Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bloei starten volle grond?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bloei starten volle grond?

    Korting op 420shop
    Uitgezonderd van enkele AF in pot heb ik 2 mooie planten id volle grond dus, Passion nr1 en Frisian dew, deze doen het erg goed, na croppen, toppen, fimmen geen enkel probleem enkel bladluis, (waar ik vrlpg komaf mee heb gemaakt, wllswaar met niet zo'n al te biologisch product ) maar ik probeer nu met look en rabarberbladeren..

    De vraag is eig of deze soorten nodig zijn te helpen bloeien of toch niet daar ze beter bestand zijn tegen rot?
    Als dit toch moest gebeuren heb ik wel iets in gedachten, maar als het niet echt hoeft laat ik ze hun gang gaan en hoop op nice weather
    ik kijk voor foto's

    Thanks guys and stoner girls
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    #2
    Re: Bloei starten volle grond?

    Tsja, toprot kan ook gebeuren met verduisteren.. Daar hoeft het geen herfst voor te zijn.
    Je moet bedenken: ten minste 10 weken, elke dag om dezelfde tijd verduisteren en ontduisteren, daar moet je zin in hebben. Een paar keer te laat, of te vroeg, en je hebt een grote kans op hermafrodieten = onrookbare wiet. Dan heb je 10 weken moeite voor niets gedaan.
    Heb je daar zin in?
    Zo ja: veel succes!
    Zo niet, dan laat je de natuur zijn gang gaan. Als ik de reviews moet geloven, zijn het prima buitenplanten.

    Zelf reken ik altijd op een verlies - door rot of wat dan ook - van boven de 50%. Dan kom ik nooit berooid af.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Bloei starten volle grond?

      Ah neen, dat zie ik dan ook terug minder zitten.. Ik dacht 14 dagen om 'bloei in gang te krijgen'.. Zal mij zo te zien toch nog wat meer moeten inlezen..

      Hier wat foto's;

      Passion nr 1


      Frissian Dew


      Totaalbeeldje
      Last edited by Rietslang; 11 July 2015, 10:17. Reden: foto's
      ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

      Comment


        #4
        Re: Bloei starten volle grond?

        Het kost ongeveer 21 dagen om de bloei te beginnen. Als je daarna weer een ruimer urenschema aanhoudt, dan gaat de bloei helaas weer terug naar groei. Dat geeft ontzettend veel vertraging.
        Vandaar dat zo weinig mensen verduisteren; het is een lastig karwei om het vol te houden.

        Eventueel kun je rond eind augustus wel gaan verduisteren, en met een beetje mazzel zijn de lichturen daarna 13 uur licht per dag. (kun je ook nazoeken trouwens)
        Dan kun je stoppen met verduisteren zodra ze in bloei staan, de natuur doet dan de rest.

        Maar vaak gaat dat bij buitenplanten vanzelf een keer rond september.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: Bloei starten volle grond?

          De planten zijn ondertussen toch al te groot geworden om goed te kunnen verduisteren.. Dus rond september begint de bloei? dan nog 2 maanden afbloeien?? hopelijk doen deze soorten dan wat ze enigszinds beloven en zijn ze relatief goed resistent ivm grijze schimmel...
          ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

          Comment


            #6
            Re: Bloei starten volle grond?

            Afhankelijk van de soort zal je plant tussen juli en eind augustus gaan bloeien. Planten in vollegrond beginnen meestal iets later met bloeien dan planten in pot. Vooral bij laatstgenoemde is het verstandig om in de bloei speciale bloeivoeding mee te geven. Blijf ten alle tijden goed kijken naar de bladkleur van de plant, deze geeft aan of de plant gezond is of niet. Bron: http://azarius.nl/encyclopedia/53/Buiten_wiet_kweken

            Comment


              #7
              Re: Bloei starten volle grond?

              Afhankelijk van de soort zal je plant tussen juli en eind augustus gaan bloeien. Planten in vollegrond beginnen meestal iets later met bloeien dan planten in pot.
              Euh das wel heul vroeg. Er zijn wel vroegbloeiers en semie AF soortjes maar het grote gros gaat toch echt pas in september in bloei. Derde week september is het buitn pas 12/12!

              Comment


                #8
                Re: Bloei starten volle grond?

                Verduisteren in de volle grond is nog lastiger vind ik. Verduisteren gaat goed in potten als ze een pikzwart hokje ergens hebben met een afzuigertje. Zo kan je ook meerdere oogsten in het jaar draaien. afhankelijk wanneer je begint met voorgroeien. Tegen vocht kan een afdakje van een goede kwaliteit folie ook eens stuk helpen. Beetje wind op de plek is dan wel nodig. Suc6. Gr JB
                Keep em green

                Comment

                Bezig...
                X