Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

te veel zaad in de planten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

te veel zaad in de planten

Korting op 420shop
    Dit jaar te veel zaad in de wietplanten

verleden jaar had ik een goede oogst van gekochte zaden.
    uit deze oogst heb ik 20 zaadjes gehaald en die heb ik dit jaar weer geplant

De planten groeiden goed en hadden beste toppen.
    bij het oogsten zat er heel veel zaad in, terwijl ik zeker weet dat er geen manelijke plant bij stond.

Hoe zou dit gebeurd kunnen zijn en hoe kan je zaadvorming een volgende keer voorkomen

is het zaad wat van de planten komt wel goed om te gebruiken?

wie weet hier iets over te vertellen
    groet Klus 555

Re: te veel zaad in de planten

Hermafrodiet?

Comment

Zou kunnen, Ik weet het fijne er niet van.
      Het waren allemaal zaden van een vrouwlijke plant en ik heb bij de groei nog gekeken dat er ook mandelijke bij waren maar dat was niet het geval.
      Wie kan uitleg geven?

Comment

Vraag me ook af in hoeverre die hennepvelden van invloed kunnen zijn?

Hier in de buurt ook een paar redelijk grootte.... kunnen die de planten in je tuin niet bestuiven?

Comment

Die staan bij ons ook niet in de buurt, dus dat kan het ook niet zijn.

zou het ook kunnen dat er tweeslachtige zaadjes van een vroulijke plant kunnen komen?

Comment

He hoi Klus555,

Als de planten, van je gekochte zaadjes, veel stress hebben ondervonden tijdens de kweek. Dan worden het herma's. De zaadjes die hier weer uit komen zijn extra hermagevoelig (genetisch vastgelegd).

Dit is wat ik heb gelezen hoor. Daarbij stond ook dat een herma uitsluitend vrouwelijke zaadjes geeft (die dan wel heel hermagevoelig zijn uiteraard). Lijkt me ook logisch aangezien er bij de 'zelf bevruchting' geen X en een Y chromosoom aanwezig zijn. Dat lijkt met jouw verhaal te kloppen...
            [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

Comment

Het ligt helaas wat lastiger dan dat ip20.
              Uit herma's kunnen ook zuivere mannen, manherma's, zuivere vrouwen, en vrouwherma's komen. Allemaal afhankelijk van een boel omstandigheden.. Het is vrij pittig, en sommige types zijn mega zeldzaam, de vrouwen die bananen maken komen het meeste voor. De herma's die gebruikt worden om femzaad te maken, die worden in eerste instantie niet door stress hermafrodiet (dat is erg zeldzaam!) vervolgens worden ze chemisch behandeld om ze toch zover te krijgen. Niet iedere zaadboer heeft dat even goed door (hoi RQS) en daardoor ontstaat er een grotere kans op hermafrodiete planten in de nakomelingen.

Zaadjes van een hermafrodiet, of van een plant die bevrucht is door een hermafrodiet, resulteren vrijwel altijd opnieuw in een hermafrodiet. Soms is het niet zo, maar vaker wel. Eigenlijk had klus dat kunnen weten, want het staat overal op het web. Zelfs hier op jointjedraaien wordt overal het gebruik van zaadjes van 'onduidelijke afkomst' afgeraden. Bagseeds, gevonden zaadjes, zaadjes uit toppen zonder vader, enzovoorts, daar wordt overal hetzelfde vermeld: grote herma kans, beter weggooien.

En in hermafodieten komt nu eenmaal zaad, veel zaad. Wat je daartegen kunt doen? Geen herma's kweken! Niet doorkweken met Fem-zaad (herma genen), en gevonden zaadjes waarvan je niet zeker bent dat er een man in het spel is geweest, gewoon weggooien. Ook herma-planten liever direct in de kliko doen, want als je eigen planten niet bestoven worden, dan die van een ander wel.
              Anders krijg je aan het eind van het jaar, na een jaar lang verzorgen, goed opletten en al dat gedoe, een waardeloze onrookbare oogst. Zoals in dit topic dus het geval is. Voor zo'n 25 euro had je 5 nieuwe zaden gehad, en een zaadvrije oogst.

Het zaad uit deze planten is dus NIET te gebruiken, net als het zaad dat je nu hebt gebruikt klus555. Het kan zijn dat een ander zijn hermafrodiet jouw planten heeft bestoven, met die zaadjes ben je dus doorgegaan, en nu dus een tuin vol herma's. Koop gewoon nieuwe elk jaar, zo'n bedrag ten opzichte van je oogst is het niet.

Als je toch zaadjes wilt gaan maken, gebruik dan altijd een man en een vrouw. Daar komen ook mannen en vrouwen uit ('regulier' zaad), maar de herma-kans is aanzienlijk kleiner, vrijwel nihil.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Dat je deze zaadjes niet moet gebruiken was voor mij wel duidelijk. Het herma verhaal is idd iets complexer zo te lezen Maar wel bedankt voor de info

Comment

Hallo Forumbezoekers, ip20 en lR2
                  bedankt voor jullie reactie, ik had in 2014 vrouwlijk zaad gekocht, wat het goed gedaan heeft , hierin zaten een paar zaden. die heb ik in 2015 geplant, en dit waren dus allemaal hermas,
                  Omdat het mij nog niet helemaal duidelijk is, zou ik graag willen weten hoe er in de oogst van 2014 een paar zaden komen, en waarom dit nu in 2015 allemaal hermafrodieten zijn.

Het is moeilijk om het gelijk door te hebben hoe het leven van de wietplanten in elkaar zit, toch wil ik het graag weten hoe het precies zit.
                  Dus als jullie een site weten om eens even goed door te lezen, dan hoor ik dat graag.

De meer dan 10.000 zaden ga ik weg maar weggooien, dat is het probleem niet en ga binnenkort weer goede zaden kopen.
                  deb toppen bevatten ook nog wel werkzame stof, als je het zaad er uit haald dan is het vast nog wel te gebruiken.

Of denken jullie daar anders over.

Even een adres vinden voor goede buitenzaden.

Comment

goeie zaadjes kun je bestellen op 420shop.nl (is van de eigenaar van dit forum)

je 10.000 zaadjes is misschien leuk voer voor de vogels deze winter

de wiet zal veel minder krachtig zijn, aangezien de plant energie gebruikt om zaadjes te maken.

Waar heb je je zaadjes gekocht in 2014?

Comment

op wietzaadjes.nlde zaden hebben het wel goed gedaan hoor, het waren mooie planten.Ik zal kijken op 420 shop.heb je ook nog antwoord op de vorige vragen?

Comment

Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

goedkoopisduurkoop.JPG

Op wietzaadjes.nl kun je ook gewoon goeie kopen.
                          Welke heb je vorig jaar gekocht dan, dat daar zaad in zat ?
                          Royal Queen misschien ?

Voorkomen doe je door geen zaden van hermafrodieten te gebruiken.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

LR2 lees ik nu dat Royal Queen seeds vaak herma zaad levert?
                            Ik heb namelijk 2 white widows staan waarvan ik misschien 1 wil bevruchten met stuifmeel.
                            Dit omdat ze erg goed rot resistent is en een lekkere geur heeft. Ook is het leuk om mijn eigen soortje te maken.
                            Maar jij zegt dus dat als ik dit doe, er waarschijnlijk herma zaadjes uit gaan komen?
                            -De Perfecte Guerilla Kweek
                            -Biologisch & Goedkoop Voedsel Maken Voor Je Planten

Comment

Dit is ook wel interessant, is maar 11 pagina's

Comment

Bezig...
                              X