Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

autoflower binnen voorgroeien bij 12u belichting

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    autoflower binnen voorgroeien bij 12u belichting

    Korting op 420shop
    Ik zit binnen in een bloeiperiode en zou autofem zaadjes willen voorgroeien onder 12u belichting
    is dat mogelijk wil ik ze dan buiten laten verdergroeien?

    #2
    Re: autoflower binnen voorgroeien bij 12u belichting

    Ja dat is mogelijk.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: autoflower binnen voorgroeien bij 12u belichting

      gaat die dan nog een meter of zo hoog worden?
      Ik denk dat ik max 2 weken kan voorgroeien en dan nog, bang dat die gewoon begint te bloeien en dus ook niet stopt en een dwergje blijft

      Comment


        #4
        Re: autoflower binnen voorgroeien bij 12u belichting

        Het zijn autoflowers. Die gaan niet in bloei als je ze 12 uur licht geeft, dus het kan gewoon

        Comment


          #5
          Re: autoflower binnen voorgroeien bij 12u belichting

          Na ongeveer drie weken schieten ze vanzelf in bloei, dat is het auto aan de autoflower. Dat ze dan niet optimaal belicht zijn, tsja, dat kan zorgen voor dweggroei of erg kleine planten.
          Je vroeg of het mogelijk was, omdat je het graag zo wilt; ja het is mogelijk.
          Is het verstandig? Nee, dat niet.
          Beter kijk je naar de temperatuur buiten, en het aantal lichturen per dag. Zodra dat er meer dan 12 uren zonlicht per dag zijn, kun je ze dus beter buiten zetten mits het warm genoeg is. Vanaf een graad of 18 gaat dat prima. We hanteren niet voor niets een startadvies vanaf 15 mei.

          Afhankelijk van het type verlichting dat je gebruikt, krijgen ze wel een flinke klap als ze opeens in het zonlicht komen. Dat kan wat witte en gele bladeren opleveren, die zulke bak licht niet gewend zijn.

          Vraag jezelf nog eens af waarom je wilt voorgroeien; is dat omdat je graag plantjes wilt, of heb je meer zin in de oogst? Bij het laatste geval kun je beter rond juni lekker buiten beginnen, dan zijn de dagen het langst.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: autoflower binnen voorgroeien bij 12u belichting

            Super, bedankt!
            Dat word dan op 8 mei planten, 3 weken binnen voorgroeien bij 12u, 660watt, dan leeft het plantje vanaf juni tot eind juli buiten.
            (660watt ver van ideaal maar bloeiende planten hebben voorrang)

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            Comment


              #7
              Re: autoflower binnen voorgroeien bij 12u belichting

              Nouja, als je RQS zaad hebt, kun je beter alles buiten houden. Die planten gaan herma bij het minste of geringste. Kijk ze een keer verkeerd aan, en ze ontwikkelen ballen waar je bij staat. Dan is die binnen-> buiten shock te veel.
              Je wilt stress en dergelijke shock het liefst beperken bij autoflowers, want die gaan dan stil staan (in het lichtste geval). Dat kun je in zulke korte cycli beter niet gebruiken. Je jumpstart wel, maar vervolgens werp je ook weer een anker uit die de wagen tot stilstand brengt. Wat is dan de winst?
              De kou brengt trouwens ook vaak een bloeivertraging met zich mee, terwijl ze wennen aan de temperatuur en wel doorgroeien.

              Wat er nu zal gebeuren: je plant groeit onder 12 uur licht, en zal derhalve kleiner blijven. Tegen de tijd dat ze begint te bloeien, zet je ze pas buiten met een paar uur extra licht. Maar aan takken en plantformaat ga je dan al niets meer winnen. De eerste week zal ze rustig aan doen, dan heb je al 1/8e van de bloei verspeeld. Met autoflowers is het een beetje de sport om juist de groeiperiode optimaal te benutten; het zijn zulke snelle planten, dat je alleen in de groei verschil kan maken tussen 10 gram en 50 gram opbrengst. Nu wil je daar juist op gaan innemen door ze binnen te houden. Vergeet niet dat ze buiten al 3 uur extra licht hebben op 15 mei. Begrijp je waarom ik dat binnenhouden onverstandig vind?

