Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plantjes blijven zeer klein! Help!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Plantjes blijven zeer klein! Help!

Korting op 420shop
    Hallo allemaal! Ik heb een vraagje... Mijn plantjes zijn niet van plan om te groeien. Ze blijven super klein. Ze zijn 27/3 de grond in gegaan. (Welliswaar voor gekweekt in een tentje). Maar als je nu kijkt naar 27/3 en nu 7/6 en ze zijn op kniehoogte, dan gaat er iets heel mis denk ik. Ze staan tussen het riet. Verder lijkt het mij dat ze genoeg ruimte hebben en er groeit van alles omheen, dus de grond zou in principe ook redelijk moeten zijn. Hebben jullie enig idee? Alvast bedankt heren

Sorry! De foto's staan niet recht. Maar het is alleen voor verduidelijking van mijn verhaal

20150707_182218.jpg1e Plantje
    20150707_182238.jpgHier een foto van het 2e plantje
    20150707_182301.jpgHet blad is welliswaar een beetje licht maar laat geen ''tekorte'' zien naar mijn mening.

Dit zijn dan 2 foto's, ik heb meer plantjes met het zelfde probleem.
    Attached Files

Re: Plantjes blijven zeer klein! Help!

welke soort is dat en waar heb je die vandaan?
    HOE MOET IK ONTKIEMEN
    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

Misschien omdat ze bijna alle grote bladeren missen? Misschien omdat ze tussen dat riet nogal in de schaduw staan? Misschien omdat 'tussen het riet' het nogal nat kan zijn (riet is een halve waterplant!). Misschien omdat ze na het uit de tent komen een klap hebben gekregen van de zon, en een week nodig hebben om bij te trekken? Misschien omdat ze wat stikstof tekort komen? Zeker omdat je potjes te klein zijn.

Dan is er nog zoiets als concurrentie; al die andere planten zijn gemaakt voor dat stukje grond. Ze zijn er in geboren, er door gevormd. Jouw plantje is daar even tussen gepoot met de boodschap: doe het maar even beter dan de rest. Vaak levert dat een groeispurt op, maar als ze daar de energie niet voor hebben (omdat dat gras bijvoorbeeld al voor veel schaduw zorgt, en het riet ook, en al het andere dat tot kniehoogte komt) dan schiet dat niet op.

Als dit het is in 4 maanden.. Dan is er inderdaad flink wat niet in orde. Ik denk dat er meer speelt als alleen 'ze willen niet'.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Het is een http://www.femaleseeds.nl/nl/outdoor-c99-68.html

Toen ze in de volle grond gezet werden groeide er nog geen riet/gras. 20 mei zijn ze naar buiten gegaan. (Verder is de grond niet te nat) ze staan in de volle grond.
        Verder dit is een guerilla kweek en ik ben me er van bewust dat de omstandigheden niet zoals bij mij thuis in de tent zijn. Ik hoopte dat ik wat over het hoofd zag wat voor jullie misschien een duidelijke oplossing kon zijn. Maar inderdaad ik zet een plant tussen de inheemse soorten. Sorry voor mijn slordige post.

Comment

En gelijk in Q's topic
          Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Wat LR2 zegt, teveel concurrentie, ondergronds en bovengronds.
            Plantje steekt meer energie in de wortels als in de plant zelf, wat de groei bloei en oogst benadeeld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Helemaal Top View Post
              Het is een http://www.femaleseeds.nl/nl/outdoor-c99-68.html

Toen ze in de volle grond gezet werden groeide er nog geen riet/gras. 20 mei zijn ze naar buiten gegaan. (Verder is de grond niet te nat) ze staan in de volle grond.
              Verder dit is een guerilla kweek en ik ben me er van bewust dat de omstandigheden niet zoals bij mij thuis in de tent zijn. Ik hoopte dat ik wat over het hoofd zag wat voor jullie misschien een duidelijke oplossing kon zijn. Maar inderdaad ik zet een plant tussen de inheemse soorten. Sorry voor mijn slordige post.
              Ik heb je alle problemen die ik zag op een rijtje gegeven. Het is aan jou om uit te zoeken welke je op wilt lossen.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                Ik heb je alle problemen die ik zag op een rijtje gegeven. Het is aan jou om uit te zoeken welke je op wilt lossen.
                Ik zag het. Dankjewel voor de moeite. Ik denk inderdaad dat het ligt aan alle inheemse wortelen die de overmacht al hadden voordat mijn plantje er uberhaubt stond.
                Het onkruid dat er bij het planten niet aanwezig was, lag natuurlijk al als een netwerk onder de grond. Ik heb zoveel mogelijk bovengronds afgemaakt zodat ze mijn plantjes iets minder belemmeren. Ik heb er van geleerd. Voortaan even met een schep de grond in en alles omgooien.

Comment

Het kan veel fout gaan als u het gebied niet kent
                  daar bedoel ik is het opgespoten grond ?
                  Dus meestal vuile grond of zand dat kan al van over
                  30 a 25 jaar geleden zijn .
                  bij opgespoten zal het maar maxi een pel op liggen van 50 cm
                  Gr
                  Wihte widow

Comment

Beetje(!) mest bij strooien zou al voor een aardige groeispurt kunnen zorgen. Ze kijken een beetje bleekjes.

Tip voor de volgende keer: grond is vaak flink ingezakt in de natuur, en alleen 'echte' bosgrond is luchtig van zichzelf. Het is dus verstandig om tot op minstens 30 cm diepte de grond eens flink op te spaaien en losjes terug te gooien. Dan blijft het lekker luchtig. In luchtige grond gaat het wortelen veel sneller, en dieper. Dan heb je een veerkrachtigere plant en flink wat snellere groei.

Comment

Riet groeit aan waterkanten op natte, zoete tot brakkegrond. Niet de ideale plaats voor wietplanten, volgens mij is de grond daar veel te nat. Zelfs al zie je het niet aan de oppervlakte, wat dieper zal de grond waarschijnlijk natter zijn waardoor de wortels niet optimaal groeien

Comment

Bezig...
                      X