Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stekken maken! Met een hittegolf!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Stekken maken! Met een hittegolf!!

    Korting op 420shop
    Growers,

    Ik ga morgen klonen proberen te maken.
    Ik heb mezelf voorbereid met stekpoeder, zaai&stekgrond en turfbakjes waar de wortels doorheen zullen groeien.
    Ik heb er vertrouwen in dat het lukt maar er is een ding waar ik over twijfel.
    Er komt namelijk een hittegolf aan. Ik wil de stekjes gewoon buiten hebben staan.
    Hoe kan ik dit het beste doen? Ik heb gelezen 1 week in de schaduw en 2e week meer zon.
    Ik heb geen propegator en ben ook niet van plan deze aan te schaffen.
    Ik kweek ze guerilla dus elke dag water gaan geven is niet een optie. Ik kan ze overigens ook mee naar huis nemen als het echt moet.

    Graag hoor ik van jullie tips!
    -De Perfecte Guerilla Kweek
    -Biologisch & Goedkoop Voedsel Maken Voor Je Planten

    #2
    Re: Stekken maken! Met een hittegolf!!

    oftewel als kan, thuis voorgroeien onder tl of in een serre of prop.
    Als het enkel kan op de spot, dan MET propegator, anders heb je nooit die constante lichtvochtigheid, natte en warmte die ze nodig hebben.
    anders zet je plastic bekers over die stekken, en telkens je gaat, veeeel water geven.
    let ook op, van wat ga je stekken nemen, fem.?

    Comment


      #3
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Re: Stekken maken! Met een hittegolf!!

        beetje zand over de stekgrond zal goed helpen tegen schimmels en ook de stek zelf schuin afsnijden kan helpen.
        vergeet ook niet de schuifjes van de propegator open te zetten maar niet volledig

        vertuurd men mijn ipheune

        Comment


          #5
          Re: Stekken maken! Met een hittegolf!!

          Ik heb geen propegator en ben ook niet van plan deze aan te schaffen.
          Bij de Action zag ik ze voor 3,50. Ik zou toch een propegator overwegen als je stekken wil maken.

          Comment


            #6
            Re: Stekken maken! Met een hittegolf!!

            Graaf een paar flessen in, vul die met water, en zet daar de stekken in.
            Als je een goed-wortelende soort hebt dan doen ze het wel, als ze maar niet in de zon staan.
            Je knipt dan dus wel iets langere stekken, zodat ze diep genoeg in de flessen staan.

            Wil je die stekken later binnen gaan gebruiken moeten ze nog wel een 7-14 dagen in quarantaine voor je ze in je kweekruimte zet.
            Buiten komen er altijd beestjes, op elke plant. Als je die mee naar binnen neemt zonder er iets aan te doen wordt het een ramp.
            Twee weken om te behandelen tegen diverse beestjes is geen garantie, maar de kans dat er een uitbraak komt is een stuk kleiner.

            TL53.28.06.15.jpg Deze heeft altijd gewoon uit de zon achter het raam gestaan. Zonder flessen-er-overheen-geneuzel of propagator.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Stekken maken! Met een hittegolf!!

              oke bedankt voor alle tips.
              Het lijkt er op dat er niks anders op zit dan het gewoon binnen te doen in een propegator.
              Ik moet volgensmij nog even wachten tot dat de plant wat groter is geworden.
              Overigens heb ik een nieuw probleem ontdekt. Spint....
              Ik weet niet of ik het op ga lossen of op ga geven.

              Ik heb gelezen dat je met spiritus en groene zeep de spint eruit kan krijgen?
              Iets met neem olie ook ofzo en iets met knoflook? Ik weet dat dit off topic is maar
              als ik er stekken van wil maken moeten deze toch wel spint vrij zijn toch?
              -De Perfecte Guerilla Kweek
              -Biologisch & Goedkoop Voedsel Maken Voor Je Planten

              Comment


                #8
                Re: Stekken maken! Met een hittegolf!!

                Zeepwater met spiritus gaat tegen spintjes niet werken wel tegen bladluizen en de zwarte bonen luis. Neemolie werkt preventief niet curatief. Om van spint af e komen zet men roofmijten in of een insecticide zoals bijvoorbeeld spruzit.

                Comment


                  #9
                  Re: Stekken maken! Met een hittegolf!!

                  is gewoon wat fem. zaden kopen geen optie voor je ?
                  vertuurd men mijn ipheune

                  Comment


                    #10

                    Comment


                      #11
                      Re: Stekken maken! Met een hittegolf!!

                      De zaken staan zo:
                      De autoflower is niet goed genoeg ontwikkeld om te stekken.
                      Maar het goede nieuws echter is dat de spint weg is.
                      Ik heb 1 verse bol knoflook samen met 6 grote brandnetels(zonder wortels en zand) in 0,5l water ongeveer 20-30 minuten gekookt.
                      Dit over de plant gespoten en weg is de spint. Stekken maken doe ik volgend jaar maar of misschien dit jaar nog de white widow en dat ik een moederplant op mijn kamer de winter probeer door te lootsen.
                      Dan moet ik er toch een tl boven hebben staan en wat groeivoeding geven(een beetje)?
                      -De Perfecte Guerilla Kweek
                      -Biologisch & Goedkoop Voedsel Maken Voor Je Planten

                      Comment


                        #12
                        Re: Stekken maken! Met een hittegolf!!

                        Autoflowers overwinteren of reveggen gaat niet. Ze gaan immers in bloei na node 5 tot 8. DAF-jes geraken in bloei onafhankelijk van het aantal donkeruren dus je kan ze niet terug op 18/6 zetten en ze in een vegetatief stadium overwinteren. Met AF gaat dat dus niet.
                        Last edited by FlintStoned; 23 July 2015, 00:12.

                        Comment


                          #13
                          Re: Stekken maken! Met een hittegolf!!

                          Ik heb nog white widows die een af zijn. Die wil ik misschien l
                          De winter doorhalen zodat ik in april mooie stekken kan knippen
                          -De Perfecte Guerilla Kweek
                          -Biologisch & Goedkoop Voedsel Maken Voor Je Planten

                          Comment


                            #14
                            Re: Stekken maken! Met een hittegolf!!

                            Ik begin ook altijd op de laatste bladzijde van het leerboek, ghehe.

                            Eerst maar eens tot een oogst en geslaagde cure komen. Overwinteren en reveggen is iets waar je aan begind als je de basis van het kweken geheel onder de knie hebt.

                            Dagdromen blijft natuurlijk leuk en gezond.

                            Comment

                            Bezig...
                            X