Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nog de moeite?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #17
      Re: Nog de moeite?


      Gewoon potgrond van de Aldi aan 99 cent en daarna de volle grond in :p Heb hem door! Nu dacht ik misschien dit te kopen indien het te koud te worden tijdens nachten en eventueel dagen of bij erg slecht weer: http://www.tuinadvies.be/tuinwinkel/product/381 Doen of niet?

      Comment


        #18
        Re: Nog de moeite?

        Is wel handig, niet perse nodig, zitten ook weer nadelen aan tijdens bloei kan de lv oplopen en toprot veroorzaken, maargoed dat heb je met regen ook.
        Ik gebruik een foliekasje en nog wat anderen op t forum ook.
        Even de kweekverslagen checken

        Comment


          #19
          Re: Nog de moeite?

          Zie je planten wel eens als het koud word of flink regen onder een paraplu gaan staan ? of een sjaal om doen ??
          gewoon laten staan waar ze staan tis een Plant
          God was never on your side..

          Comment


            #20
            Re: Nog de moeite?

            Krijgen planten wel eens regen met extra voeding erin?
            Niet alles hoeft in de natuur te gebeuren, om goed te zijn.
            Waarom hebben al die boeren allemaal kassen? Zie je ook niet in de natuuur, betekent niet dat het meteen slechter is..

            Comment


              #21
              Re: Nog de moeite?

              Je leest veel over buitenkweken, en graaft een van dezer 5 mooie putten in de tuin met hierin een goeie grondmengeling (alhoewel je wel wat moet kijken welk soort compost/meststoffen je nu nog gaat mengen).

              Als je nu zaadjes besteld ben je nog ruimschoots op tijd, ze kunnen tot augustus groeien. Als je ze nu plant kun je nog meerdere keren toppen, en eventueel je planten wat lager houder (subtieler).
              Met 5 plantjes heb je meer dan genoeg rookwaren voor een heel jaar. Veel plezier!
              Stap voor stap geraken we er wel.

              Comment


                #22
                Re: Nog de moeite?

                Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
                Zie je planten wel eens als het koud word of flink regen onder een paraplu gaan staan ? of een sjaal om doen ??
                gewoon laten staan waar ze staan tis een Plant
                Da's waar, maar het blijven planten die normaal niet in dit klimaat thuis horen :p

                @Hypnotized

                Isd goed! Heb er ondertussen wel al wat gecheckt en gelezen, en de meeste gebruiken zelfgemaakte kastjes. Nu lees ik wel dat die tomatenkas geen UV doorlaat, kan dit geen kwaad?

                Comment


                  #23
                  Re: Nog de moeite?

                  Bij mij staan ze al 38 dagen in het kasje en ze gaan prima hoor dus lijkt me geen probleem

                  Comment


                    #24
                    Re: Nog de moeite?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Modest View Post
                    Je leest veel over buitenkweken, en graaft een van dezer 5 mooie putten in de tuin met hierin een goeie grondmengeling (alhoewel je wel wat moet kijken welk soort compost/meststoffen je nu nog gaat mengen).

                    Als je nu zaadjes besteld ben je nog ruimschoots op tijd, ze kunnen tot augustus groeien. Als je ze nu plant kun je nog meerdere keren toppen, en eventueel je planten wat lager houder (subtieler).
                    Met 5 plantjes heb je meer dan genoeg rookwaren voor een heel jaar. Veel plezier!

                    Super! Ja, was ze wel van plan te toppen of scroggen Ik kan ze zelfs eventueel verduisteren, sinds ik toch student ben en vakantie heb tot eind september. Klinkt lekker! Daarvoor doen we het. Mijn plan was ze gewoon in universele potgrond te mengen met wormenmest of kippen-koeien-wormenmest? Dit nadat ze ongeveer 2-3 weken hebben zitten groeien in zaai-en stekgrond.

                    Comment


                      #25
                      Re: Nog de moeite?

                      Koeienmest en kippenmest is pas na langere tijd actief (als ik me niet vergis). Er zijn andere secties op dit forum en ook andere members die deze vraag beter kunnen beantwoorden.

                      En zaai maar in gewone potgrond, zo lang je maar goede kwaliteit gebruikt. Als je hier in BE in universele DCM potgrond zaait is er geen enkel probleem, gebruik een goedkopere soort van bv. brico, en ze verbranden.
                      Hierna gewoon in een diepe put die je mooi hebt voorbereid. Desnoods wat buffertabs ertussen ofzo?
                      Lees gewoon genoeg hier op het forum, en alles komt goed.
                      Stap voor stap geraken we er wel.

                      Comment


                        #26
                        Re: Nog de moeite?

                        De early skunk feminised had ik vorig jaar, de grootste tikte de 2,20 meter aan. De geur vond ik zelf nog wel meevallen, maar wel veel toprot gehad in 3 van de 5
                        High girls with High standards

                        Comment


                          #27
                          Re: Nog de moeite?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sweedy View Post
                          De early skunk feminised had ik vorig jaar, de grootste tikte de 2,20 meter aan. De geur vond ik zelf nog wel meevallen, maar wel veel toprot gehad in 3 van de 5
                          In volle grond? En wanneer? De laatste week bloei of bij het drogen?

                          EDIT: Er zijn 2 zaadjes niet uitgekomen.. Ik koop er 2 nieuw! Helaas
                          Last edited by 9lives; 10 June 2015, 12:10.

                          Comment


                            #28
                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                            Comment

                            Bezig...
                            X