarvan ik nu al twijfel of ik die discipline wel op kan brengen.
                Maar ik blijf dat de beste oplossing vinden.
                Ik twijfel nog tussen twee strains. Ik heb geen aandelen sensi seed, maar mijn ervaring van vorig jaar was erg positief.
                Drie uniforme planten, drie van de drie zaadjes kwamen uit, en je zag dus geen echt verschil tussen de planten.
                Sensi heeft een zeer grote keus, maar als je selecteert op een koud klimaat, blijven er maar twee over.

Een auto skunk en een early skunk.

Via google vind ik redelijk veel positieve reacties over die early skunk oa ook op dit forum, dus ik denk dat ik na maanden zoeken de juiste strain gevonden heb.
                Sensi seed heeft geen ferm hollands hope (die strain is een tip via dit forum), maar zit wel lekker dicht bij voor mij. Een tien minuten met de bus en dan een 5 of 10 minuten lopen, afhankelijk van welke vestiging ik bezoek.

Comment

Om even op mijn vorige ractie terug te komen, Nederland valt niet onder een koud klimaar maar onder gematigd land klimaat.
                  Denk foutje van mijn kant.
                  De keuze bij sensi seed is dan iets groter voor autoflowers.

Ik denk dat ik niet echt een keus heb dit jaar, en zal waarschijnlijk voor autoflowers gaan. Omdat die minder hoog worden.
                  Het is waarschijnlijk niet slim, als ik ga uitleggen waarom.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gps View Post
                    Vorig jaar was mijn eerste kweek buiten, en dat eindige met toprot.
                    Ik zit dit jaar juist te denken aan autoflowers om de top rot voor te blijven.

Ik kweek overigens in 25 liter potten, maakt dt nog wat uit?
                    Ja dat maakt alles uit.
                    Neem je 50 liter potten wordt je kans op toprot bij wijze van spreken 2 keer zo klein (meer wortelruimte dus lagere VPG).
                    Wat verder enorm helpt tegen toprot is geen autoflowers nemen.

Comment

Een beetje autoflower heeft ruim voldoende aan 15-25 liter. Meer dan dat en je gooit eigenlijk gewoon grond weg. Hoe meer ruimte, hoe meer buffer en minder gezeik, maar echt nodig is het niet. Hier worden ze vam flink formaat in 9L als de grond maar luchtig genoeg is.
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.

Comment

Waarom kijk je niet bij de deense soorten of kruisingen daarvan ?
                        Je zou ook kunnen gaan voor 1 of 2 gewone planten en wat autoflowers erbij ?

Door te toppen of scrogg kan je je plant minder hoog laten worden.

Je hebt toch meer keuze dan alleen Sensi Seeds of is dat je favoriete breeder ?

Kijk voor een soort welke je vroeg kan oogsten.

Op seedfinder vind je ook info voor welke 'locatie" de plant geschikt is.
                        Hier de aanbevolen strains voor noord holland
                        Find marijuana strain/grow info for 'CmSh3'-climates: (Warm temperate, micro- to mesotherm, semi-humid, maritime according to the Klever/Frankenberg specification system.
                        Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Een beetje autoflower heeft ruim voldoende aan 15-25 liter. Meer dan dat en je gooit eigenlijk gewoon grond weg. Hoe meer ruimte, hoe meer buffer en minder gezeik, maar echt nodig is het niet. Hier worden ze vam flink formaat in 9L als de grond maar luchtig genoeg is.
                          We praten langs elkaar heen, autoflowers interesseren me eerlijk gezegd niet, maar het voorkomen van toprot des te meer.

Daarvoor is het heel belangrijk zo veel mogelijk wortelruimte te geven, hoe meer wortelruimte hoe minder kans op toprot.
                          Die 50 liter potten was meer een rekenvoorbeeld, liefst wil je in de volle grond groeien.
                          Toprot begint altijd in de kleinste potten, let maar eens op vanaf nu.

Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
                          noord holland
                          Vooral in de kop van Noord Holland kun je alles groeien. Je kunt een maand eerder planten, een maand later oogsten, je hebt bijna een uur meer zon per dag als de rest van Nederland, een kalkrijke bodem en zelfs de regen is er beter.
                          Als je bv in de Betuwe woont geldt precies het omgekeerde, daar heb je last van veel meer stress doordat de bosachtige omgeving voor meer regen en onweer zorgt en de nachttemperaturen lager zijn.
                          Het buitenseizoen zal in Noord Holland 2 of 3 maanden langer (kunnen) zijn als in de Betuwe.

Comment

In de afgelopen 6-7 jaar heb ik op dezelfde momenten (vanaf vierde week bloei) toprot gevonden in de potten als in de volle grond. Het enige echte verschil kon ik toeschrijven aan genetica, maar niet aan wortelruimte.
                            Ik wil er best op gaan letten hoor maar ik ben benieuwd naar de redenatie erachter.

Comment

In de afgelopen 6-7 jaar heb ik op dezelfde momenten (vanaf vierde week bloei) toprot gevonden in de potten als in de volle grond.
                              Daar moet het maar eens mee afgelopen zijn dan, want je kunt dat helemaal 100% voorkomen.
                              Deze video legt het principe erachter uit:

Ik heb hier een keer proberen uit te leggen wat het voor onze planten betekent:

Het belangrijkste is dat wij zelf de planten ziek maken (zowel binnen als buiten) en dat is doodzonde.

Comment

Bezig...
                              X