Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke female soort best voor buitenteelt ?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Welke female soort best voor buitenteelt ?

    Korting op 420shop
    Hallo, ik ben nog een dummie in de kweek, maar heb hier en daar al wat gelezen van grond enz. Nu wil ik vragen welk soort het best geschikt is voor de buitenteeld, die een goede oogst leverd, en een female soort is. Ik vind het zonde om na 10 planten te hebben, en ik na een paar maanden er 5 moet kappen.

    Moeten female planten ook bestofen worden?

    Waar kan je zaat kopen?

    En is het geschikt telen in een broeikas?


    Julie weten het vast allemaal veel beter dan mij, dus vandaar dat ik deze vraag hier maar eens stel.

    Alvast bedankt.

    #2
    voor een buitenkweek zou ik geen femenised seeds kopen!

    deze kunnen als ze stress krijgen regenereren tot hermafrodiet en met ons klimaat gaat ze zeker stress krijgen door koude/warmteverschillen...

    zaden moeten nooit bestoven worden,of je wilt zaden overhouden...
    de vrouwelijke planten heb je nodig om bloemen te krijgen!

    zaad kan je kopen bij www.growshopalien.com

    telen in een broeikas kan zeker,als je daar een serre mee bedoelt??

    grtzzz

    Comment


      #3
      ik heb arjans strawberry haze
      female- gekocht. deze is een kruising met een zwitserse soort. raad je ook af dewe buiten te gebruiken????

      Comment


        #4
        Je kan het altijd proberen, ik ga ook met wat feminised zaad buiten kweken dit jaar. Er is nog niet zoveel over gekend ivm die feminised zaden dus lijkt het uitproberen ideaal. Dat is dan ook wat ik ga doen. Ik ga een 2-3tal feminised soortjes zetten en kijken hoe dat loopt.
        Voor de rest kan ik je 2 zaadbanken aanraden: Sweet Seeds en Nirvana. Van Sweet Seeds al veel kweekjes gezien die schitterend afgelopen zijn zonder hermafrodiete problemen. Die Nirvana doet het naart schijnt ook goed wat die zaden betreft al kan ik die info iets minder backuppen...

        Mag ik je er wel vriendelijk op wijzen dat hazes iets langer bloeien, dus wil het een slecht najaar worden moet je gaan uitkijken voor toprot (aangezien door hoge vochtigheid, regen etc... Je toppen wel eens willen gaan rotten).

        Greetzzz
        Jona

        Comment


          #5
          Re: Welke female soort best voor buitenteeld?

          Ik heb al zeer veel negatieve reacties gehoord over nirvana ivm de kiemkracht, minder dan de helft dat uitkomt enzo

          @greenpassion

          Die strawberry haze is eind october/midden november klaar dus wel haalbaar.
          Die pure haze soortjes zijn pas in december klaar, als het al vriest enzo... af te raden dus
          Last edited by janleuri; 7 April 2009, 21:53.

          Comment


            #6
            Re: Welke female soort best voor buitenteeld?

            Oorspronkelijk geplaatst door janleuri View Post
            Ik heb al zeer veel negatieve reacties gehoord over nirvana ivm de kiemkracht, minder dan de helft dat uitkomt enzo
            Dan schiet enkel nog Sweet Seeds over

            Comment


              #7
              Re: Welke female soort best voor buitenteeld?

              Passion #1 van Dutch Passion , goed buitenplantje.
              genoeg THC en lekker fruitig smaakje met flinke High.

              Comment


                #8
                Re: Welke female soort best voor buitenteeld?

                verplaatst naar buitenkweekvragen

                grtzzz

                Comment


                  #9
                  Re: Welke female soort best voor buitenteeld?

                  Oorspronkelijk geplaatst door janleuri View Post
                  Ik heb al zeer veel negatieve reacties gehoord over nirvana ivm de kiemkracht, minder dan de helft dat uitkomt enzo
                  Kweek altijd met nirvana zaden, nog nooit geen problemen gehad!!!, na 1 of 2 dagen zijn al 90% ontkiemt.
                  Op de site van nirvana hebben ze nu ook speciaal female zaad voor buitenkweek, ik heb er vandaag aangekregen 5x swiss cheese.

                  Grtz
                  420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                  Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                  Comment


                    #10
                    Re: Welke female soort best voor buitenteeld?

                    Same here.. 19 van de 20 uitgekomen. 5 Short Ryders, 5 Swiss Cheese en 10 Blackberry.

                    Comment


                      #11
                      Re: Welke female soort best voor buitenteeld?

                      je kan ook altijd bij sanniesshop terecht, die hebben ook een leuk assortimentje buitenkweekzaden en het is daar redelijk goedkoop...
                      als je er zaadjes besteld krijg je er ook nog altijd 5 extra zaadjes van een andere soort bij wat wel leuk is!

                      ik heb er zaadjes van(mata hari) en ze waren alle 5 ontkiemd ( achteraf wel 1tje doodgegaan maar ik denk dat dat kwam omdat penworteltje uitgedroogd was..)

                      ze leveren ook vrij snel (binnen 4-5 dagen naar belgie)

                      grtz okke

                      Comment


                        #12

                        Comment


                          #13
                          Re: Welke female soort best voor buitenteelt ?

                          Die moham ram van sweet seeds, lijkt mij een goede plant ook voor buiten.

                          Grtz
                          420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                          Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                          Comment


                            #14
                            Re: Welke female soort best voor buitenteelt ?

                            bij de keuze van zaden voor buitenkweek moet je kijken hoe lang ze moeten bloeien, hoe korter de bloeiperiode hoe beter die geschikt zijn voor ons klimaat. als je lange bloeiers hebt dan ga je heel wat toprot hebben door ons vochtig klimaat

                            Comment


                              #15
                              Re: Welke female soort best voor buitenteelt ?

                              Ik heb al zeer veel goede dingen over 'the church' van greenhouse. vrij goedkoop, 17,50 euro voor 5 zaadjes en 32 euro voor 10 zaadjes! zeker het proberen waard!

                              Comment

                              Bezig...
                              X