Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste buitenkweek hulp gevraagd

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

eerste buitenkweek hulp gevraagd

Korting op 420shop
    Hallo, ik wil dit jaar mijn eerste buitenkweek of kaskweek starten, ik lees al enige maanden van alles op dit forum maar ik word er niet heel veel wijzer van hoe en wat precies te doen. Ik hoop dat jullie een onervaren kweker willen helpen met zijn eerste keer kweken. Ik zal dan ook regelmatig mijn kweekverslag updaten zodra ik geplant heb.

Nu de vragen:

1: Is het slim om in een kweek kas te kweken( voor tulpen ) of in volle grond of in potten, ik woon in een boeren gat met huizen ver uit elkaar dus aan ruimte geen gebrek en geen geuroverlast.
    2:welke soort raden jullie aan als beginner?
    3: Voeding ?
    4: Verder nog handige tips over 1 van deze 3 kweken?, ik wil het namelijk meteen goed doen de eerste keer en niet lopen te pruten

Alvast bedankt,

Re: eerste buitenkweek hulp gevraagd

Wat vind je juist onduidelijk? Soort kiezen moet je al zelf doen.. kijk wat ze in kweekverslagen succesvol gebruiken en kies dar iets uit zou ik zeggen. Hetzelfde met de voeding
    -

Comment

Ik heb super veel gelezen overal daar over ik zat er zelf aan te denken om 5 keer big bud in de tulpenkas te kweken op grote speciekuipen met volle grond erin, zonder toevoegingen, maar nou vraag ik me af of het wel zoveel voordeel geeft om in de kas te kweken ten opzichte van buiten, dat zou ik dus graag horen en ook of big bud daar geschikt voor is

Comment

Waarom in een tulpenkas ?
        Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Omdat het daar lekker warm is , geen last van teveel regen, zon kan er goed bij , kan goed doorwaaien ??

Comment

Gewoon doen wat je leuk lijkt. Misschien de ene helft in de kas, de andere daarbuiten. Wiet heeft niet een echte voorkeur. Zolang het maar warm genoeg is om te groeien. Die eerste paar weken in de kas lijkt me handig; duiven willen nogal eens zaailingen verorberen.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

En dan hebben we het over een echte kas zoals we die in het Westland zien, of over zo'n plastic gevalletje ?
              if #1 {zou ik ze daar lekker in zetten}
              if #2 {kunnen ze fijn in ontkiemen en opgroeien zolang de zon nog niet zo warm is. Als het warm wordt kunnen ze daar beter uit}
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Een echte kas van glas met electrische ramen kachels alles erop en eraan van 200 bij 30 meter ong en een meter of 6 hoog
                Dus de plantjes daar zetten in grote speciekuipen met volle grond van buiten, ramen open en affentoe water geven.
                Misschien later met touwtjes de plant beglijden.
                Dat zou gewoon zo kunnen dan ? Of raden jullie andere grond of voeding etc aan bij zon kaskweek
                ( de kachels etc gaan gwn uit omdat die niet aangaan voor 5 plantjes) en ik doe het niet swinters

Comment

Ik heb geen idee hoe een tulpenkas eruit ziet, ik zie hier alleen bollenvelden maar het klinkt goed.

Als ik op seedfinder naar Big Bud kijk van Sensi Seeds
                  Independent, standardized information about Sensi Seeds cannabis-strain Big Bud! Find phenotypes, comments + detailed profiles, flowering-time, THC-Content, images, prices & stores, extended family-tree & lineages, crossings & hybrids, grow-journals, direct-comparisons, medicinal properties, and much more!

Lees ik dat hij voor binnenkweek geschikt is dus niet voor buitenkweek in Nederland (Wel mediterraan)

Als het speciaal kasglas is en het glas is schoon zou je het in principe in de kas kunnen doen, de temp moet dan wel 's nachts in orde blijven.

Volle grond bevat niet per definitie altijd de juiste voedingsstoffen.

Stemma doet stout (2016)

Comment

Ik heb over super lemon haze gelezen dat deze zowel binnen als buiten gekweekt kan worden. Ik denkbzelf dat de kas een kruising tussen die 2 is zonbeetje in verband met tempraturen, alhoewel de temp overdag zeker wel warmer is vooral met zon. Het is eengewoon zon grote kas waar paprikas komkommers en van alles in gekweekt kan worden door bedrijven op groot formaat.
                    Ik zou dan in principe de super lemon haze kunnen kweken in grote specikuipen, alleen geen idee wat ik erin moet doen fus suggesties voor grond samenstelling, en voeding misschien ?

Comment

Geen kuipen of potten, da's zonde, daarmee beperk je ze flink in de groei.
                      Als je in een grote kas kweekt, de volle grond in die kas gebruiken.
                      Als die niet geschikt is, dan 1-2-3 kuub grond per plant afgraven en goeie grond erin.
                      De planten zeker een meter of vijf uit elkaar zaaien. Ze gaan zo groot worden dat het helemaal dichtgroeit.
                      Als de grond goed is, en je verzorgd ze goed, worden het reuzeplanten in een kas.

Ik kon de foto's die ik eigenlijk zocht niet vinden, maar deze zijn ook al redelijk groot :
                      kassswiet.JPG
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Dat kan een hele mooie kweek worden

Onderschat de geuroverlast niet, zijn er ook geen wandelaars, fietsers en/of bootjes die dicht langs de kas langskomen ?

Stemma doet stout (2016)

Comment

Nee absoluut geen geuroverlast, alleen moet ik dat met volle grond van buiten doen dan? We hebben goede vruchtbare grond en heb ook een ph meter tot beschikking voor de tulpe dus die kan ik mooi gebruike

Comment

Q heeft je een mooie instruktie gegeven voor de grond?

Heb je naar de bloeitijd van de super lemon haze gekeken?
                            Bij een late oogst meer kans op toprot, ze staan dan wel droog in je kas maar weet niet hoe de LV is?

Stemma doet stout (2016)

Comment

Nooit hoge lv in de kas hoor vandaar dat ik daar niet zo bzng voor ben bij de super lemon haze
                              Ik ben er nu wel over uit, ik ga 2 kuub afgraven en volgooien met goede grond van buiten ( tulpenland ).
                              Ik laat de zaadjes ontkiemen en plant ze meteen in die afgegraven 2 kuub.
                              Ik maak ook alvast wat touwtjes die aan de plant kunnen mocht hij erg groot en zwaar worden, voorderest gewoon wateren en op de ph letten (5,8-6) en voorderest lekker zijn werk laten doen dan. ( snachts ramen dicht gooien naarmate het frisser word buiten)

Op of aanmerkingen?

Comment

Bezig...
                              X