Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe verwijder je het beste zaad uit je toppen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Hoe verwijder je het beste zaad uit je toppen?

Korting op 420shop
    Ja heren ik weet het,
    Jullie hebben me er vorig jaar ookal voor gewaarschuwd : Plant nou niet dat ene zaadje wat in je top zat van je 60 day wonder,
    Maar ik was toch eigenwijs en wilde gewoon kijken wat het deed!
    Nou waar de 60 day wonder 80cm werd is dat ene zaadje wat in die top zat betoverd (niet op het feit dat het herma is) maar omdat deze nu wel 2.50m groot is met de bovenste top groter dan een cola fles?!

En ze ruikt heerlijk!
    Maar nu voel je hem al aankomen,
    Er zit natuurlijk wat zaad tussen de toppen wat ik er niet al te snel uit kan trekken zonder heel de top te ver(....vulzelfmaarin...)

Nu is mijn vraag :
    Hoe kan ik het zaad zoveel mogelijk uit de toppen krijgen zonder ze te verkloten?

Ik heb 1 takje moeten knippen aangezien er een wond op zat die aardig aan het schimmelen was en het takje aan het afsterven was en toen heb ik een beetje met de top geschud en op een plastic plateautje geslagen en toen kwam er al aardig wat uit en heb ik het restant met de blote vingers eruit geplukt.
    Maar wat ik denk dat als ik het eerst laat drogen en dan even goed met te takken schud dat de zaden dan wel los zullen laten ?
    En dus alles knippen als het droog is?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Hoe verwijder je het beste zaad uit je toppen?

geen idee maar volg je topic even want dan weet ik dat straks ook weer
    K-007
    Kishan's kijkdoosje

Comment

Wiet laten drogen dan valt 70 % er al gewoon uit de rest is handwerk. De zaden zijn onbruikbaar.

Comment

thanks flint wist ik ook niet haha

Comment

Maar hoe verwijder je bruikbare zaden

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
          K-007
          Kishan's kijkdoosje

Comment

Op dezelfde manier: Na het drogen en dan een middagje gaan zitten peuteren.

ps. bruikbare zaden krijg je alleen uit reguliere planten.

ps2. of je moet duiven hebben en ze daarvoor willen oogsten dan kun je ook zaden uit fem.planten oogsten.

ps3. of om mee te vissen, dat kan ook natuurlijk als je ze even een minuutje kookt.

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

De zaden zijn onbruikbaar omdat dit herma kwadraat zaden zijn. Deze plant komt van een zaadje wat in een top gevonden is, bagseeds. Je kunt er dan van uitgaan dat dat zaadje ontstaan is door zelfbestuiving van een herma of plant met een vroege banaan aanmaak tendens.

Omdat het een zelfbestuiving is en de kenmerk herma dominant is vererf je de hermatendens en/of vroeg banaantjes aanmaken dubbel en dik door. Vandaar dat deze plant dan ook een full Herman is en zich wederom zelf heeft bestoven. Poot je deze zaden weer dan ben je dus bezig met herma veredeling.

Als je zaden wil oogsten dan zal je een dame moeten bestuiven met een man , de plant laten afrijpen totdat het zaad helemaal rijp is (je wiet is dan doorgaans ver over de top) dan droog je het en vallen de wel bruikbare rijpe eruit.

Comment

Bezig...
              X