Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat ik geleerd heb over buitenkweken, de grond

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Wat ik geleerd heb over buitenkweken, de grond

Korting op 420shop
    Voor velen misschien niets nieuws maar voor mij zeer leerzaam. (Ik heb pas sinds een jaar of drie een tuin, dus ook gewone plantjes zijn voor mij een nieuw fenomeen)
    Leuk dat ik door dit forum allerlei schade aan een vlinderstruik herken.

Ook grappig dat luizen en spint totaal niet boeien, bij die vlinderstruik. Dat heb ik al vanzelf over zien gaan.
    Geen idee welke natuurlijke vijand ik daar voor bedanken moet.
    De struik trekt behalve vlinders ook bijen en hommels aan.

Terug naar de canabis.
    Waar ik woon bestaat de grond vooral uit zand en klei.

Daar worden (wiet) planten beide niet blij van. Klei vooral omdat ze daar moeilijk of niet met de wortel in kunnen, zand heeft geloof ik vooral een verkeerde PH .

Omdat ik volgend jaar een poging wil doen om ook wat planten in de volle grond te kweken even met iemand gesproken.

Eigenlijk moet ik dus alle zand weg halen, en dat vervangen voor aarde.
    Maar dan heb ik wel een probleempje. Twee meter bij drie meter en dan een meter diep.Dan hebben we het niet meer over een paar liter, dat is 6 kuub.

Nu ben ik al bezig geweest, met een schep en het omkeren van tegels, maar wat ik als tip kreeg. Specie kuipen, gaten in de bodem boren. 45, 90 of als ik het goed onthouden heb zelf 125 liter. (vooral om dat je niet wil weten wat een bloempot van 90 liter kost. ( ik viel al van me stoel, toen ik bij de gamma opzoek ging naar grote plastic bloempotten Elco. (Oplichters)

Vullen met simpele voorbemeste tuin aarde en gaan met die banaan.
    De "kleinte" van 45 liter is al groot genoeg, maar 90 is beter. Als je een 90L kuip wil verplaatsen heb je denk ik wel een probleempje, maar zoals op dit forum al vaker verteld.
    Groter is beter.

Wat ik waarschijnlijk ga doen, is kuilen graven in het zand, en deze vullen met simpele tuin aarde. Maar daar kan ik nog wel even over nadenken.
    Ook of ik beter iets tussen het zand en de aarde kan doen. Specie kuip ingraven ?
    Lets not criticize but legalize

Re: Wat ik geleerd heb over buitenkweken, de grond

ik heb hier in de tuin (vooral gele bouwshit en wat voedingsarme meuk) gewoon een geul van 160 liter gegraven over 2 meter x 50cm en hierin potgrond/tuinaarde van de buurtsuper gestort.. prima ondergrondje voor een paar leuke dames.

Comment

50 cm dat is not wel te doen met een schep. .

Zo diep ben ik ongeveer al wel geweest. Ik heb het niet gemeten maar je zit vrij snel op de klei. Ik heb tegels ingegraven, als rand en daar voor moest ik al zeker een halve meter diep zijn.

Tot een 60 cm diep is het wel los.

Comment

Maak anders een wal ergens van die grond. Bodembedekkers er op. Thijm bijv.
        Baas in eigen brein.

Comment

Volgens mij is zwarte zand toch gewoon flink bemeste gele zand?
          Dus als je erg veel paardenpoep er bij doet met veel fijn GFT afval
          en dat een flinke tijd laat liggen zou het toch gewoon goede grond kunnen worden?
          Je kan toch pas weer over 4 maanden op zn vroegst binnen met voorgroeien beginnen en buiten pas na
          14 mei buiten in de grond want dan is ijsheiligen geweest.
          Dus tijd genoeg heb je wel omdat door al het bodemleven te laten verteren.
          In mijn topic ''Zo kweek Jij biologisch, milieuvriendelijk en goedkoop'' heb ik staan hoe je het bodemleven
          kan ''boosten'' door een simpel mengsel toe te voegen waardoor de bacterien voeding te geven.
          Dit mengsel bestaat uit
          330ml cola
          330ml bier
          330ml ammonia

of voor de organische kweker
          330ml bier
          500ml Mensen Urine (vervangt ammonia)
          3 flinke volle eetlepels Melasse of Rintse appelstroop(de appelstroop moet je eerst even oplossen in water.

Dit mengsel sproei je gewoon over elke laag GFT heen die je in je kuil stopt en dan heb je zelfs in weken al compost
          Dus in een paar maanden zeker bruikbare grond.
          -De Perfecte Guerilla Kweek
          -Biologisch & Goedkoop Voedsel Maken Voor Je Planten

Comment

Dat is een goede tip. Het viel me wel op dat er wormen in de grond zitten.Dus iets van bodem leven is er wel.

Comment

Hoi,

Jou topic gaat over buiten kweek, maar is geplaatst in categorie binnen kweken.
              Misschien krijg je meer tips als je het in de juiste categorie plaatst.

Comment

Bezig...
              X