Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraag ivm varenrouwmug

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Vraag ivm varenrouwmug

Korting op 420shop
    Hallo iedereen, heb een vraagje

Heb hier een klein buitenkweek plantje staan maar heb ze nu even binnen gezet omdat het hier nu al dagen zit te regenen , ik wil de plant eind volgende week oogsten ongeveer maar merkte dat er nu wat kleine vliegjes tussen de toppen inzitten , maar echt niet veel , je moet ze al zoeken en de meeste heb ik er al tussenuit gehaald met een tandestoker en heb de meeste blaren al weggehaald zodat ze goed kan opdrogen want ze was helemaal ondergeregend, nu is de vraag , als ik ze nu te drogen hang dan en laat curen is dit dan achteraf perfect rookbaar ? geen nare smaak dan ofzo of schadelijk ?

Grtz sc91

P1040365.jpgP1040357.jpgP1040395.jpgP1040399.jpg

Re: Vraag ivm varenrouwmug

Vraagje je heb nooit zo het idee gehad misschien heel even van dat je plant in een veel te kleine pot staat? En dat je door hem in een grotere pot te zetten nu waarschijnlijk een hele grote volle plant had gehad vol met toppen???
    En heb jij wel een ooit een plant naar binnen zien rennen/lopen op het moment dat het buiten regent? Bladeren weg halen om je plant te laten drogen hoe kom je in hemelsnaam aan die wijsheid? Zet haar snel in een nieuwe pot en laat er nog lekker weekje of 3 staan buten in de zon en regen dan kan je over 3 weken heel wat meer oogsten.
    God was never on your side..

Comment

dit is gewoon een gratis zaadje wat ik nog had, en heb hem inderdaad in een veel te kleine pot staan ja ,weet ik.. vond op het moment geen ander ,boeiee xD .De opbrengst maakt niet zoveel uit hoor , ik kan wel weer even verder met mijn andere oogst , en jaa ik weet het dit plantje is focking lelijk xD , maar wel rookbaar.. , en inderdaad een plant kan niet zomaar naar binnen , maar als het hier dagen aan een stuk regent en hard waait is het toch best verstanding om hem even veilig binnen te zetten toch ? de bladeren heb ik ook maar gewoon eraf gedoon om beter de plant te kunnen inspecteren en overal aan te kunnen , is toch geen ramp xD , heb hem nu inmiddels al terug buiten gezet , het was wat beter weer vandaag , en vergeet niet , dit is gewoon een plantje voor de lol , niet hoge opbrengst chill

Nou weet ik wel nog altijd niet of ik die vliegjes gewoon kan oproken ?

Grtz sc91

- - - Updated - - -

enja 3 weken heb ik ook niet meer ivm verhuis binnenkort , ze moet zo snel mogelijk geoogst worden eigenlijk zodat ze kan drogen/curen

Comment

Kleine vliegjes tussen de toppen zijn luizen.
        Varenrouwmug zit in de buurt van de grond, en dit topic past in de beestjesafdeling.

VB_1728725.jpgVliegjes roken ?
        Heb je niet zo'n tennisracket op batterijen om vliegen te jagen ? Je kunt ze overal kopen tegenwoordig.
        Als er een vlieg op ligt, en je houdt dat knopje ingedrukt, komt er een rookpluimpje uit de vlieg.
        Dan moet je dat maar eens goed inhaleren, dan weet je hoe verbrande vlieg ruikt en of dat lekker is of niet.
        Tip: doe het buiten, of in de buurt van een WC.

Last edited by QnQ; 13 July 2015, 07:54.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

stinken

Scheelt wel dat de luisjes ook uitgedroogd zijn tegen die tijd.
          Balkon-kweek 2015

Comment

Een plant heeft elke blad nodig om te kunnen groeien en bloeien dus elk blad wat je verwijder is slecht voor de plant
            God was never on your side..

Comment

Ik sta echt te kijken dat er zo'n flinke plant in zo'n klein potje kan! Nice!
              Vliegjes kun je gewoon uit je top kloppen na het drogen. Vaak zijn het fruitvliegjes die op de toppen af komen.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

20150713_121517.jpg yup,heb net hetzelfde,burn the mtf

Comment

Heb vraagje ook vraag ivm varenrouwmug;
                  Heb klein balkon kweekje met 12liter potjes gevuld met cocomix van atami en ak47 autos erin. Nu lees ik dat soilattack pas goed werkt na 3 weken?! Maar na drie weken is volgens mij al mijn voeding wel verdamd of opgenomen door wortels..? En lijkt het mij logisch dat soilattack toevoegen tegen deze varenrouwbitches geen enkele zin heeft in mijn geval omdat mijn medium vrij snel opdroogt...?!
                  Anders toch nematoden kopen maar zijn wel 64e bij mn grower..

Comment

Als je medium opgedroogd is, dan sterven de larven vrij snel. Die kunnen alleen overleven in vochtige/natte aarde. Twee keer droog laten vallen doet 90% van de larven de das om.
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Bezig...
                    X