              Verder zijn het jouw planten, doe er mee wat je wilt. Als je er maar plezier van hebt
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Re: autoflower binnen voorgroeien bij 12u belichting

                Dusse..Ja het kan, maar nee niet doen.
                15 mei is er buiten al bijna 16 uur licht, als je ze dan (buiten) zaait, worden ze veel groter.
                12 uur licht of 16 uur licht gaat een heleboel verschil geven, mits de temperatuur ook een beetje redelijk is.

                Maar, inderdaad het zijn jouw plantjes natuurlijk.
                Een advies is vaak de optimale oplossing, en zijn natuurlijk nog veel meer manieren.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: autoflower binnen voorgroeien bij 12u belichting

                  van 12 uur naar meer uren is vragen om lichtstress in feite en zal je plant de grote kans lopen herma te worden
                  HOE MOET IK ONTKIEMEN
                  JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                  Comment


                    #10
                    Re: autoflower binnen voorgroeien bij 12u belichting

                    Bedankt voor de tips, direct buiten beginnen dan, ben benieuwd wat de auto's kunnen.
                    Ik denk wel tot eind mei te wachten met zaaien,
                    de autoeuforia van dutchpassion zou een levensduur hebben van 10 tot 11 weken, ik reken op 12
                    15 mei al veel zonuren maar lage temp gaat toch meer afremmen dan zonuren?
                    Mij lijk dan eind mei de beste moment voor auto's
                    (de zomers schuiven ook op)

                    Comment


                      #11
                      Re: autoflower binnen voorgroeien bij 12u belichting

                      Oorspronkelijk geplaatst door angel777 View Post
                      van 12 uur naar meer uren is vragen om lichtstress in feite en zal je plant de grote kans lopen herma te worden
                      Hoe zie jij dat met regulier voorbloeien onder tl op 12-12 tot sexen en dan buiten dan?
                      Last edited by Eclecticon; 20 April 2015, 19:11.
                      Baas in eigen brein.

                      Comment


                        #12
                        Re: autoflower binnen voorgroeien bij 12u belichting

                        Binnen staan er planten die aan het bloeien zijn vandaar 12u, wist ook niet dat die autoflowers zo snel gestrest raken, ga dus af's nooit binnen voorgroeien

                        Eventueel volgend jaar een plantje (geen AF dan) een goeie maand voorgroeien, in bloei brengen en in juni of zo buiten zetten,
                        dan heb ik plaats om binnen verder de andere te laten afbloeien en word de vochtigheid tijdens de groei op een natuurlijke manier wat vehoogd
                        en kan ik buiten bv 2 arjan's haze plantjes kweken die 11 weken bloei nodig heeft

                        kwestie om op een optimale manier lekkere soortjes te kweken,
                        11 weken bloei is echt lang zie ik binnen niet direct zitten
                        Last edited by smokesalot; 20 April 2015, 18:51.

                        Comment


                          #13
                          Re: autoflower binnen voorgroeien bij 12u belichting

                          Buiten is een lange bloeier ook niet zo'n goed idee, tenzij je een mooie kas hebt. Zodra er vorst komt, knappen de plantencellen kapot en krijgt (top)rot vrij spel. Een beetje vorst kunnen ze wel aan, maar die kille nachten rond november kunnen een probleem zijn. Veel regen trouwens ook.

                          @Eclecticon: de meeste planten krijgen voorbloei uit zichzelf, en hoeven niet op een ander tijdschema te staan. Na een week of 5-6, soms 8, krijgen ze vanzelf pistils of ballen. Vandaar ook dat het voor
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                            #14
                            Re: autoflower binnen voorgroeien bij 12u belichting

                            Thanks LR2, iedereen zegt wat anders over de vertraging na het verplaatsen van lamp naar buiten. Dus ik weet het ook niet.. maar zal dit topic niet vervuilen met mijn issues
                            Baas in eigen brein.

                            Comment


                              #15
                              Re: autoflower binnen voorgroeien bij 12u belichting

                              Ik denk nu het omgekeerde te doen, buiten voorgroeien en binnen afbloeien (met een normale soort dan)
                              Zoveel meer voordelen dan binnen voorgoeien

                              Comment

                              Bezig...
                              X